Live Κίνηση
Περισσότερα
ΝΕΑ

Τα… σαπάκια «φρέναραν» τις αλλαγές στο Τέλος Ταξινόμησης

Ελλάδα 23:18
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

Τα… σαπάκια «φρέναραν» τις αλλαγές στο Τέλος Ταξινόμησης

ΝΕΑ

Τα… σαπάκια «φρέναραν» τις αλλαγές στο Τέλος Ταξινόμησης

ΝΕΑ

Το κόστος εκτελωνισμού των παλαιών και ρυπογόνων ΙΧ θα μειώνονταν σε μόλις 15-20 ευρώ ανά όχημα.

Advertisement
Advertisement

Και πάνω που λέγαμε ότι επιτέλους αλλάζει ο τρόπος υπολογισμού του Τέλους Ταξινόμησης στα καινούρια αλλά και εισαγόμενα μεταχειρισμένα αυτοκίνητα ξαφνικά έρχεται μια απεργία – αποχή των τελωνειακών υπαλλήλων αλλά και τα «σαπάκια» για τα αλλάξουν ριζικά τα δεδομένα.

Σύμφωνα με πληροφορίες του Newsauto.gr, τα στελέχη του οικονομικού επιτελείου αποφάσισαν να ακυρώσουν το σχεδόν έτοιμο νομοσχέδιο που είχαν το οποίο αφορούσε στις αλλαγές του Τέλους Ταξινόμησης και θα περιλαμβάνονταν στο φορολογικό νομοσχέδιο που θα κατατεθεί στα μέσα Οκτωβρίου καθώς αντιλήφθηκαν ότι αν αλλάξει το σύστημα στα εισαγόμενα μεταχειρισμένα αυτοκίνητα θα αυξάνονταν ραγδαία οι εισαγωγές πολύ παλιών οχημάτων με αποτέλεσμα να επιδεινωθεί ο μέσος όρος ηλικίας του στόλου των οχημάτων και βέβαια να ευνοηθούν και οι επιτήδειοι που εισάγουν τόσο παλιά οχήματα, γυρίζουν τα χιλιόμετρα και τα πωλούν σε ανυποψίαστους καταναλωτές.

Advertisement
Advertisement

Ειδικότερα σύμφωνα με το νέο τρόπο υπολογισμού του Τέλους Ταξινόμησης που εξετάζει το οικονομικό επιτελείο όσα εισαγόμενα μεταχειρισμένα είχαν 1η Άδεια Κυκλοφορίας πριν από τον Ιούνιο του 2016 θα εκτελωνίζονταν με βάση την Εργοστασιακή Αξία και όχι την Αξία Λιανικής προ Φόρων. Ωστόσο η αλλαγή του τρόπου υπολογισμού του Τέλους Ταξινόμησης θα μείωνε δραματικά το κόστος εκτελωνισμού στα πολύ παλιά αυτοκίνητα με αποτέλεσμα η Ελλάδα να είναι πολύ πιθανό να εξελιχθεί στην «χωματερή» όλης της Ευρώπης.

Για να αντιληφθείτε την διαφορά στο κόστος εκτελωνισμού απλά θα σας αναφέρουμε ότι το Τέλος Ταξινόμησης σε ένα παλιό και μικρό πετρελαιοκίνητο αυτοκίνητο με 1η Άδεια Κυκλοφορίας το 2006 υπολογίζεται σε περίπου 150-200 ευρώ.

Με το νέο τρόπο υπολογισμού το Τέλος Ταξινόμησης για το ίδιο αυτοκίνητο θα μειώνονταν σε περίπου 15-25 ευρώ!

Advertisement

Είναι λοιπόν πολύ εύκολο να αντιληφθεί κανείς τι κινδύνους εγκυμονούσε μια τέτοια κατάσταση εξαιτίας του εξαιρετικά χαμηλού κόστους εκτελωνισμού.

Από την άλλη μεριά το γύρισμα των χιλιομέτρων επίσης δεν μπορεί να διασφαλιστεί πλήρως καθώς η αναγραφή των χιλιομέτρων στο τιμολόγιο αγοράς του οχήματος από την εμπορία οχημάτων του άλλου κράτους-μέλους δεν διασφαλίζει κανέναν καθώς ο ξένος έμπορος αδιαφορεί για την ελληνική δικαιοσύνη σε περίπτωση που διαπιστωθεί ανακολουθία χιλιομέτρων.

Advertisement

Οι μόνοι σίγουροι τρόποι για να διασφαλίσει κανείς πως τα χιλιόμετρα στο εισαγόμενο μεταχειρισμένο όχημα δεν είναι γυρισμένα είναι το ιστορικό των ΚΤΕΟ που δεν μπορεί να προμηθευτεί ο νέος ιδιοκτήτης λόγω προσωπικών δεδομένων αλλά και οι διελεύσεις από τα εξουσιοδοτημένα συνεργεία όπου καταγράφονται τα χιλιόμετρα των οχημάτων κατά τις επισκέψεις τους. Όμως και εδώ υπάρχει το θέμα των προσωπικών δεδομένων!

Οπότε μόνο αν η Ευρωπαϊκή Ένωση επισπεύσει την online διασύνδεση όλων των ΚΤΕΟ μεταξύ των κρατών-μελών μπορεί να «χτυπήσει» το γύρισμα των χιλιομέτρων στη Γηραιά Ήπειρο καθώς οι ιδιοκτήτες όπου και αν ζουν θα ενημερώνονται ότι ότι το όχημα που έχουν στην κατοχή τους έχει γυρισμένα χιλιόμετρα.

Παράλληλα τόσο οι Έλληνες όσο και οι υπόλοιποι επιτήδειοι έμποροι μεταχειρισμένων αυτοκινήτων στην ΕΕ δεν θα μπορούν να γυρίσουν χιλιόμετρα στα αυτοκίνητα που πουλάνε καθώς το ιστορικό των ελέγχων στα ΚΤΕΟ θα είναι διαθέσιμο στα ΚΤΕΟ όλης της ΕΕ και όχι μόνο στης χώρας που κινούνταν το όχημα.

Advertisement

Μέχρι τότε προσοχή καθώς στα εισαγόμενα μεταχειρισμένα αυτοκίνητα δεν υπάρχει κανένας έλεγχος που να διασφαλίζει τους καταναλωτές και δυστυχώς οι επιτήδειοι έμποροι έχουν «γιγαντωθεί» εξαιτίας του μεγάλου αριθμού των οχημάτων που εισάγουν σε αντίθεση με τους νόμιμους εμπόρους που πουλάνε εισαγόμενα μεταχειρισμένα αυτοκίνητα χωρίς να έχουν επέμβει στους χιλιομετρητές τους αλλά οι τιμές διάθεσής τους είναι πολύ υψηλότερες από εκείνες που έχουν αντίστοιχα οχήματα με γυρισμένα χιλιόμετρα…