Live Κίνηση
Περισσότερα
ΝΕΑ

Σοκ! Μείωση των ορίων ταχύτητας προτείνουν οι έμποροι πετρελαιοειδών

Ελλάδα 8:32
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

Σοκ! Μείωση των ορίων ταχύτητας προτείνουν οι έμποροι πετρελαιοειδών

ΝΕΑ

Σοκ! Μείωση των ορίων ταχύτητας προτείνουν οι έμποροι πετρελαιοειδών

ΝΕΑ

Μέτρα για την επίτευξη του εθνικού στόχου ενεργειακής εξοικονόμησης προτείνει ο ΣΕΕΠΕ.

Advertisement
Advertisement

Μέτρα για την εξοικονόμηση ενέργειας προτείνει ο Σύνδεσμος των Εταιρειών  Εμπορίας Πετρελαιοειδών (ΣΕΕΠΕ) με στόχο την επίτευξη του εθνικού στόχου για το 2030 που ορίζει η νομοθεσία της ΕΕ μεταξύ των οποίων περιλαμβάνεται και η μείωση του ορίου ταχύτητας στους αυτοκινητοδρόμους στα 110 χλμ. και στις πόλεις σε 30 χλμ./ώρα!

Σύμφωνα με τον ΣΕΕΠΕ η μείωση του ορίου ταχύτητας μπορεί να οδηγήσει σε σημαντική μείωση της κατανάλωσης καυσίμων (12% για πετρελαιοκίνητα οχήματα και 18% για βενζινοκίνητα) και να καλύψει ένα σημαντικό μέρος του στόχου.

Advertisement
Advertisement

Οι προτάσεις των εταιριών για την περίοδο 2021 – 2030 υποβάλλονται στο υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας, προκειμένου να τις εξαιρέσει από το λεγόμενο καθεστώς επιβολής για την εξοικονόμηση ενέργειας. Δηλαδή, τη θέσπιση υποχρέωσης για τους προμηθευτές ενέργειας να επιτύχουν συγκεκριμένους στόχους εξοικονόμησης υπό την απειλή επιβολής υψηλών προστίμων σε περίπτωση απόκλισης.

Το καθεστώς επιβολής για τις εταιρείες ισχύει ήδη για την περίοδο 2014 – 2020, θεωρείται όμως ότι ο στόχος εξοικονόμησης που τους αναλογεί για την περίοδο αυτή θα επιτευχθεί. Ενδεικτικά σε περίπτωση πλήρους αποτυχίας (αν δηλαδή δεν γινόταν καθόλου εξοικονόμηση) το πρόστιμο για το σύνολο των εταιρειών θα ξεπερνούσε τα 100 εκατ. και θα οδηγούσε – όπως τόνισε ο πρόεδρος του ΣΕΕΠΕ Γιάννης Αληγιζάκης – την πλειονότητα των εταιριών σε κλείσιμο. Για την επόμενη δεκαετία συζητείται η αύξηση τόσο του στόχου εξοικονόμησης, όσο και η συμμετοχή των εταιριών εμπορίας πετρελαιοειδών στην επίτευξή του. Οι λόγοι για τους οποίους ο ΣΕΕΠΕ ζητά την εξαίρεση των μελών του ή την απαλλαγή τους από το καθεστώς επιβολής είναι ότι ουσιαστικά με το ισχύον καθεστώς οι εταιρείες καλούνται να επενδύσουν για τη μείωση των πωλήσεών τους και επιπλέον ότι δεν έχουν σχέση πιστότητας (π.χ. μακροχρόνια συμβόλαια) με τους πελάτες τους.

Ο κ. Αληγιζάκης τόνισε ότι τα θέματα αυτά τέθηκαν σε συνάντηση που πραγματοποιήθηκε με τον υφυπουργό Περιβάλλοντος και Ενέργειας Γεράσιμο Θωμά, ο οποίος (σύμφωνα με τον πρόεδρο του ΣΕΕΠΕ) ανέφερε ότι δεν έχουν ληφθεί αποφάσεις για τη διατήρηση ή μη του καθεστώτος επιβολής και τη συμπερίληψη των εταιριών εμπορίας σε αυτά.

Advertisement

Τα μέτρα που προτείνει ο ΣΕΕΠΕ, πέρα από τη μείωση των ορίων ταχύτητας, είναι η επιδότηση μικρομεσαίων επιχειρήσεων για επενδύσεις εξοικονόμησης ενέργειας, η λήψη μέτρων για εξοικονόμηση στη βιομηχανία σε εθελοντική βάση, η διάθεση μέρους των φόρων που επιβαρύνουν την ενέργεια στο Πράσινο Ταμείο για τη χρηματοδότηση δράσεων εξοικονόμησης ενέργειας, η δημιουργία των λεγόμενων «πράσινων διαδρόμων» για τις εμπορευματικές μεταφορές, κ.α. Τα μέτρα αυτά εφαρμόζονται ήδη από άλλες χώρες της ΕΕ και είναι εγκεκριμένα από την Κομισιόν, ως δράσεις εξοικονόμησης ενέργειας.