Live Κίνηση
Περισσότερα
ΝΕΑ

SUVομανία σε έξαρση…

Ελλάδα 23:48
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

SUVομανία σε έξαρση…

ΝΕΑ

SUVομανία σε έξαρση…

ΝΕΑ

Συμπληρώθηκαν ήδη δυο συναπτά έτη, από τότε που τα SUV (οχήματα ελεύθερου χρόνου) ξεκίνησαν μια ξέφρενη ανοδική πορεία στην Ευρώπη, η οποία μεταφράζεται, όχι μόνο στη συνείδηση του κοινού, αλλά και σε σημαντικούς αριθμούς ταξινομήσεων. Αν ήταν μόνο μόδα θα είχε ήδη περάσει, αλλά διαφαίνεται πως είναι κάτι περισσότερο από αυτό…

Advertisement
Advertisement

Του ΓΙΑΝΝΗ ΤΣΙΡΟΓΙΑΝΝΗ (gt@newsauto.gr)

Η δημοτικότητά τους διαρκώς κερδίζει έδαφος έναντι άλλων παραδοσιακών κατά το παρελθόν κατηγοριών, κάτι το οποίο δεν παραμένει σε σταθερή απόσταση, αλλά με την ψαλίδα συνεχώς να ανοίγει. Τη χρονιά που μας πέρασε τα SUV κατέλαβαν μερίδιο αγοράς 25,7% (το αντίστοιχο το 2015 ήταν 22,5%), ενώ κατά πόδας έπονται τα αυτοκίνητα supermini της κλάσης Β με αντίστοιχο μερίδιο αγοράς που προσεγγίζει το 21,2%.

Εάν περάσουμε τώρα στο 2017 και συμβουλευτούμε τους ειδικούς σε αυτά τα θέματα, τη JATO, θα διαπιστώσουμε έκπληκτοι πως το πρώτο 6μηνο του έτους που διανύουμε, η κατηγορία των SUV διογκώθηκε παρακαλώ κατά 19,7%. Αυτό το εντυπωσιακό επίτευγμα, μεταφράζεται με κατοχή ποσοστού που φλερτάρει με το 28,3% της συνολικής αγοράς στη Γηραιά Ήπειρο. Με περαιτέρω ανάλυση διακρίνουμε κοινώς 2,4 εκατομμύρια νέες ταξινομήσεις στα οχήματα ελεύθερου χρόνου, ενώ στον αντίποδα τα supermini που όπως προείπαμε ακολουθούν στη δεύτερη θέση, έπιασαν μερίδιο αγοράς 21,5% χωρίς να καταφέρουν να ξεπεράσουν τις 1,8 εκατομμύρια πωλήσεις.

Advertisement
Advertisement

Όπως γίνεται αντιληπτό, οι Ευρωπαίοι επιθυμούν συμπαγείς εξωτερικές διαστάσεις χωρίς συμβιβασμούς εντός, λίγο μεγαλύτερο ύψος για παν ενδεχόμενο, αλλά επίσης και να γνωρίζουν πως μπορούν να κινηθούν πιο ελεύθερα συγκριτικά με ένα κλασικό hatchback. Κι ας μην το πράξουν σχεδόν ποτέ. Σε αυτό υπερθεματίζει και η διαπίστωση, πως στους μεγάλους χαμένους των καιρών εμπορικά, συμπεριλαμβάνονται τα πάλαι ποτέ μεγάλα sedan, αλλά και τα πολυμορφικά αυτοκίνητα (MPV).