Live Κίνηση
Περισσότερα
ΝΕΑ

Τα φορτηγά με πινακίδες Βουλγαρίας έχουν «τσακίσει» τους Έλληνες μεταφορείς

Ελλάδα 21:24
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

Τα φορτηγά με πινακίδες Βουλγαρίας έχουν «τσακίσει» τους Έλληνες μεταφορείς

ΝΕΑ

Τα φορτηγά με πινακίδες Βουλγαρίας έχουν «τσακίσει» τους Έλληνες μεταφορείς

ΝΕΑ

Χιλιάδες φορτηγά με ξένες πινακίδες εκτελούν παράνομα το εγχώριο μεταφορικό έργο δημιουργώντας συνθήκες αθέμιτου ανταγωνισμού.

Advertisement
Advertisement

Την χειρότερη χρονιά της τελευταίας 10ετίας έζησαν το 2018 οι ιδιοκτήτες φορτηγών της Ελλάδας καθώς καταγράφηκε μεγάλη μείωση 6,9% σε σχέση με το 2017 του συνολικού βάρους φορτίων που διακίνησαν με ελληνικά οχήματα.

Μάλιστα στελέχη από τν κλάδο κάνουν λόγο για δραματική κατάσταση στις μεταφορές επισημαίνοντας ότι χιλιάδες φορτηγά που δραστηριοποιούνται στην Ελλάδα φέρουν βουλγάρικες ή πινακίδες κυκλοφορίας άλλων κρατών-μελών με αποτέλεσμα οι εγχώριοι μεταφορείς να ασφυκτιούν εξαιτίας του αθέμιτου ανταγωνισμού.

Advertisement
Advertisement

Σύμφωνα πάντως με τα επίσημα στοιχεία της Ελληνικής Στατιστικής Αρχής η εξέλιξη του κλάδου των οδικών εμπορευματικών μεταφορών στην Ελλάδα, για τα έτη 2011 –2018, καταγράφει μια έντονη καθοδική πορεία.

Σύμφωνα με τα αποτελέσματα έρευνας οδικών εμπορευματικών μεταφορών για το έτος 2018 το βάρος των φορτίων που διακινήθηκαν το 2018 με φορτηγά ιδιωτικής χρήσεως ανήλθε σε 266.443,4 χιλιάδες τόνους σημειώνοντας μείωση 11,2% σε σύγκριση με το 2017 και τα τονοχιλιόμετρα σε 6.468.342,3 χιλιάδες, σημειώνοντας αύξηση 0,8% σε σχέση με το 2017.

Το βάρος των φορτίων που διακινήθηκαν με φορτηγά δημοσίας χρήσεως ανήλθε σε 95.503,4 χιλ. τόνους σημειώνοντας αύξηση 7,6% σε σύγκριση με το 2017 και τα τονοχιλιόμετρα σε 22.810.383,0 χιλ. σημειώνοντας αύξηση 3,7% σε σχέση με το 2017.

Advertisement

Σε ό,τι αφορά στον τύπο φορτίου (είδος συσκευασίας μεταφοράς εμπορευμάτων) από την άποψη του βάρους των μεταφερθέντων φορτίων, κατά το έτος 2018 έναντι του 2017,παρατηρήθηκε αύξηση στην κατηγορία «Εμπορευματοκιβώτια» σε ποσοστό 14,7% και στην κατηγορία «Κινητές, αυτοκινούμενες μονάδες» σε ποσοστό 6,8%.

Η μεγαλύτερη μείωση παρατηρήθηκε στην κατηγορία «Υγρά χύμα (χωρίς μονάδα εμπορευμάτων)» κατά 26,6%.
Από την άποψη των τονοχιλιομέτρων, για την ίδια χρονική περίοδο, η πιο σημαντική αύξηση παρατηρήθηκε στην κατηγορία «Εμπορευματοκιβώτια» σε ποσοστό 49,4% ενώ η πιο σημαντική μείωση στην κατηγορία «Λοιπές κατηγορίες συσκευασίας»σε ποσοστό 10,6%.

Advertisement

Από την άποψη του βάρους των φορτωθέντων και εκφορτωθέντων αγαθών, στις εθνικές μεταφορές, παρατηρείται ότι οι περισσότερες φορτώσεις και εκφορτώσεις πραγματοποιήθηκαν στη Δυτική Μακεδονία και ακολουθεί η Αττική.

Σε ό,τι αφορά στο βάρος των φορτίων που διακινήθηκαν με οχήματα διεθνών μεταφορών παρατηρείται ότι οι περισσότερες φορτώσεις πραγματοποιήθηκαν στην Κεντρική Μακεδονία και ακολούθως στην Αττική ενώ στις εκφορτώσεις προηγείται η Αττική και ακολουθεί η Κεντρική Μακεδονία.

Advertisement

Η Ομοσπονδία Φορτηγών Αυτοκινήτων Ελλάδος (ΟΦΑΕΗ ) κάνει λόγο για αθέμιτο ανταγωνισμό απέναντι στις εγχώριες εταιρείες και τα συνολικά 36.000 φορτηγά που παραμένουν στη χώρα αποκαλύπτοντας ότι η απώλεια του μεταφορικού έργου ξεπερνά το 50% σε ό,τι αφορά τα εσωτερικά δρομολόγια ενώ δεν διστάζουν να εκτιμήσουν πως 8 στα 10 φορτηγά που δραστηριοποιούνται στην Ελλάδα έχουν ξένες πινακίδες.

Σημειώνεται ότι ένας Έλληνας μεταφορέας, που καταθέτει τις πινακίδες του και την άδεια διεθνών και τριγωνικών μεταφορών (άδεια ΕΔΥΜ), ιδρύει εταιρεία στη Βουλγαρία, που του επιτρέπει να συνεχίσει την επιχειρηματική του δραστηριότητα µε έδρα τη γειτονική χώρα.

Με τον τρόπο αυτό εξασφαλίζει πολύ μικρότερη φορολογία -10% έναντι 29% στην Ελλάδα και μάλιστα µε δυνατότητα απαλλαγής για το πρώτο διάστημα, χαμηλότερο κόστος μισθοδοσίας του υπαλλήλου οδηγού, αλλά και χαμηλότερες ασφαλιστικές εισφορές.

Πάγιο αίτημα του κλάδου είναι η επαναφορά των μεικτών κλιμακίων ελέγχου.

Οριακή άνοδος το πρώτο τρίμηνο του 2019

Η Ελληνική Στατιστική Αρχή ανακοίνωσε τα αποτελέσματα της έρευνας οδικών εμπορευματικών μεταφορών για το πρώτο τρίμηνο του 2019.

Σύμφωνα με τα αποτελέσματα της έρευνας, παρατηρείται αύξηση του βάρους των φορτίων /εμπορευμάτων που διακινήθηκαν με φορτηγά οχήματα ταξινομημένα στην Ελλάδα, το α’ τρίμηνο του 2019 σε σχέση με το α’ τρίμηνο του 2018.

Ειδικότερα, το βάρος των φορτίων που διακινήθηκαν το α’ τρίμηνο του 2019 με φορτηγά εθνικών και διεθνών μεταφορών ανήλθε σε 86.206,6 χιλιάδες τόνους, έναντι 85.215,8 χιλ. τόνων κατά το α’ τρίμηνο του 2018, σημειώνοντας αύξηση 1,2%.