Live Κίνηση
Περισσότερα
ΝΕΑ

Τεχνικό: Ντίζελ, μπεκ και common rail!

Ελλάδα 12:27
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ

Τεχνικό: Ντίζελ, μπεκ και common rail!

ΝΕΑ

Τεχνικό: Ντίζελ, μπεκ και common rail!

ΝΕΑ

Τα ευρωπαϊκά χρηματιστήρια μπορεί να μην διανύουν την καλύτερη περίοδο που έχουν γνωρίσει ποτέ σε αντίθεση με την πετρελαιοκίνηση που ανθίζει και στην χώρα μας μιας και 8/10 αυτοκίνητα είναι πλέον ντίζελ…

Advertisement
Advertisement

ΤΟΥ ΝΙΚΟΥ ΜΑΡΙΝΟΠΟΥΛΟΥ (nima244@gmail.com)

Με την έναρξη της παραγωγής των πρώτων αυτοκινήτων ο μοναδικός τρόπος λειτουργίας μιας μηχανής εσωτερικής καύσης ήταν με ανάφλεξη σπινθήρα ( Otto cycle). Η πρώτη χρήση πετρελαιοκινητήρα σε τετράτροχο όχημα έγινε το 1927, σε ένα φορτηγό κατασκευασμένο από την MAN και την Daimler. Τα επιβατηγά έπρεπε να περιμένουν μια δεκαετία περίπου ώστε το 1936 να τοποθετηθεί για πρώτη φορά σε ένα Mercedes 260D καθώς η πρώτη προσπάθεια τοποθέτησης σε ένα Citroen (του 1933, αγγλικής κατασκευής κινητήρας σχεδιασμένος από το Sir Harry Ricardo) σταμάτησε λόγω της νομοθεσίας που δεν επέτρεπε πετρελαιοκίνητο αυτοκίνητο.

Ο πετρελαιοκινητήρας έκανε ισχυρή πρόοδο στο τομέα των φορτηγών λόγω της οικονομίας καυσίμου που προσφέρει και της μεγάλης διάρκειας ζωής του. Αντίθετα, στο τομέα των επιβατηγών υποβιβάστηκε και μπήκε στο περιθώριο. Έπρεπε να περάσουν αρκετά χρόνια έως ότου αναπτυχθεί ο έμμεσος ψεκασμός με υπερτροφοδότηση (το 1977 λανσαρίστηκε η Mercedes-Benz 300 SD Turbo Diesel) και να καταφέρει ο πετρελαιοκινητήρας να κερδίσει το χαμένο έδαφος και να φτάσει στις μέρες μας να ξεπερνάει το 50% των ταξινομήσεων.

Advertisement
Advertisement

Διαβάστε περισσότερα ΕΔΩ