Live Κίνηση
Περισσότερα
ΝΕΑ

Θα πρέπει να ξεχάσουμε τα μικρά και φθηνά αυτοκίνητα;

Ελλάδα 0:14
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ

Θα πρέπει να ξεχάσουμε τα μικρά και φθηνά αυτοκίνητα;

ΝΕΑ

Θα πρέπει να ξεχάσουμε τα μικρά και φθηνά αυτοκίνητα;

ΝΕΑ

Η εποχή που τα μικρά αυτοκίνητα εξυπηρετούσαν τις βασικές μετακινήσεις μας δείχνει να οδεύει προς το τέλος της. Τι θα τα αντικαταστήσει όμως;

Advertisement
Advertisement

Με την παγκόσμια οικονομία να αντιμετωπίζει τεράστιες προκλήσεις, είναι προφανές ότι και η αυτοκινητοβιομηχανία βρίσκεται σε ένα μεγάλο σταυροδρόμι.

Ο πόλεμος στην Ουκρανία και τα προβλήματα που δημιούργησε στον τομέα της ενέργειας, τις ελλείψεις σε κρίσιμα υλικά και την αύξηση του πληθωρισμού σε ιστορικά επίπεδα, δημιουργούν ένα εκρηκτικό κοκτέιλ.

Σε συνδυασμό με την στροφή προς την ηλεκτροκίνηση, πολλά από τα δεδομένα δεκαετιών στην αυτοκίνηση φαίνεται να αλλάζουν. Και ένα από αυτά σχετίζεται με τα μικρά αυτοκίνητα.

Advertisement
Advertisement

Τα άλλοτε πιο δημοφιλή μοντέλα της ευρωπαϊκής αγοράς βρίσκονται πλέον στην κόψη του ξυραφιού, με κάποιες εταιρίες να έχουν ήδη ανακοινώσει ότι θα σταματήσουν την παραγωγή τους. Όπως για παράδειγμα θα κάνει η Ford με το Fiesta.

Το πρόβλημα με τα μικρά αυτοκίνητα είναι ότι λόγω πληθωριστικών τάσεων έχουν ανέβει πολύ οι τιμές τους. Ενώ παράλληλα τα περιθώρια κέρδους των εταιριών έχουν συρρικνωθεί, προσπαθώντας να διατηρήσουν την τιμή προς τον καταναλωτή σε κάποια στοιχειωδώς προσιτά επίπεδα.

Εκτός όλων αυτών, η επικράτηση των SUV έχει στρέψει το κοινό σε αυτού του τύπου τα οχήματα, με αποτέλεσμα κλασικά μοντέλα της ευρωπαϊκής αυτοκινητοβιομηχανίας να αντιμετωπίζουν το φάσμα της κατάργησης.

Advertisement

Είναι προφανές πλέον ότι οι περισσότερες εταιρίες βρίσκονται στο σημείο στο οποίο που μελετούν αν υπάρχει λόγος πλέον να κατασκευάζονται αυτοκίνητα σε αυτές τις μικρές κατηγορίες.

Ένας ακόμα σχεδόν ανυπέρβλητος παράγοντας για τα μικρά αυτοκίνητα είναι ότι αποτελούν σοβαρό πονοκέφαλο για τις εταιρίες που τα παράγουν σε ό,τι έχει να κάνει με τις εκπομπές CO2.

Advertisement

Όσο πιο μικρό είναι ένα αυτοκίνητο τόσο πιο δύσκολο είναι να μειωθούν οι εκπομπές ρύπων. Αν μάλιστα πωλούνται σε μεγάλους αριθμούς επιβαρύνουν τον μέσο όρο της κάθε εταιρίας, με ότι αυτό συνεπάγεται σε πρόστιμα ή σε έξτρα έξοδα για την εξέλιξη πιο καθαρών μεγάλων μοντέλων.

Η μόνη λύση που μπορεί να δοθεί σε αυτή την φάση είναι να στραφούν σε πιο premium χαρακτηριστικά έτσι ώστε να καταφέρουν να επιβιώσουν. Όχι πλέον ως φθηνές λύσεις αλλά ως επιλογή για κάποιον που χρειάζεται ένα πραγματικά μικρό και ευέλικτο αυτοκίνητο για την κίνηση στην πόλη.

Advertisement

Όσο για την ηλεκτροκίνηση θα πάρει αρκετό ακόμα χρόνο για να φθάσει να είναι προσιτή σε ένα μικρό ηλεκτρικό αυτοκίνητο πόλης. Ακόμα και αν η μέση τιμή της kWh στις μπαταρίες πέσει κάτω από τα 100 δολάρια ή και ακόμα πιο χαμηλά (κάτι που δεν πρόκειται να γίνει άμεσα), μία μέση μπαταρία των 40 kWh θα κοστίζει τουλάχιστον 3.500 με 4.000 ευρώ.

Άρα η κατασκευή ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου με κόστος κοντά στα 10.000 ευρώ είναι ένα μακρινό όνειρο. Τουλάχιστον για την ευρωπαϊκή αυτοκινητοβιομηχανία, μιας και οι Κινέζοι έχουν ήδη κάνει τις πρώτες απόπειρες προς αυτή την κατεύθυνση.

Σε κάθε περίπτωση, τα μικρά αυτοκίνητα θα επιβιώσουν με τον ένα ή τον άλλον τρόπο. Όμως ποτέ δεν θα επιστρέψουμε στην εποχή που αυτοκίνητα όπως το Fiesta γέμιζαν τους δρόμους της Ευρώπης και μας έκαναν να απολαμβάνουμε με φθηνό τρόπο την χαρά της οδήγησης.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Στο «σφυρί» δεκάδες μικρά αυτοκίνητα πόλης από 500 ευρώ!
Ποια είναι τα πρώτα σε πωλήσεις μικρά αυτοκίνητα παγκοσμίως;
Να γιατί καταργούνται οι diesel στα μικρά αυτοκίνητα