Live Κίνηση
Περισσότερα
ΝΕΑ

Συγκοινωνιολόγοι: Προς την σωστή κατεύθυνση ο «Μεγάλος Περίπατος»

Ελλάδα 4:43
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

Συγκοινωνιολόγοι: Προς την σωστή κατεύθυνση ο «Μεγάλος Περίπατος»

ΝΕΑ

Συγκοινωνιολόγοι: Προς την σωστή κατεύθυνση ο «Μεγάλος Περίπατος»

ΝΕΑ

Ο Σύλλογος επισημαίνει ότι είναι ακόμα νωρίς να κριθούν οριστικά οι κυκλοφοριακές ρυθμίσεις.

Advertisement
Advertisement

Προς την σωστή κατεύθυνση κινείται το σχέδιο του «Μεγάλου Περιπάτου» του δήμου Αθηναίων, υποστηρίζει ο Σύλλογος Ελλήνων Συγκοινωνιολόγων (ΣΕΣ) υπογραμμίζοντας ότι τελικό στόχο αποτελεί η ισορροπία του συστήματος Μεταφορών της πόλης, όχι με διοχέτευση της κυκλοφορίας σε άλλους άξονες, αλλά με περιορισμό της χρήσης του ΙΧ και την επιλογή άλλων μέσων για την μετακίνηση προς και από το κέντρο της Αθήνας.

Ο στόχος αυτός, όπως αναφέρει ο ΣΕΣ, δεν επιτυγχάνεται σε διάστημα λίγων ημερών, καθώς προϋποθέτει την επαρκή ενημέρωση των μετακινούμενων για τα νέα μέτρα κινητικότητας και την αλλαγή της συμπεριφοράς και του τρόπου μετακίνησης, η οποία απαιτεί σαφώς μεγαλύτερο χρονικό διάστημα.  Επιπλέον , επισημαίνει  ότι είναι ακόμα νωρίς να κριθούν οριστικά οι κυκλοφοριακές ρυθμίσεις υπογραμμίζοντας ότι τελικοί κριτές του έργου θα είναι οι πολίτες.

Advertisement
Advertisement

«Η πιλοτική εφαρμογή του «Μεγάλου Περιπάτου» δίνει τη δυνατότητα αξιολόγησης των μέτρων και λήψης διορθωτικών παρεμβάσεων όπου κριθεί σκόπιμο». Σημειώνει, πάντως, ότι δεν αρκεί η εφαρμογή μέτρων που αφορούν μόνο την κεντρική περιοχή, αλλά η συστηματική και σταδιακή εφαρμογή βασικών συμπληρωματικών μέτρων όπως η αναβάθμιση του συστήματος ΜΜΜ, η δημιουργία αξόνων πεζών και ποδηλάτου προς και από το κέντρο της Αθήνας, η λήψη μέτρων για την προστασία των ευάλωτων ομάδων χρηστών (πεζοί, ΑΜΕΑ, ποδηλάτες, δικυκλιστές), η διαχείριση της στάθμευσης.

«Επισημαίνεται ότι την πιλοτική εφαρμογή θα πρέπει να ακολουθήσει (αμέσως μετά την αξιολόγηση) η οριστική εφαρμογή αφού πρώτα εκπονηθούν όλες οι απαραίτητες μελέτες (αρχιτεκτονικές, συγκοινωνιακές, πολεοδομικές, περιβαλλοντικές κτλ.), ώστε να επιτευχθεί τόσο ο στόχος της αισθητικής αναβάθμισης του κέντρου, όσο και η δημιουργία κατάλληλων συμπληρωματικών υποδομών για την εξυπηρέτηση των μετακινήσεων» αναφέρεται στην ανακοίνωση.

Οι συγκοινωνιολόγοι επαναλαμβάνουν ότι η εφαρμογή βιώσιμων πολιτικών κυκλοφορίας και στάθμευσης θα πρέπει να έχει ως στόχο:

Advertisement

-Την καλύτερη εξυπηρέτηση των μετακινήσεων των κατοίκων, των εργαζόμενων και των επισκεπτών με έμφαση στην εξυπηρέτηση των μετακινήσεων των ατόμων με ειδικές ανάγκες καθώς και στην ανάγκη για τροφοδοσία των καταστημάτων.

-Την δικαιότερη ανακατανομή του δημόσιου χώρου που θα επιφέρει με συντονισμένο συγκοινωνιακό και αρχιτεκτονικό σχεδιασμό την αισθητική αναβάθμιση της περιοχής.

Advertisement

-Την απόδοση περισσότερου χώρου στον πεζό, τον ποδηλάτη και εν γένει τα ήπια μέσα μετακίνησης.

-Την αύξηση της ελκυστικότητας και της επισκεψιμότητας του κέντρου.

-Την ενοποίηση αρχαιολογικών χώρων και χώρων μεγάλης επισκεψιμότητας.

Advertisement

-Την αύξηση του επιπέδου εξυπηρέτησης των ΜΜΜ.

-Την δημιουργία εκτεταμένων περιοχών περιορισμού της χρήσης ΙΧ.

-Την αποτροπή των διαμπερών κινήσεων με ΙΧ από το κέντρο της πόλης.

-Την μείωση της περιβαλλοντικής ρύπανσης και των τροχαίων ατυχημάτων μέσω περιορισμού της χρήσης του ΙΧ.

Διαβάστε επίσης:

Πάνω από 600.000 τα ανασφάλιστα οχήματα!

Έρχεται όριο ταχύτητα 30 ή 20 χλμ./ώρα στις πόλεις!

Πότε απαγορεύεται η κίνηση των φορτηγών – Αναλυτικό πρόγραμμα