Live Κίνηση
Περισσότερα
ΝΕΑ

Το σύστημα 4κίνησης στην Alfa Romeo Giulia Veloce!

Ελλάδα 8:11
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

Το σύστημα 4κίνησης στην Alfa Romeo Giulia Veloce!

ΝΕΑ

Το σύστημα 4κίνησης στην Alfa Romeo Giulia Veloce!

ΝΕΑ

Στην Έκθεση του Παρισιού που ανοίγει τις πύλες της σε λίγες μέρες θα υπάρχουν δυο νέες εκδόσεις της Alfa Romeo Giulia. Η Giulia είναι πισωκίνητη και έχει ιδιαίτερο ενδιαφέρον ν’ αναλύσουμε πως δουλεύει η τετρακίνηση στην έκδοση Super.

Advertisement
Advertisement

TOY TAKH ΠΟΥΡΝΑΡΑΚΗ

Η Giulia όπως ίσως γνωρίζετε στις ειδικές εκδόσεις Q2 διαθέτει διαφορικό περιορισμένης ολίσθησης πίσω. Στη συντριπτική τους πλειοψηφία τα τετρακίνητα μοντέλα που κυκλοφορούν στην αγορά είτε είναι αποκλειστικά τετρακίνητα, είτε οι δικίνητες εκδόσεις τους είναι προσθιοκίνητες.  Η Giulia Q4 είναι τετρακίνηση με βάση πισωκίνητη στις εκδόσεις με δίλιτρο turbo βενζινοκινητήρα 280PS και 2.2lt πετρελαιοκινητήρα 210PS.

Η μηχανική διάταξη του συστήματος Q4 που είναι τοποθετημένο στη Giulia Veloce περιλαμβάνει ενεργό σύστημα μεταφοράς κίνησης ανάμεσα στους δυο άξονες και ένα εμπρός διαφορικό σχεδιασμένο ειδικά για τις τεχνικές απαιτήσεις της Alfa Romeo. Ζητούμενο η αποτελεσματική διαχείριση της μεγάλης ροπής με μια διάταξη απέριττη και ελαφριά (η συνολική αύξηση βάρους ανέρχεται σε 60kg). Το σύστημα μετάδοσης της κίνησης χρησιμοποιεί κορυφαία τεχνολογία ενεργού συμπλέκτη που προσδίδει εξαιρετικά δυναμικά οδηγικά χαρακτηριστικά. Ταυτόχρονα την ίδια στιγμή διασφαλίζει και τη μειωμένη κατανάλωση καυσίμου. Ο ενσωματωμένος ενεργοποιητής Next –Gen εξασφαλίζει ταχύτητα απόκρισης και απόλυτα ελεγχόμενη κατανομή της ροπής. Αυτό ποικίλλει ανάλογα με την επιλογή της χαρτογράφησης στο Alfa DNA.

Advertisement
Advertisement

giulia-veloce-b640

Ειδικότερα το σύστημα Q4 αξιολογεί συνεχώς πολλές παραμέτρους ώστε να επιτύχει την βέλτιστη κατανομή ροπής μεταξύ των δυο αξόνων. Αυτή εξαρτάται από τη χρήση του οχήματος και τη διαθέσιμη πρόσφυση του οδοστρώματος. Αυτή η τεχνολογία μπορεί να «προβλέψει» την ολίσθηση του τροχού στηριζόμενη σε πληροφορίες που προκύπτουν από τους εγκάρσιους και διαμήκεις αισθητήρες επιτάχυνσης, τη γωνία στροφής του τιμονιού αλλά και τους αισθητήρες «μεταφοράς βάρους» του αυτοκινήτου (yaw speed sensors). Σε κανονικές συνθήκες η Giulia Veloce με το σύστημα Q4 συμπεριφέρεται ως πισωκίνητο όχημα: 100% της ροπής μεταφέρεται στον πίσω άξονα. Όταν κάποιος τροχός φτάσει στο όριο της ολίσθησης το σύστημα μεταφέρει άμεσα μέχρι και το 60% της διαθέσιμης ροπής στον εμπρός άξονα χάρη στο ενεργό σύστημα μεταφοράς. Για την επίτευξη της μέγιστης ταχύτητας αντίδρασης στην ανακατανομή της ροπής το σύστημα ανιχνεύει διαφορές στην ταχύτητα περιστροφής ανάμεσα στους δυο άξονες μέχρι και 2.5%. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα – πρωτόγνωρο για την κατηγορία –  κοντρόλ σε πρόσφυση και αλλαγή κατεύθυνσης.

Το σύστημα Q4 στη νέα Giulia Veloce έχει όλα τα πλεονεκτήματα της μόνιμης τετρακίνησης σε σταθερότητα, πρόσφυση και ασφάλεια. Ταυτόχρονα εξασφαλίζει μειωμένη κατανάλωση καυσίμου, καλύτερη απόκριση και αφήνει ανόθευτη για τον οδηγό την απόλαυση οδήγησης ενός πισωκίνητου αυτοκινήτου».

Advertisement

Παρόμοιας φιλοσοφίας σύστημα είδαμε για πρώτη φορά στην Porsche 911 όπου επίσης η μετάδοση της ισχύος γίνεται αποκλειστικά στον πίσω άξονα μέχρι τη στιγμή που θα υπάρξει ολίσθηση.