Live Κίνηση
Περισσότερα
ΝΕΑ

Τα SUV επιρρεπή σε θανάτους πεζών

Ελλάδα 0:00
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ

Τα SUV επιρρεπή σε θανάτους πεζών

ΝΕΑ

Τα SUV επιρρεπή σε θανάτους πεζών

ΝΕΑ

Η σχέση αγάπης της Αμερικής με τα crossovers, pickups και SUV έχει καταστροφικές συνέπειες και δεν μιλάμε για τις περιβαλλοντικές επιπτώσεις τους. Σύμφωνα με έρευνα του Detroit Free Press και του δικτύου USA Today, τα SUV έχουν δύο έως τρεις φορές περισσότερες πιθανότητες να σκοτώσουν πεζούς σε σύγκριση με τα συμβατικά αυτοκίνητα.

Advertisement
Advertisement

Του ΓΙΑΝΝΗ ΤΣΙΡΟΓΙΑΝΝΗ (gt@newsauto.gr)

Κυβερνητικοί αξιωματούχοι φέρεται να το γνωρίζουν εδώ και χρόνια, αλλά «έχουν κάνει λίγα πράγματα για να μειώσουν τους θανάτους ή να δημοσιοποιήσουν τον κίνδυνο». Ο αριθμός των θανάτων πεζών στις Ηνωμένες Πολιτείες έχει ανέβει κατά 46% από το 2009 και η έκθεση αναφέρει ότι τα SUV ευθύνονται σε μεγάλο βαθμό γι αυτή την αύξηση. Σχεδόν 6.000 πεζοί σκοτώθηκαν στην Αμερική το 2016.

Οι περισσότεροι από τους θανάτους συμβαίνουν σε μεγάλες πόλεις. Μεταξύ των πόλεων με πληθυσμό τουλάχιστον 200.000 κατοίκων, το Ντιτρόιτ κατατάσσεται στην πρώτη θέση με ποσοστό θνησιμότητας πεζών 34.5 ατόμων ανά 100.000 κατοίκους. Άλλες μεγάλες πόλεις που κατατάσσονται ψηλά στον κατάλογο περιλαμβάνουν το Νιούαρκ, το Μαϊάμι, την Τάμπα, το Σαιντ Λούις και το Φοίνιξ. Τα SUV δεν κατηγορούνται εξ ολοκλήρου, καθώς πολλοί από τους πεζούς που σκοτώθηκαν, ήταν είτε αφηρημένοι ή είχαν καταναλώσει αλκοόλ ικανό να επηρεάσει την κρίση τους. Τα Smartphones έχουν επίσης την τιμητική τους από το 2009, είναι πιθανό ότι πολλοί οδηγοί και πεζοί, οι οποίοι εμπλέκονται σε θανατηφόρα ατυχήματα, αποροφήθηκαν από τις συσκευές υψηλής τεχνολογίας.

Advertisement
Advertisement

Η σύνδεση πάντως των ατυχημάτων με τα crossover και τα SUV είναι αρκετά ξεκάθαρη. Υπάρχει κάποια συζήτηση σχετικά με τον ακριβή αριθμό, αλλά το Detroit Free Press αναφέρει ότι υπήρξε αύξηση κατά 69 τοις εκατό των θανάτων των πεζών με ένα όχημα SUV μεταξύ 2009 και 2016. Ορισμένες αυτοκινητοβιομηχανίες προσφέρουν προηγμένα συστήματα υποστήριξης οδηγού, τα οποία μπορούν να βοηθήσουν στην πρόληψη ή τη μείωση των ατυχημάτων με πεζούς. Αυτά περιλαμβάνουν προειδοποίηση σύγκρουσης εμπρός και αυτόνομα συστήματα πέδησης έκτακτης ανάγκης.