Stellantis: Ο Φιλόζα θα αμειφθεί τέσσερις φορές λιγότερο από τον Ταβάρες
ΝΕΑ
Ο Αντόνιο Φιλόζα, ο νέος Διευθύνων Σύμβουλος του Ομίλου Stellantis, ανέλαβε τα καθήκοντα αλλά όχι και τις απολαβές του προκατόχου του.
Ο Αντόνιο Φιλόζα αναλαμβάνει από τις 23 Ιουνίου τη θέση του Διευθύνοντος Σύμβουλου στον Όμιλο Stellantis, αντικαθιστώντας τον Κάρλος Ταβάρες. Σύμφωνα με όσα ανακοινώθηκαν, τα χρήματα που θα λάβει εφέτος ο Ιταλός θα μπορούσαν να φτάσουν στο ποσό έως και 10,2 εκατομμυρίων δολαρίων.
WHAT CAR
Προφανώς, οι ετήσιες απολαβές του είναι πέραν φαντασίας για όλους μας. Ωστόσο, σε αυτό το επίπεδο στελεχών, ο Φιλόζα μάλλον μοιάζει ως ο… «φτωχός συγγενής» έναντι των ομολόγων του σε άλλες αυτοκινητοβιομηχανίες.

Μάλιστα, εάν συγκριθεί με τις ετήσιες απολαβές του Κάρλος Ταβάρες, του προκατόχου του, ο Φιλόζα είναι… ελάχιστα πληρωμένος! Συγκεκριμένα, ο Ταβάρες το 2023 είχε απολαβές που έφτασαν τα περίπου 40 εκατομμύρια δολάρια.
Πέρυσι (2024), έλαβε ως ετήσιες απολαβές 23,9 εκατομμυρίων δολαρίων ενώ αναμένεται να εισπράξει και άλλα σχεδόν 40 εκατομμύρια δολάρια ως αναβαλλόμενη αποζημίωση επειδή έφυγε από τη θέση του Διευθύνοντος Συμβούλου του Ομίλου Stellantis.
Σύμφωνα με τα στοιχεία που ανακοίνωσε η εταιρεία, η βασική ετήσια αμοιβή του Φιλόζα για το 2025 ορίζεται στα 1,8 εκατομμύρια δολάρια (περίπου 1,57 εκατομμύρια ευρώ, τρέχουσα συναλλαγματική ισοτιμία).

Πέραν αυτής, δύναται να λάβει επιπλέον αποζημίωση μέσω ενός βραχυπρόθεσμου προγράμματος κινήτρων, που αντιστοιχεί έως και στο 400% του βασικού του μισθού κατά τον πρώτο χρόνο. Το ποσοστό αυτό μπορεί να ανέλθει στο 500% για την περίοδο 2025–2026 και να φθάσει έως και στο 780% τα επόμενα έτη.
Επίσης, μέχρι το 2028, ο Φιλόζα αναμένεται να λάβει επιπρόσθετη χρηματική ενίσχυση ύψους 1,2 εκατομμυρίων δολαρίων και επιδότηση φορολογικών διαφορών μεταξύ χωρών, με την τελευταία να φτάνει το ποσό των επιπλέον 975.000 δολαρίων ετησίως, έως το τέλος του 2026.
Η ετήσια αμοιβή του νέου Διευθύνοντος Συμβούλου της Stellantis τον τοποθετεί αισθητά χαμηλότερα από τους επικεφαλής των μεγάλων αμερικανικών αυτοκινητοβιομηχανιών.

Συγκριτικά, η Μαίρη Μπάρα, η Διευθύνουσα Σύμβουλος της General Motors, έλαβε πέρυσι (2024) 29,5 εκατομμύρια δολάρια, συνολικά. Ο Τζιμ Φάρλεϊ, ο Διευθύνων Σύμβουλος της Ford, το 2024, εισέπραξε 24,9 εκατομμύρια δολάρια, αντίστοιχα.
Βάσει των επίσημων στοιχείων, οι εφετινές απολαβές του Αντόνιο Φιλόζα αντιστοιχούν με αυτές του Όλιβερ Μπλούμε, Διευθύνων Σύμβουλος του Ομίλου Volkswagen και Διευθύνων Σύμβουλος της Porsche, ο οποίος πέρυσι έλαβε περίπου 11,8 εκατομμύρια δολάρια.
Αντιστοίχως, ο Ακίο Τογιόντα, ο τέως Πρόεδρος της Toyota, εισέπραξε πέρυσι (2024), περίπου 10 εκατομμύρια δολάρια, ενώ ο Λούκα ντε Μέο, o Διευθύνων Σύμβουλος του Ομίλου Renault, έλαβε το ποσό των 6,2 εκατομμυρίων δολαρίων.