Live Κίνηση
Περισσότερα
ΝΕΑ

Ταξί: Το κόμιστρο το εισπράττει μόνο ο ταξιτζής!

Ελλάδα 1:42
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

Ταξί: Το κόμιστρο το εισπράττει μόνο ο ταξιτζής!

ΝΕΑ

Ταξί: Το κόμιστρο το εισπράττει μόνο ο ταξιτζής!

ΝΕΑ

Αλλάζουν ριζικά τα δεδομένα στην πληρωμή των Ταξί καθώς σχετική τροπολογία που ψηφίστηκε αναφέρει πως οι πελάτες δεν μπορούν να πληρώνουν τις εταιρείες διαμεσολάβησης.

Advertisement
Advertisement

Αλλαγές στον τρόπο πληρωμής των ταξί που καλούνται μέσω εταιρειών διαμεσολάβησης, τύπου BEAT και Taxiplon, φέρνει νέα τροπολογία που ψηφίστηκε με το νομοσχέδιο για την Ασιατική Τράπεζα Επενδύσεων.

Όπως επισημαίνει η ΠΟΕΙΤΑ (Παννελήνια Ομοσπονδία Επαγγελματιών Ιδιοκτητών Αυτοκινητιστών Ταξί και Αγοραίων) η νέα τροποποίηση του νόμου Ν 4607/2019 πρόκειται να βάλει φρένο στις αυτόματες πληρωμές που κάνουν οι καταναλωτές με κάρτα μέσω εφαρμογών ταξί (πχ. BEAT).

Advertisement
Advertisement

Η τροποποίηση προβλέπει ότι ο καταναλωτής θα καταβάλει το κόμιστρο στον οδηγό ταξί και όχι στον διαμεσολαβητή και την εφαρμογή του. Στο τέλος του μήνα η εταιρεία που διαμεσολαβεί θα πληρώνεται με τιμολόγιο από τον οδηγό ταξί.

Οτιδήποτε διαφορετικό θα συνιστά φορολογική παράβαση.

Στελέχη της αγοράς εκτιμούν πως θα υπάρξει ραγδαία αύξηση της τοποθέτησης POS στα ταξί, ενώ δεν αποκλείεται να αντιδράσουν και οι εταιρίες που θίγονται.

Advertisement

Αναλυτικά η ανακοίνωση της ΠΟΕΙΤΑ για τις αλλαγές στον τρόπο πληρωμής των ταξί:

«Όσοι συνάδελφοι συνεργάζονται με εταιρίες εφαρμογών πρέπει να εναρμονιστούν με τις διατάξεις του Ν 4607/2019 και συγκεκριμένα το άρθρο 75 με το οποίο τροποποιείται το άρθρο 12 του ν. 4530/2018 ως εξής:

Advertisement

1. Η παρ. 9 του άρθρου 12 του ν. 4530/2018 (Α΄ 59) αντικαθίσταται ως εξής:

Εφόσον η μεταφορά διενεργείται εντός της ελληνικής επικράτειας, τα έσοδα από την άσκηση της δραστηριότητας διαμεσολάβησης φορολογούνται με βάση την κείμενη φορολογική νομοθεσία. Οι φορείς διαμεσολάβησης εκδίδουν φορολογικό στοιχείο προς τους εκμεταλλευτές των οχημάτων για το ποσό της συμφωνηθείσας αμοιβής. Ο εκμεταλλευτής του οχήματος εκδίδει το προβλεπόμενο φορολογικό στοιχείο της συνολικής αμοιβής στον καταναλωτή, στην οποία συμπεριλαμβάνεται με διακριτή αναγραφή και η συμφωνηθείσα αμοιβή του φορέα διαμεσολάβησης. Εν συνεχεία, για κάθε ημέρα γίνεται εκκαθάριση και η προκύπτουσα αμοιβή του φορέα διαμεσολάβησης καταβάλλεται από τον εκμεταλλευτή του οχήματος σε αριθμό λογαριασμού πληρωμών του φορέα, φυσικού ή νομικού προσώπου ή οποιασδήποτε οντότητας, ο οποίος έχει την υποχρέωση ανά μήνα, να εκδίδει το προβλεπόμενο φορολογικό στοιχείο με τη συνολική μηνιαία αμοιβή, που προκύπτει από τις ημερήσιες εκκαθαρίσεις, οι οποίες του έχουν καταβληθεί».

Η ΠΟΕΙΤΑ εξηγεί ότι με αυτή την τροπολογία απαγορεύεται η είσπραξη του κομίστρου από κάθε διαμεσολαβητική εταιρία. Το κόμιστρο το εισπράττει μόνο ο ταξιτζής. Η αμοιβή του διαμεσολαβητή καταβάλλεται στο τέλος του μήνα με την έκδοση σχετικού παραστατικού (τιμολογίου) και αφορά μόνο την συμφωνηθείσα προμήθεια. Οτιδήποτε διαφορετικό συνιστά φορολογική παράβαση».

Advertisement

Πιέστε εδώ για να διαβάσετε αναλυτικά τι αναφέρει η τροπολογία για τις εταιρείες διαμεσολάβησης των Ταξί.

Τι αναφέρει η Beat

Η ΒΕΑΤ από την πρώτη μέρα της λειτουργίας της κινείται με γνώμονα την καινοτομία, τη νομιμότητα και τη διαφάνεια και, μάλιστα, έδωσε από νωρίς τη δυνατότητα στους πολίτες να μπορούν με ταχύτητα, αξιοπιστία και ασφάλεια να απολαμβάνουν υψηλού επιπέδου υπηρεσίες, πληρώνοντας για διαδρομές ταξί με την πιστωτική ή τη χρεωστική τους κάρτα.

Για αυτόν τον λόγο, η ΒΕΑΤ θεωρεί ευπρόσδεκτη τη νομοθετική ρύθμιση που ψηφίστηκε πρόσφατα από τη Βουλή, η οποία δεν επιφέρει απολύτως καμία αλλαγή στη χρήση πλαστικού χρήματος για τις συναλλαγές ανάμεσα στους επιβάτες που επιλέγουν τη ΒΕΑΤ για να βρουν ταξί και τους αυτοκινητιστές που συνεργάζονται μαζί της.

Η πρόσφατη νομοθετική ρύθμιση (τροποποίηση της παραγράφου 9 του άρθρου 12 του Ν.4530/2018) δεν έχει καμία επίπτωση στις δραστηριότητές της BEAT στην Ελλάδα.

Αντιθέτως, παραθέτει διευκρινίσεις επί διαδικαστικών θεμάτων που επιβεβαιώνουν ακριβώς τον τρόπο λειτουργίας της ΒΕΑΤ σε πλήρη συμμόρφωση με την Ελληνική και την Ευρωπαϊκή φορολογική νομοθεσία και τη νομοθεσία για τις υπηρεσίες πληρωμών- και δεν επιφέρει καμία άμεση αλλαγή ούτε στις σχέσεις της με τους συνεργαζόμενους αυτοκινητιστές, αλλά ούτε και στις νόμιμες υποχρεώσεις τους.

Είμαστε βέβαιοι ότι οποιαδήποτε άλλη αναφορά προς την αντίθετη κατεύθυνση δεν μπορεί παρά να είναι εσφαλμένη ερμηνεία του νόμου.

Η ΒΕΑΤ εφαρμόζει με συνέπεια τους νόμους της χώρας και θα συνεχίσει να δίνει διέξοδο στους αυτοκινητιστές των ταξί στις ηλεκτρονικές συναλλαγές τους, ακόμα και εάν αυτοί δεν διαθέτουν POS, σε απόλυτη συμμόρφωση με τη νομοθεσία.