Τεχνικό: πως λειτουργούν τα φίλτρα των ντίζελ κινητήρων;
ΝΕΑΤεχνικό: πως λειτουργούν τα φίλτρα των ντίζελ κινητήρων;
ΝΕΑΤι είναι τα φίλτρα DPF ή FAP; Πως περιορίζονται τα NOx; Πως λειτουργούν και τι πρέπει να προσέχει κανείς; Τι κόστος έχουν και σε τι μπελάδες μπορεί να μας βάλει;
ΤΟΥ ΝΙΚΟΥ ΜΑΡΙΝΟΠΟΥΛΟΥ (nima244@gmail.com)
WHAT CAR
Μια φορά και ένα καιρό τα πετρελαιοκίνητα είχαν στιγματιστεί με την ετικέτα των «βρώμικων». Χαρακτηριστικό είναι πως το Euro 1 το 1993 προέβλεπε όριο εκπομπών σωματιδίων τα 0,18 g/km φτάνοντας στα Euro 5 και 6 με όριο τα 0,005 g/km! Τι μεσολάβησε από τότε μέχρι σήμερα;
Η τεχνολογία common rail, η επανακυκλοφορία καυσαερίων (EGR), η καλύτερη ηλεκτρονική διαχείριση, η βελτιωμένη υπερτροφοδότηση (Bi-turbo, VTG), τεχνικές στην πλήρωση (κλαπέτα κίνησης για βέλτιστη πλήρωση σε υψηλές rpm) και διάφορες άλλες τεχνολογίες είναι μερικές μόλις από αυτές που ενσωματώνει ένας σύγχρονος πετρελαιοκινητήρας ώστε να αποστασιοποιηθεί από το παρελθόν του και να είναι τόσο καθαρός και αποδοτικός όσο σχεδόν ένας βενζινοκινητήρας.
Τι μπορούμε να περιμένουμε στο μέλλον; Πως σας φαίνεται σύστημα ψεκασμού στα 3.000 bar; Μέχρι τότε ας ρίξουμε μια ματιά στα εξαρτήματα στα οποία οι κινητήρες ντίζελ οφείλουν το μεγαλύτερο μέρος της καθαρότητας τους: τους καταλυτικούς μετατροπείς και τα φίλτρα σωματιδίων.