Menu
LIVE η κίνηση | Τιμές αυτοκινήτων newsautoCHOICE | Τιμές Καυσίμων

Τα αεροδυναμικά μυστικά των Audi e-tron S

  • Γιώργος Σκευοφύλαξ (gs@newsauto.gr)

Η αεροδυναμική είναι ένας βασικός παράγοντας στην κατασκευή αυτοκινήτων, ιδίως όταν αφορά τα ηλεκτρικά οχήματα. Χάρη στις έξυπνες τεχνολογικές ιδέες και τις αεροδυναμικές εφαρμογές, τα μοντέλα e-tron S της Audi, επιτυγχάνουν έναν εξαιρετικά χαμηλό συντελεστή οπισθέλκουσας 0,26.

 

Τα ηλεκτρικά μοντέλα «S» αποκαλύπτουν τη δύναμή τους μέσα από σπορ λεπτομέρειες στην εξωτερική τους εμφάνιση. Για παράδειγμα τα διακοσμητικά «φτεράκια» στις καμάρες των τροχών, έχουν πλάτος 23 mm και στις δύο πλευρές και είναι σημαντικά μικρότερα από ότι στη βασική έκδοση.

Ο εντυπωσιακός σχεδιασμός τους βασίζεται στην αεροδυναμική, η οποία με την σειρά της βασίζεται σε νέες τεχνολογίες. Για παράδειγμα η κεκλιμένη γραμμή οροφής του SUV coupé βελτιώνει τον συντελεστή οπισθέλκουσας σε σύγκριση με το αδελφό μοντέλο. Ειδικότερα η αεροτομή στην πίσω πόρτα, βελτιώνει την κατεύθυνση της ροής αέρα στο πίσω μέρος.

Οι τροχοί, οι… κουρτίνες και η ροή αέρα

Η ελεγχόμενη ροή αέρα στους μπροστινούς τροχούς είναι θεμελιώδης για το αεροδυναμικό σύνολο στα πλαϊνά του αυτοκινήτου. Οι πλευρικοί αεραγωγοί στο μπροστινό μέρος (δημιουργούν κουρτίνες αέρα) και δρομολογούν την ροή του, πάνω από ένα κανάλι στους τροχούς, εξαλείφουν τους στροβιλισμούς και κάνουν ομαλότερο το πέρασμά του από τα πλάγια του αμαξώματος. Την ίδια εφαρμογή έχουν και τα πλαστικά διακοσμητικά στις αψίδες των «φτερών». Ο σχεδιασμός των τροχών, 20 ιντσών, καθώς και το μοτίβο του πέλματος στα πλαϊνά τοιχώματα των ελαστικών συμβάλλουν στον ίδιο σκοπό. Επιπλέον δημιουργούν μία σπορ εμφάνιση. Οι δύο τελευταίες εφαρμογές έρχονται για πρώτη φορά, στα μοντέλα της εταιρίας με τα τέσσερα δαχτυλίδια.

Εξωτερικοί καθρέφτες με οθόνες OLED στο εσωτερικό

Σε σύγκριση με τους τυπικούς καθρέφτες, οι κομψές εξωτερικές κάμερες μειώνουν την αεροδυναμική αντίσταση. Βοηθούν στη βελτίωση της ροής του αέρα και αυξάνουν την αυτονομία κατά περίπου τρία χιλιόμετρα στον κύκλο WLTP.

Οι κάμερες/ καθρέφτες ήταν άλλη μία πρωτιά, που εφαρμόζεται στο Audi e-tron quattro. Οι εικόνες, που λαμβάνονται εμφανίζονται στο εσωτερικό σε οθόνες OLED υψηλής αντίθεσης που βρίσκονται μεταξύ της πόρτας και του ταμπλό οργάνων ελέγχου. Είτε οδηγείτε στον αυτοκινητόδρομο, είτε είστε στην πόλη, το οπτικό πεδίο προσαρμόζεται σε κάθε κατάσταση οδήγησης.

Οι αλλαγές που δεν φαίνονται

Η εξελιγμένες αεροδυναμικές ιδέες των μελλοντικών μοντέλων e-tron S συνεχίζονται κάτω από το δάπεδο του αμαξώματος. Εδώ η κατασκευή του δαπέδου στρέφει καθαρά τον αέρα γύρω από το όχημα. Το κάτω δάπεδο μαζί με το κάλυμμα αλουμινίου για την μπαταρία υψηλής τάσης είναι κλειστό. Η ανάρτηση αέρα (με ελεγχόμενη απόσβεση) βοηθά περαιτέρω στη βελτίωση της αεροδυναμικής: Σε υψηλές ταχύτητες, χαμηλώνει το αμάξωμα έως 26 χιλιοστά κάτω από το τυπικό ύψος σε δύο στάδια.

Ο ψυχρός αέρας

Η ελεγχόμενη είσοδος ψυχρού αέρα είναι ένα σημαντικό συστατικό, το οποίο χρειάζεται διαχείριση. Περιλαμβάνει ένα πλαίσιο πίσω από το Singleframe με δύο ηλεκτρικές περσίδες. Σε ταχύτητες μεταξύ 48 και 160 χλμ  αυτές είναι συνήθως κλειστές έτσι ώστε ο αέρας να ρέει πάνω τους χωρίς ουσιαστικά στροβιλισμό.

Εάν το σύστημα κλιματισμού ή τα εξαρτήματα του κινητήρα απαιτούν περισσότερο αέρα ψύξης, οι περσίδες ανοίγουν σταδιακά. Εάν τα υδραυλικά φρένα τροχών υπόκεινται σε εξαιρετικά υψηλά φορτία σε εξαιρετικές περιστάσεις, η ελεγχόμενη είσοδος ψυχρού αέρα απελευθερώνει δύο κανάλια που κατευθύνουν τον αέρα προς τις καμάρες των μπροστινών τροχών. Εάν είναι απαραίτητο, ο ανεμιστήρας ψύξης είναι ενεργοποιημένος.

Επιδόσεις με τρεις κινητήρες 

Τα μελλοντικά μοντέλα e-tron S θα ξεχωρίζουν χάρη στην εξαιρετική τους απόδοση εκτός από τα εξαιρετικά αεροδυναμικά χαρακτηριστικά τους. Τα δύο νέα μοντέλα της σειράς Audi e-tron χρησιμοποιούν τρεις ηλεκτρικούς κινητήρες, δύο από τους οποίους λειτουργούν στον πίσω άξονα. Μαζί παράγουν έξοδο ώθησης 370 kW 0και ροπή έως 973 Nm). Το ηλεκτρικό S κάνει το sprint 0-100 σε 4,5 δευτερόλεπτα.

Δημοφιλή στο Protothema.gr