Live Κίνηση
Περισσότερα
ΝΕΑ

Τα υβριδικά κυριαρχούν, τα ηλεκτρικά κερδίζουν έδαφος

Ελλάδα 1:28
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ
        string(99) "Τα υβριδικά κυριαρχούν, τα ηλεκτρικά κερδίζουν έδαφος"
    

Τα υβριδικά κυριαρχούν, τα ηλεκτρικά κερδίζουν έδαφος

ΝΕΑ

Παρά την μικρή κάμψη των ταξινομήσεων νέων αυτοκινήτων στην Ε.Ε. (-0,7% έως τον Ιούλιο του 2025), η εικόνα για τις προηγμένες τεχνολογίες κίνησης είναι θετική.

Advertisement
Advertisement

Τα υβριδικά μοντέλα καταλαμβάνουν πλέον το 34,7% της αγοράς, τα αμιγώς ηλεκτρικά έχουν σκαρφαλώσει στο 15,6%, ενώ τα παραδοσιακά βενζινοκίνητα και πετρελαιοκίνητα περιορίζονται στο 37,7%.

Οι πρώτοι επτά μήνες του 2025 έφεραν 1.011.903 ταξινομήσεις αμιγώς ηλεκτρικών αυτοκινήτων στην Ε.Ε., με τις τρεις μεγαλύτερες αγορές να καταγράφουν σημαντικά άλματα.

Η Γερμανία βρέθηκε στο +38,4%, το Βέλγιο στο +17,6% και η Ολλανδία στο +6,5%. Αντίθετα, η Γαλλία κατέγραψε μείωση 4,3% στο σύνολο του έτους, παρότι τον Ιούλιο σημείωσε άνοδο +14,8%.

Advertisement
Advertisement

Τα υβριδικά αυτοκίνητα συνεχίζουν σε ρόλο πρωταγωνιστή με 2.255.080 ταξινομήσεις (+30,5% στη Γαλλία, +30,2% στην Ισπανία, +10,7% στη Γερμανία, +9,4% στην Ιταλία), ενώ τα plug-in υβριδικά εκτοξεύτηκαν με +94,5% στην Ισπανία, +60,3% στην Ιταλία και +59,2% στη Γερμανία, φτάνοντας συνολικά τις 561.190 μονάδες, με μερίδιο 8,6%.

Αναφορικά με τα στοιχεία του Ιουλίου 2025 -σε σχέση με τον αντίστοιχο μήνα το 2024- τα ηλεκτρικά κινήθηκαν ανοδικά κατά 39,1%, τα υβριδικά κατά 14,3% και τα plug-in υβριδικά εντυπωσίασαν με +56,9%, καταγράφοντας τον πέμπτο συνεχόμενο μήνα ισχυρής ανάπτυξης.

Στον αντίποδα, οι κινητήρες εσωτερικής καύσης συνεχίζουν να χάνουν έδαφος. Τα βενζινοκίνητα υποχώρησαν κατά 20,1% με πιο έντονη πτώση στη Γαλλία (-33,6%) και ακολούθως σε Γερμανία (-25,9%), Ιταλία (-17,8%) και Ισπανία (-12,6%), νούμερα που περιόρισαν το μερίδιο τους στο 28,3%.

Advertisement

Αντίστοιχα, τα πετρελαιοκίνητα έπεσαν κατά 26,4%, φτάνοντας μόλις το 9,5% της αγοράς. Μόνο για τον Ιούλιο, οι πτώσεις ήταν -12% για τη βενζίνη και -15,2% για το diesel. Βέβαια, ο κύριος λόγος πίσω από αυτό είναι η απουσία πετρελαιοκίνητων μοντέλων στην αγορά.

Η εικόνα δείχνει ξεκάθαρα ότι η Ευρώπη γυρίζει σελίδα, με τις παραδοσιακές ΜΕΚ να χάνουν διαρκώς έδαφος, τα υβριδικά να κυριαρχούν στο παρόν και τα ηλεκτρικά να χτίζουν μεθοδικά το μέλλον της αυτοκίνησης.


ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ

Τέλη του 2025 θα έρθει στην Ελλάδα η νέα BMW iΧ3

ECOSHIFT: Η Ελληνική επανάσταση στην Auto Thessaloniki και την ΔΕΘ

Το δράμα μας από την πρώτη κιόλας του Σεπτέμβρη


Advertisement