Live Κίνηση
Περισσότερα
ΝΕΑ

Tesla: «Βουτιά» στην Ευρώπη για πέμπτο συνεχόμενο μήνα

Ελλάδα 19:05
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

Tesla: «Βουτιά» στην Ευρώπη για πέμπτο συνεχόμενο μήνα

ΝΕΑ

Παρά την άνθηση της ηλεκτροκίνησης, η Tesla καταγράφει ελεύθερη πτώση… διαρκείας στις ευρωπαϊκές της πωλήσεις.

Advertisement
Advertisement

Η Tesla συνεχίζει να χάνει έδαφος στην ευρωπαϊκή αγορά, με τον Μάιο να σηματοδοτεί τον πέμπτο συνεχόμενο μήνα πτώσης στις πωλήσεις της. Σύμφωνα με τα τελευταία στοιχεία της ACEA (Ένωση Ευρωπαίων Κατασκευαστών Αυτοκινήτων), οι πωλήσεις της εταιρείας στις χώρες της Ε.Ε., στο Ηνωμένο Βασίλειο και στην ΕΖΕΣ (Ισλανδία, Λιχτενστάιν, Νορβηγία, Ελβετία) υποχώρησαν κατά 27,9% τον Μάιο σε σχέση με τον ίδιο μήνα πέρυσι, φτάνοντας τις 13.863 μονάδες.

Πρόκειται για μια καθοδική πορεία που ξεκίνησε από τις αρχές του 2025, με την Tesla να καταγράφει πτώσεις της τάξης του 45,2% τον Ιανουάριο, 40,1% τον Φεβρουάριο, 28,2% τον Μάρτιο και 49% τον Απρίλιο. Συνολικά, οι πωλήσεις της για το διάστημα Ιανουαρίου–Μαΐου μειώθηκαν κατά 37,1%, περιοριζόμενες στις 75.196 μονάδες, από 119.482 την αντίστοιχη περσινή περίοδο.

Η αγορά EV μεγαλώνει, χωρίς την Tesla

Advertisement
Advertisement

Το πιο εντυπωσιακό εύρημα των στοιχείων είναι ότι η πτώση της Tesla δεν οφείλεται σε γενική κάμψη του ενδιαφέροντος για τα ηλεκτρικά οχήματα. Το αντίθετο: οι πωλήσεις EV στην Ευρώπη αυξήθηκαν τον Μάιο κατά 27,2%, με τα αμιγώς ηλεκτρικά αυτοκίνητα να καλύπτουν το 15,4% της αγοράς, έναντι 12,5% τον Μάιο του 2024.

Είναι πλέον εμφανές ότι η Tesla χάνει μερίδιο αγοράς εντός ενός αναπτυσσόμενου κλάδου. Το μερίδιό της στην περιοχή της Ε.Ε.–ΗΒ–ΕΖΕΣ περιορίστηκε στο 1,3%, από 2,1% πέρυσι. Αντίθετα, εταιρείες όπως η Mini (+29,1%), η Cupra (+32,4%) και ο κινεζικός όμιλος SAIC (ιδιοκτήτης της MG, +22,5%) είδαν θεαματικές αυξήσεις.

Οι αιτίες:

  • ανταγωνισμός, εικόνα και «γήρανση» μοντέλων
  • Η υποχώρηση της Tesla αποδίδεται σε έναν συνδυασμό παραγόντων:
  • Σκληρός ανταγωνισμός από φθηνότερα κινεζικά EVs, που εισέρχονται μαζικά στην ευρωπαϊκή αγορά.
  • Έλλειψη νέων μοντέλων: Το Model S μετρά πλέον 13 χρόνια στην αγορά, το Model X 10, το Model 3 από το 2017 και το Model Y από το 2020. Παρά τις ανανεώσεις, η γκάμα δείχνει «γερασμένη» μπροστά στον ευρωπαϊκό ανταγωνισμό.
  • Αμφιλεγόμενη δημόσια εικόνα του Ίλον Μασκ, που φαίνεται να επηρεάζει την καταναλωτική εμπιστοσύνη, ειδικά σε αγορές με αυξημένη πολιτική ευαισθησία.
  • Αβεβαιότητα για τα μελλοντικά σχέδια: Αν και ο ίδιος ο Musk έχει διαψεύσει φήμες περί ακύρωσης του φθηνότερου μοντέλου κάτω από το Model 3, η έλλειψη επίσημων ανακοινώσεων παραμένει πρόβλημα.
Advertisement

Δύσκολο το comeback

Με δεδομένο ότι η Ε.Ε. επιμένει στην πλήρη απαγόρευση πωλήσεων νέων αυτοκινήτων με κινητήρες εσωτερικής καύσης από το 2035, οι κατασκευαστές μετατοπίζουν μαζικά τις δυνάμεις τους προς τα EVs. Αν η Tesla δεν καταφέρει να ανανεώσει γρήγορα και δυναμικά τη στρατηγική της στην Ευρώπη, κινδυνεύει να μετατραπεί από πρωτοπόρος σε outsider σε μια αγορά που η ίδια συνέβαλε στο να αναπτυχθεί.

Advertisement