Menu
Live Κίνηση | Τιμές Αυτοκινήτων newsautoCHOICE | Τιμές Καυσίμων

ΝΕΑ

Skoda Scala: Στους επόμενους μήνες το λανσάρισμα

  • ΓΙΩΡΓΟΣ ΣΚΕΥΟΦΥΛΑΞ (gs@newsauto.gr)

Την κορυφή της μικρομεσαίας κατηγορίας θα προσπαθήσει να κατακτήσει η Skoda, με ένα μοντέλο που την ανεβάζει κατηγορία χωρίς να χάνει τις παραδοσιακές της αξίες (τιμή/ απόδοση, οικονομία, αξιοπιστία). Ως κύριο χαρακτηριστικό του έχει τους χώρους, τις επιλογές κινητήρων αλλά και την μοντέρνα εμφάνιση και τις τελευταίες τεχνολογικές εφαρμογές και λύσεις.

 

Οι άνθρωποι της Skoda δούλεψαν σκληρά πάνω στο project Scala αφού έχει να αντιμετωπίσει ισχυρό ανταγωνισμό (βλπ Volkswagen Golf). Το οικονομικό κομμάτι του marketing υπολογίζει, πως πρέπει να είναι τουλάχιστον 1000 ευρώ κάτω από best seller της VW αν θέλει να έχει ρόλο πρωταγωνιστή (με αρχική τιμή κάτω από 18.000 ευρώ).

Το όνομά του προέρχεται από το λατινικό (ή ελληνικό αν θέλετε) “σκάλα” και φανερώνει τον τρόπο (προσεκτικά ένα σκαλί την φορά) που η εταιρία θέλει να προχωρήσει προς την κορυφή της μικρομεσαίας κατηγορίας. Επιπλέον είναι το πρώτο ευρωπαϊκό μοντέλο, που έχει το όνομα Skoda στην μέση της πέμπτης πόρτας. Κάτι που δείχνει εξωστρέφεια.

Η Scala έχει δύο όγκων αμάξωμα και πιο τετράγωνο σχήμα από το Skoda Rapid, το οποίο αντικαθιστά. Τα παραπάνω μεταφράζονται σε περισσότερο εσωτερικό χώρο, ιδιαίτερα για τους επιβαίνοντες στο πίσω κάθισμα. Έχει την ίδια προεξέχουσα μάσκα με τα άλλα αυτοκίνητα της εταιρίας, ενώ στο πίσω μέρος υπάρχει ένα σπόιλερ για την βελτίωση της αεροδυναμικής που θα σας βοηθήσει να εξοικονομήσετε καύσιμο. Στο εσωτερικό του (φυσικά) κυριαρχεί μια μεγάλη οθόνη (αφής 9,2 ιντσών) ψυχαγωγίας που βρίσκεται στην κορυφή του ταμπλό και απευθείας στο οπτικό σας πεδίο. . Στις εκδόσεις με πλουσιότερο εξοπλισμό αυτή… μεγαλώνει στις 10,25 ίντσες. Προαιρετικά, οι αγοραστές μπορούν να επιλέξουν το Virtual Cockpit, το οποίο αντικαθιστά τα αναλογικά όργανα και μπορεί να εμφανίσει έναν εκτεταμένο χάρτη που κάνει την κατεύθυνση του sat-nav απόλαυση. Η έξυπνη τεχνολογία δεν τελειώνει εκεί η Skoda λέει ότι θα μπορείτε να κλειδώσετε και να ξεκλειδώσετε το Scala σας με το κινητό σας τηλέφωνο. Επιπλέον στο εσωτερικό υπάρχει ambient φωτισμός με μια επιλογή από κόκκινο ή άσπρο χρώμα, ενώ τα πλαστικά είναι μαλακά στην αφή και κάνουν τη Scala να διαφοροποιείται από το Rapid.

Από πλευράς μεγέθους, η Scala είναι λίγο μεγαλύτερη από το Volkswagen Golf, που σημαίνει ότι θα έχει περισσότερο πίσω χώρο για τα πόδια και χώρο αποσκευών 467 λίτρων που είναι περίπου ένα τέταρτο μεγαλύτερο από του VW. Αν “ρίξετε” τα πίσω καθίσματα η συνολική χωρητικότητα ανεβαίνει στα 1400 λίτρα, η οποία είναι σημαντικά μεγαλύτερη από του ανταγωνισμού. Τρεις κινητήρες με ισχύ από 95 έως 150 ίππους αναλαμβάνουν την κίνηση. Η σειρά βενζινοκινητήρων ξεκινά με ένα τριών κυλίνδρων 1.000 κ.εκ. 95 ίππων και είναι ο μόνος που συνδυάζεται αποκλειστικά με ένα μηχανικό κιβώτιο πέντε ταχυτήτων. Κάθε άλλος κινητήρας μπορεί να συνδυαστεί με εξάρι χειροκίνητο ή προαιρετικά με ένα αυτόματο επτατάχυτο. Επόμενη επιλογή η έκδοση 115 ίππων (πάλι από τον κινητήρα 1000 κ.εκ.) και στην κορυφή της σειράς είναι ο βενζινοκινητήρας 1.500 κ.εκ. που έχει ήδη τοποθετηθεί στο Skoda Octavia. Στα μοτέρ diesel κορυφαίο είναι το 1600 TDI που ήδη χρησιμοποιείται σε πολλά άλλα Skoda. Αργότερα (μέσα στο 2019) θα προστεθεί και ο 1.0 G-TEC 90 ίππων, με καύσιμο Φυσικό Αέριο (CNG).

Υπάρχουν δύο ρυθμίσεις στο πλαίσιο: η Normal και η Sport η οποία έχει 15 χιλιοστά χαμηλότερο ύψος και ρυθμιζόμενα αμορτισέρ, τα οποία αλλάζουν set up ανάλογα το δρόμο και το στυλ οδήγησης.

Από την άποψη της ασφάλειας, η Skoda Scala είναι επίσης διαθέσιμη με έως και εννέα αερόσακους και μια σειρά συστημάτων υποστήριξης οδηγού. Αυτά περιλαμβάνουν την: Side Assist (προαιρετική επιλογή), η οποία συμπληρώνει το σύστημα ανίχνευσης τυφλών σημείων. Η τελευταία προειδοποιεί για τα οχήματα στο τυφλό σημείο μέχρι και 20 μέτρα πίσω, ενώ η Side Assist προειδοποιεί για τα αυτοκίνητα που βρίσκονται σε απόσταση έως και 70 μέτρων.

Την… ψηφιακή εικόνα συμπληρώνουν το Adaptive Cruise Control, το Front Assist (συμπεριλαμβανομένου του City Emergency Brake για την πρόληψη ατυχημάτων στην πόλη) και το Park Assist (αυτόματο παρκάρισμα).

Δημοφιλή στο Protothema.gr