Live Κίνηση
Περισσότερα
ΝΕΑ

Sono Sion: Το “προσιτό” ηλεκτρικό που φορτίζει από τον ήλιο!

Ελλάδα 12:07
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ

Sono Sion: Το “προσιτό” ηλεκτρικό που φορτίζει από τον ήλιο!

ΝΕΑ

Sono Sion: Το “προσιτό” ηλεκτρικό που φορτίζει από τον ήλιο!

ΝΕΑ

Η ιδέα τοποθέτησης ηλιακών πάνελ σε ένα όχημα δεν είναι καινούρια αλλά η νεοσύστατη γερμανική Sono Motors πηγαίνει το concept ένα βήμα παραπέρα, “ντύνοντας” κυριολεκτικά την δική της έξυπνη πρόταση με ηλιακά πάνελ χωρίς να ξεχνά και την προσιτή τιμή απόκτησης.

Advertisement
Advertisement

 

Πολλά και ενδιαφέροντα είναι αυτά που μαθαίνουμε για τη Sono Motors με πρώτο και κύριο ότι δεν πρόκειται για μια καινούρια κινέζικη start up εταιρία αλλά για μια γερμανική με έδρα το Μόναχο. Γερμανική είναι μάλιστα και η συστοιχία των μπαταριών του νέου της μοντέλου Sion που σχεδιάζεται και κατασκευάζεται εντός Γερμανίας από την ElringKlinger.

Advertisement
Advertisement

To Sion είναι ένα πλήρως ηλεκτρικό αυτοκίνητο που απευθύνεται σε οδηγούς που κινούνται κυρίως στο αστικό και περιαστικό περιβάλλον. Η μπαταρία που φέρει έχει χωρητικότητα 35 KWh και χάρη στην τεχνολογία biSono που εξελίσσουν οι Γερμανοί μπορεί να λειτουργήσει και σαν γεννήτρια τροφοδοτώντας ένα σπίτι ακόμη και για μία ολόκληρη εβδομάδα. Μπορείτε επίσης να χρησιμοποιήσετε την μπαταρία του για να τροφοδοτήσετε ηλεκτρικά εργαλεία αλλά και άλλα ηλεκτρικά αυτοκίνητα. Μπορειτε ακόμη και να πουλάτε την ηλεκτρική ενέργεια που βρίσκεται αποθηκευμένη στις μπαταρίες του Sion, σε άλλους χρήστες ηλεκτρικών αυτοκινήτων μέσω εφαρμογής της Sono!

Τα ηλιακά πάνελ ονόματι viSono που καλύπτουν οροφή, καπό και πόρτες (περίπου 7,5 τ.μ.) μπορούν να φορτίσουν τις μπαταρίες, δίνοντας 30 χλμ. επιπλέον αυτονομία την ημέρα, για μια τυπική γερμανική μέρα από ό,τι καταλαβαίνουμε. Σύντομα μάλιστα τα ηλιακά πάνελ της Sono, που αποτελούνται από μονοκρυσταλλικά ηλιακά κύτταρα και καλύπτονται από polycarbonate για μεγαλύτερη αντοχή, θα μπορούν να φορτίζουν τις μπαταρίες του Sion και εν κινήσει, μια τεχνική λεπτομέρεια που δεν έχουν κατακτήσει προς το παρόν οι μηχανικοί της.

Advertisement

Η αυτονομία του μοντέλου της γερμανικής εταιρίας ανέρχεται στα 255 χλμ., σύμφωνα με τον κύκλο WLTP. Σε σταθμό ταχείας φόρτισης οι μπαταρίες του Sion χρειάζονται μόλις 30 λεπτά για να φτάσουν στο 80% της χωρητικότητας του, ενώ σε οικιακή πρίζα (SchuKo) απαιτούνται 13 ώρες για να γεμίζουν από τελείως άδειες. Σε έναν τυπικό γερμανικό σταθμό φόρτισης, για να φτάσουν στο 80% χρειάζονται 2,5 ώρες.

Advertisement

Η ισχύς του ηλεκτρικού κινητήρα του Sion που βρίσκεται μπροστά ή πίσω δίνοντας κίνηση στον αντίστοιχο άξονα -η εταιρία δεν έχει αποφασίσει ακόμη που θα τον τοποθετήσει- ανέρχεται στα 120 KW, ήτοι στους 163 ίππους και η δύναμη φτάνει στους τροχούς μέσω κιβωτίου μίας ταχύτητας. Η Sono κάνει λόγο για 0-100 χλμ./ώρα κάτω από εννέα δεύτερα ενώ η τελική περιορίζεται στα 140 χλμ./ώρα, αφού πρόκειται για αυτοκίνητο που θα πέρασε το μεγαλύτερο μέρος της ζωής του στο αστικό περιβάλλον. Το βάρος του μοντέλου παραγωγής αναμένεται περίπου στα 1.500 κιλά μαζί με τις μπαταρίες, αφού το Sion βρίσκεται ακόμη υπό εξέλιξη, ενώ στο εξοπλισμό περιλαμβάνεται και κοτσαδόρος που μπορεί να ρυμουλκήσει φορτίο περίπου 750 κιλών.

Ένα ακόμη ενδιαφέρον χαρακτηριστικό του Sion είναι το φυσικό φίλτρο αέρα που θα βρείτε στο ταμπλό αλλά και την κεντρική του κονσόλα το οποίο ονομάζεται breSono, έχει κατασκευαστεί από επεξεργασμένα βρύα (!) και βοηθά στο καθαρισμό του αέρα της καμπίνας από σωματίδια, ενώ διατηρεί και την υγρασία σε σταθερά επίπεδα.

Advertisement

Η εμφάνισή του σίγουρα δεν πρόκειται να κάνει καρδιές να χτυπούν δυνατά με την εταιρία να εστιάζει κυρίως στην προσφορά χώρων και πρακτικότητας. Με μήκος περίπου 4,10 μ. ο αποθηκευτικός χώρος του Sion ανέρχεται στα κάτι παραπάνω από αρκετά 650 λίτρα, ενώ τα τρία πίσω ανεξάρτητα καθίσματα μπορούν να αναδιπλωθούν, όπως και εκείνο του συνοδηγού και να δώσουν έτσι τη δυνατότητα μεταφοράς αντικειμένων με μήκος έως και 2,6 μέτρα.

Ήδη η Sono πλησιάζει τις 9.500 προπαραγγελίες για την δημιουργία της -9.319 μέχρι τη στιγμή που γράφονταν αυτές οι γραμμές. Αρχικά το Sion θα μπορεί να παραδοθεί δωρεάν μόνο στο Bremerhaven, χωρίς επιπλέον κόστος, ενώ οι παραγγελίες μπορούν να γίνουν και από άλλες χώρες της Ευρώπης, εκτός Γερμανίας, με το σχετικό αντίτιμο. Από ό,τι καταλαβαίνουμε οι χώρες της Σκανδιναβίας και οι μεγάλες Ευρωπαϊκές αγορές όπως είναι η Γαλλία, η Ισπανία και η Ιταλία έχουν προτεραιότητα.

H Sono Motors αναφέρει πως η τιμή του Sion ανέρχεται στα 16.000 ευρώ, μια τιμή που ακούγεται τουλάχιστον ευκαιρία στα δικά μας τα αυτιά. Ωστόσο, όπως δηλώνει και στην επίσημη ιστοσελίδα της σε αυτή την τιμή δεν περιλαμβάνεται εκείνη της μπαταρίας που κοστίζει περίπου 9.500 ευρώ. Οι Γερμανοί δεν την περιλαμβάνουν και θα υπολογίσουν την τελική της τιμή όταν έρθει και η ώρα της παραγωγής, με τις τιμές που θα ισχύουν τότε.

Το νέο γερμανικό ηλεκτρικό αυτοκίνητο αναμένεται να κάνει την επίσημη εμφάνισή του στο δεύτερο μισό του έτους με τις πρώτες παραδόσεις να ξεκινούν στο τέλος του 2019.