Live Κίνηση
Περισσότερα
ΝΕΑ

Skoda ηλεκτρικά αυτοκίνητα: Πως προστατεύει τους πεζούς

Ελλάδα 10:16
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ

Skoda ηλεκτρικά αυτοκίνητα: Πως προστατεύει τους πεζούς

ΝΕΑ

Skoda ηλεκτρικά αυτοκίνητα: Πως προστατεύει τους πεζούς

ΝΕΑ

Περπατάτε μέσα από ένα χώρο στάθμευσης αυτοκινήτων και πίσω σας ξεκινά ένα ηλεκτρικό όχημα. Είναι τόσο ήσυχο που δεν το αντιλαμβάνεστε. Αυτό μπορεί να γίνει επικίνδυνο, γι ‘αυτό τα ηλεκτρικά μοντέλα (αλλά και τα plug-in hybrid) της Skoda είναι εξοπλισμένα με προειδοποιητικούς ήχους.

Advertisement
Advertisement

 

Τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα και τα υβριδικά plug-in είναι αθόρυβα όταν κινούνται με χαμηλές ταχύτητες. Αυτό βοηθά στη μείωση του θορύβου στην περιοχή, αλλά από την άλλη πλευρά μπορεί να δημιουργήσει κίνδυνο για τους πεζούς που δεν ακούνε το όχημα. Γι ‘αυτό αυτά τα αυτοκίνητα εκπέμπουν έναν προειδοποιητικό ήχο.

Advertisement
Advertisement

Τα πρώτα αυτοκίνητα Skoda, που έχουν το νέο ηχοσύστημα, γνωστό ως E-noise, είναι τα plug-in υβριδικά Superb iV και Skoda Octavia Octavia iV. Τα μοντέλα εκπέμπουν ήχο ο οποίος μοιάζει με κινητήρα καύσης, με χαμηλές συχνότητες που γίνονται υψηλότερες όταν το αυτοκίνητο επιταχύνει. Όταν το αυτοκίνητο μειώνει την ταχύτητα, ο ήχος γίνεται χαμηλότερος έτσι οι πεζοί μπορούν να εκτιμήσουν εάν το αυτοκίνητο επιταχύνει ή επιβραδύνει.

Η ανάπτυξη μιας πρακτικής λύσης και η ρύθμιση του ήχου για τα αυτοκίνητα Skoda έγινε στο κέντρο ανάπτυξης της αυτοκινητοβιομηχανίας στο Mlada Boleslav. «Δεν ήταν εύκολο έργο – δεν υπάρχει πολύς χώρος κάτω από το καπό και η νομοθεσία είναι αυστηρή», εξηγεί ο Pavel Orendas, επικεφαλής μηχανικός που εργάζεται στην εφαρμογή.

Advertisement

Η συσκευή

Η πρώτη δουλειά ήταν να εγκαταστήσουν μια συσκευή ήχου, η οποία είναι βασικά ένα μικρόφωνο/ηχείο πλήρους εμβέλειας σε μια αδιάβροχη θήκη, στον χώρο του κινητήρα του οχήματος. «Η νομοθεσία απαιτεί η συσκευή να εκπέμπει τον ήχο προς τα εμπρός προς τους πεζούς, οπότε δεν υπάρχουν πολλές επιλογές τοποθέτησης», εξηγεί ο Orend. «Οι πεζοί αντιλαμβάνονται μόνο ένα κλάσμα της κυκλοφοριακής κατάστασης οπτικά και χρησιμοποιούν την ακοή τους για να γνωρίζουν τι είναι γύρω τους», προσθέτει, εξηγώντας γιατί ο ήχος είναι σημαντικός ειδικά για τους πεζούς. Στο τέλος βρήκαν χώρο από τον δεξιό μπροστινό τροχό για τη μία θήκη ηχείων.

Advertisement

Η νομοθεσία θέτει ορισμένες απαιτήσεις στο σύστημα γνωστό ως AVAS (Acoustic Vehicle Alarm System). «Η νομοθεσία καθορίζει τον ελάχιστο όγκο του συστήματος, αλλά στόχος μας είναι να προσφέρουμε στους πελάτες το πιο αθόρυβο αυτοκίνητο. Αυτό είναι λίγο αντίφαση, οπότε κλήθηκαν εμπειρογνώμονες από την ακουστική οχημάτων Skoda για να τελειοποιήσουν τον ήχο », λέει ο Orendas.

Σύμφωνα με τους κανόνες της ΕΕ, τα πλήρως ηλεκτρικά αυτοκίνητα πρέπει να εκπέμπουν έναν προειδοποιητικό ήχο σε ταχύτητες έως και 20 km / h, επειδή αυτά τα αυτοκίνητα είναι εξαιρετικά αθόρυβα περίπου σε αυτήν την ταχύτητα. «Στη συνέχεια, το αυτοκίνητο κάνει θόρυβο κατά την επαφή των ελαστικών με την επιφάνεια του δρόμου και φυσικά αεροδυναμικό θόρυβο, οπότε το «E-noise» δεν είναι απαραίτητο», εξηγεί ο μηχανικός.

Advertisement

Η λύση της Skoda για τα ηλεκτρικά αυτοκίνητά της είναι ότι ο θόρυβος γίνεται πιο δυνατός με ταχύτητα 25 km / h και στη συνέχεια σταδιακά μειώνεται έως ότου το αυτοκίνητο φτάσει την ταχύτητα περίπου 30 km / h, όταν αντικαθίσταται φυσικά από άλλο θόρυβο που παράγεται από το όχημα μέσα κίνηση. Το αυτοκίνητο πρέπει επίσης να εκπέμπει προειδοποιητικούς ήχους κατά την κίνηση με όπισθεν σε ταχύτητες έως και 6 km / h. Ο προειδοποιητικός θόρυβος και εδώ μιμείται έναν κινητήρα καύσης, αλλά με διαφορετικούς τόνους που ειδοποιούν τους πεζούς ότι το αυτοκίνητο πηγαίνει προς τα πίσω.

Υβριδικοί ήχοι

Η δημιουργία ενός ήχου «υπογραφής» ή προειδοποιητικού ήχου είναι μια ευκαιρία για τους κατασκευαστές αυτοκινήτων, καθώς και μια πρόκληση για τους μηχανικούς. Παρόλο που η νομοθεσία ορίζει ποιες ζώνες συχνοτήτων πρέπει να χρησιμοποιεί ο ήχος και σε τι ένταση (σε συνολικό επίπεδο τουλάχιστον 56 dB ντεσιμπέλ), οι σχεδιαστές μπορεί να γίνουν δημιουργικοί και να προσαρμόζουν τον ήχο στον χαρακτήρα του συγκεκριμένου αυτοκινήτου. Οι μηχανικοί της Skoda θέλουν το σπορ Octavia RS iV, για παράδειγμα, να έχει ήχο ίδιο με τα τυπικά μοντέλα Octavia iV και Superb iV. «Ωστόσο, δεδομένης της συγκεκριμένης σχεδίασης του μοντέλου, ο σπορ χαρακτήρας του ήχου μπαίνει στο παιχνίδι μόνο κατά τη δυναμική οδήγηση μακριά από αστικούς δρόμους», επισημαίνει ο Orendas.