Live Κίνηση
Περισσότερα
Men + Speed

Retropower: Οι πιο πετυχημένες ανακατασκευές στον κόσμο +(vid)

Ελλάδα 9:25
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

Retropower: Οι πιο πετυχημένες ανακατασκευές στον κόσμο +(vid)

Men + Speed

Retropower: Οι πιο πετυχημένες ανακατασκευές στον κόσμο +(vid)

Men + Speed

Οι ανακατασκευές της RetroPower τις περισσότερες φορές περιλαμβάνουν νέους κινητήρες και «κρυμμένα » μυστικά ισχύος και ενισχύσεων στα πλαίσια , κάνοντας έτσι τα αυτοκίνητα πολύ καλύτερα από τα αυθεντικά.

Advertisement
Advertisement


ΤΟΥ BEN BARRY, ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ:  STUART COLLINS

(Δημοσιεύτηκε στο τεύχος 2 της ελληνικής έκδοσης του Car Magazine-*Απαγορεύεται από το δίκαιο της Πνευμ. Ιδιοκτησίας η καθ΄οιονδήποτε τρόπο παράνομη χρήση/ιδιοποίηση του παρόντος, με βαρύτατες αστικές και ποινικές κυρώσεις για τον παραβάτη)

Φτάνοντας -και καθώς πλησίαζα στην είσοδο- βλέπω ένα ολοκαίνουριο Ford Fiesta RS Turbo παρκαρισμένο απέξω. Το έχουν «γδύσει» τελείως, έχει μείνει μόνο το αμάξωμα και το πλαίσιο. Η διαδικασία της ανακατασκευής είναι ανάλογη με αυτή που γίνεται σε κάποιο supercar ή σε κάποιο σπάνιο μοντέλο του παρελθόντος. Εύλογα σκέφτηκα ότι η Retropower ασχολείται με τα πιο οικονομικά και σχετικά «φρέσκα» σπορ αυτοκίνητα. Μπαίνοντας μέσα, όμως, αντίκρισα μια W113 Mercedes SL Pagoda, μια MK2 Jaguar και μια πρώτης γενιάς S-Class που έχει ξεκινήσει να ανακατασκευάζεται σύμφωνα με τις προδιαγραφές του εργοστασίου.

Advertisement
Advertisement

Ωστόσο, η εταιρεία δεν κάνει μόνο τις «αποστειρωμένες» ανακατασκευές για να είναι τα αυτοκίνητα σύμφωνα με τις προδιαγραφές του εργοστασίου. Από εδώ και μετά αρχίζουν τα ωραία, μια και υπάρχουν περιπτώσεις με «μεταμοσχεύσεις» που δείχνουν εξωπραγματικές: βλέπω ένα πανέμορφο Opel Manta 400 με μηχανικά μέρη από Nissan Skyline, καθώς και μια τέλεια Alfa Romeo Giulia με κινητήρα Millington. Πιο πίσω είναι μια Jaguar XJC που… βαδίζει στα ίδια χνάρια και προωθείται για restomode με σαφώς πιο σύγχρονα μηχανικά μέρη.

Advertisement

Να και ένα Datsun 240Z που έχει προετοιμαστεί από τους τεχνικούς για να δεχτεί έναν κινητήρα Skyline. Σε φωτογραφίες βλέπω ένα Opel Manta A με κινητήρα από Honda S2000, αλλά οι τεχνικοί με διορθώνουν. «Δεν είναι Manta με μοτέρ S2000, είναι ένα Honda S2000 με αμάξωμα Opel Manta Α»! Στο οποίο μάλιστα δείχνει να έχει δοθεί ιδιαίτερα εντυπωσιακή προσοχή στη λεπτομέρεια και -αξίζει να σημειωθεί- ιδιαίτερη αγάπη. Η εταιρεία άλλωστε έχει μεγαλώσει ακριβώς λόγω της αγάπης των ανθρώπων της για τις αναπαλαιώσεις παλιών αυτοκινήτων και όχι γιατί έτσι προέβλεπε κάποιο μεγαλόπνοο business plan.

Advertisement

Από τον πρώτο καιρό της λειτουργίας της, το 2009, η Retropower ειδικευόταν στην αγορά πώληση ανακατασκευή και «ελαφρά» (έως και βαριά) βελτίωση. Τα αδέλφια Callum και Nathaniel Seviour ξεκίνησαν με έναν χώρο κοντά στο Hinckley και τώρα έχουν φτάσει να είναι οι εγκαταστάσεις τους διάσπαρτες σε μια μεγάλη περιοχή. «Ήταν πάντα χαρά μου να δουλεύω πάνω σε αυτοκίνητα, αλλά ως χόμπι. Η δουλειά μου μέχρι να φτιάξουμε τη Retropower ήταν να διευθύνω ένα ξενοδοχείο», μας λέει ο Callum, ο οποίος τώρα ασχολείται τις περισσότερες ώρες της ημέρας με τα νέα projects της εταιρείας.

«Ο Nathaniel είναι ο μηχανολόγος μηχανικός που έχει τις απαραίτητες πιστοποιήσεις για τα projects που αναλαμβάνουμε. Πριν από τη Retropower δούλευε σε εργοστάσιο παραγωγής για λάστιχα θυρών αυτοκινήτων και ήταν υπεύθυνος για την εξέλιξη της πρώτης ύλης». Οι πρώτες δουλειές που έκανε η Retropower ήταν σε μοντέλα της Opel. Το Kadett και το Chevette ήταν δύο από τα δημοφιλέστερα μοντέλα με τα οποία ασχολήθηκε αρκετά, ενώ Opel ήταν και το πρώτο μας μεγάλο project, μια Ascona δεύτερης γενιάς. Το σκουριασμένο αμάξωμα τρίφτηκε και το αυτοκίνητο γδύθηκε και έμεινε σκέτη λαμαρίνα. Όπου χρειάστηκε κολλήθηκαν νέα κομμάτια, τα οποία ταίριαξαν απόλυτα. Σήμερα, η συγκεκριμένη Ascona είναι μια 400, ρεπλίκα του Group 4 από το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Ράλι.

Advertisement

Η διαδικασία της ανακατασκευής της έχει καταγραφεί βήμα προς βήμα και όποιος θέλει μπορεί να τη βρει στο Internet. «Όλα μας τα αυτοκίνητα αποκτούν τη δική τους σελίδα στο Facebook και καλύπτουμε με φωτογραφίες τη διαδικασία της ανακατασκευής. Κι αυτό διότι αν ήμουν πελάτης, θα ήθελα να βλέπω τη διαδικασία και να μου λύνονται οι απορίες σε πραγματικό χρόνο», μας λέει ο Callum. Η Ascona ήταν το αυτοκίνητο που πραγματικά άλλαξε επίπεδο στις δουλειές που έκαναν μετά. Τα αδέλφια θέλουν να ασχολούνται μόνο με περιπτώσεις ολικής ανακατασκευής και όχι με μικρότερης έκτασης projects. «Θέλουμε να φτιάχνουμε αξιοθαύμαστα αυτοκίνητα.

Οι πελάτες μας επιθυμούν την τελειότητα στο αποτέλεσμα και εμείς με τη σειρά μας την προσφέρουμε», λέει ο Callum και συνεχίζει: «Αν θέλει κάποιος να ανακατασκευάσει ένα αυτοκίνητο για να το πουλήσει και να βγάλει χρήματα, δεν ενδιαφερόμαστε να αναλάβουμε τη δουλειά. Εμείς επιδιώκουμε με τη δουλειά μας να κάνουμε πραγματικότητα τα όνειρα του κάθε μας πελάτη». Ο Callum με πάει γύρω-γύρω από την Jaguar XJC. Μοιάζει να είναι μια τυπική ανακατασκευή, με διαφορετικές ζάντες από αυτές του εργοστασίου. Στο πίσω μέρος, όμως, φαίνεται πως οι γωνίες χαμηλά στο αμάξωμα έχουν, στην ουσία, κατασκευαστεί από την αρχή. Φαίνεται η προσοχή στη λεπτομέρεια, με τη δουλειά να είναι «εργοστασιακή». Οι γρίλιες στην εμπρός μάσκα είναι νέες και κάτω από το καπό βρίσκεται ένα μοτέρ LS3 από Chevrolet Camaro. Όταν η δουλειά ολοκληρωθεί, η Jag θα έχει 430 ίππους να πορεύεται, με ABS στα φρένα και ηλεκτρονικό σύστημα ελέγχου της πρόσφυσης. Δίπλα, η Mercedes-Benz S-Class, με την ευρυχωρία του οικογενειακού αυτοκινήτου, επανέρχεται ευλαβικά στις προδιαγραφές του εργοστασίου – με μόνη απόκλιση το λαμπερό κόκκινο χρώμα του αμαξώματος.

Σε έναν άλλο χώρο, μια Mercedes-Benz W 108 βρίσκεται στα πρώτα στάδια της ανακατασκευής της. «Θα βάλουμε και σε αυτή ένα LS3 μοτέρ, ενώ της ετοιμάζουμε μπροστινό σύστημα, πίσω άξονα και υποπλαίσια από Jaguar XJ300 ώστε να ταιριάζει και η αερανάρτηση», μας εξηγεί ο Callum και συνεχίζει: «Από Jaguar XJR θα είναι τα φρένα αλλά και το σύστημα διεύθυνσης του αυτοκινήτου. Θα κρατήσουμε το κύρος της καμπίνας της Mercedes επανασχεδιάζοντάς το. Τα παράθυρα θα είναι ηλεκτρικά, τα ηχεία του ηχοσυστήματος δεν θα φαίνονται, ενώ πίσω θα έχουμε δύο καθίσματα αντί για τρία, με ένα ψυγείο για ποτά ανάμεσά τους».

Η προσοχή στη λεπτομέρεια για όλα τα αυτοκίνητα στα οποία δουλεύουν είναι προφανής: οι διαδρομές των καλωδιώσεων έχουν σχεδιαστεί από τα πρώτα στάδια της ανακατασκευής, αποκλείοντας έτσι τις «τσόντες» στην πορεία. Στην Giulia, για παράδειγμα, η αντλία των φρένων και του συμπλέκτη είναι «κρυμμένα» στο πάτωμα, σε σημεία που δίνουν όμως εύκολη πρόσβαση για τη συντήρηση. Η μοκέτα που έχει χρησιμοποιηθεί εκεί για την ηχομόνωση αφαιρείται πολύ εύκολα, κάνοντας το ιταλικό αυτοκίνητο να δείχνει ετοιμοπόλεμο για οδήγηση σε πίστα. Αξίζει να σημειώσουμε την τιμή εκκίνησης για μια ανακατασκευή από τη Retropower, που είναι τα 60.000 ευρώ, με πολύ εύκολη εκτίναξη του κόστους σε δυσθεώρητα επίπεδα. Οι ιδιοκτήτες που απευθύνονται στη Retropower λαμβάνουν έναν προϋπολογισμό για το συνολικό κόστος, που κάθε εβδομάδα επικαιροποιείται προκειμένου να είναι και εκείνοι σύμφωνοι και ενημερωμένοι. Σχεδόν το σύνολο των εργασιών πραγματοποιείται στις εγκαταστάσεις που βρισκόμαστε.

Ένα Nissan Sunny Coupe που φτιάχνεται δίπλα έχει βαφτεί σε ένα πολύ εντυπωσιακό μαύρο, που δίνει την αίσθηση της υγρής μπογιάς ενώ προφανώς έχει στεγνώσει. Το βλέμμα μου στέκεται σε σχεδιαστικές λεπτομέρειες του αμαξώματος, τις οποίες δεν θυμάμαι σε καμία από τις εκδόσεις παραγωγής του μοντέλου. Μου εξηγούν ότι τα νέα τμήματα έχουν κατασκευαστεί επί τόπου, με όλη τη διαδικασία της χύτευσης σε καλούπια, γι’ αυτό και σε ποιότητα είναι εφάμιλλα εργοστασιακών τμημάτων. Ομοίως και οι προφυλακτήρες εμπρός και πίσω, που είναι κατασκευασμένοι in-house από αλουμίνιο.

Πολύ κοντά στην ολοκλήρωση είναι ένα Cavalier GSi, το οποίο έχει έρθει εδώ από τη Σκωτία και τώρα βρίσκεται στην κεντρική αίθουσα του συνεργείου. Ο ιδιοκτήτης του έχει αφήσει τον μάταιο τούτο κόσμο, αλλά ο αδελφός του υπέγραψε τη συμφωνία για 400 εργατοώρες προκειμένου να το κάνει καινούριο στη μνήμη του εκλιπόντος. Τόσο η μία όσο και η άλλη περίπτωση προϋποθέτουν τεράστιο όγκο δουλειάς για τόσο «κοινά» μοντέλα, αλλά αυτό ζητούν οι ιδιοκτήτες της Retropower. «Το κόστος της ανακατασκευής του Sunny είναι ίδιο με αυτό που θα κόστιζε η αντίστοιχη δουλειά σε μια Ferrari», μου λέει ο Callum. «Έχει να κάνει με τη διάθεσή μας να κάνουμε την ίδια δουλειά σε ποιότητα, ανεξαρτήτως του αυτοκινήτου πάνω στο οποίο θα δουλέψουμε».

Πιο δίπλα είναι το τμήμα για τις βαφές τμημάτων αμαξώματος, ενώ από πάνω μας υπάρχει ακόμα και γραφείο σχεδιασμού. Εκεί συναντάμε τον Dean McConnell, έναν φανατικό φίλο των αυτοκινήτων, ο οποίος έχασε 15 χρόνια από τη ζωή του σχεδιάζοντας παπούτσια. Τώρα που έχει συνδυάσει την αγάπη του για το σχέδιο με αυτή για τα αυτοκίνητα, είναι υπεύθυνος για τις προτάσεις που κάνει η Retropower στους πελάτες της αναφορικά με τα σχέδια της καμπίνας των επιβατών. Τον βρίσκουμε να δουλεύει πάνω στα σχέδια του σαλονιού της Alfa Romeo Giulia, όπου οι επενδύσεις των καθισμάτων θα είναι από δέρμα και μάλλινο ύφασμα. Για τους κινητήρες χρησιμοποιούνται διάφορες τεχνικές γυαλίσματος των μετάλλων προκειμένου η εμφάνισή τους να είναι ανάλογη του αμαξώματος.«Είναι από τις πλέον χρονοβόρες και τρομακτικά επίπονες διαδικασίες», λέει ο Callum. Μερικοί πελάτες επιλέγουν να προμηθευτούν κινητήρες από αλλού: για την Giulia, ο ιδιοκτήτης της έχει επιλέξει ένα Millington Diamond μοτέρ με 330 ίππους, ενώ για το Imp που είναι πιο δίπλα ο κάτοχός του θα ξοδέψει πάνω από 20.000 ευρώ μόνο στον κινητήρα!Παλαιότερα είχα βρεθεί στους Alfaholics, όπου είχα δει δύο projects που κατασκευάζονταν για λογαριασμό του Gordon Murray, του γκουρού της McLaren F1, ο οποίος έχει σχεδιάσει και το νέο TVR Griffith που είδατε στο τεύχος 001 του ελληνικού Car.

Ο Murray έχει αναθέσει την ανακατασκευή ενός Escort MK1 στο οποίο η Retropower θα τοποθετήσει ένα Duratec μοτέρ από μεταγενέστερο Ford, με απόδοση κοντά στους 250 ίππους. Τα αδέλφια τον έπεισαν να αντικαταστήσουν την πίσω ανάρτηση, με διπλά ψαλίδια. Ο McConnell, μάλιστα, για το αυτοκίνητο του Murray θα σχεδιάσει από το μηδέν έναν χώρο αποσκευών στον χώρο του πίσω καθίσματος, μια και το αυτοκίνητο προορίζεται για κανονική χρήση. Ακριβώς γι’ αυτό και θα εφοδιαστεί με θερμαινόμενο παρμπρίζ, καθώς και με επανασχεδιασμένο σύστημα κλιματισμού. Το αυτοκίνητο όμως που μου έκανε ακόμα μεγαλύτερη εντύπωση εδώ είναι ένα Opel Manta Α που έχει συνδυαστεί με το πλαίσιο από Honda S2000. «Δεν θα ήταν πιο εύκολο να βάζατε απλά το μοτέρ του Honda στο Manta;» ρώτησα. «Το αμάξωμα ήταν πολύ σκουριασμένο στο κάτω μέρος του και θα είχαμε πολλά προβλήματα στην έδραση της ανάρτησης», μου απάντησε ο Callum. «Ψάξαμε τα roadsters για να δούμε ποιο μας κάνει καλύτερα γι’ αυτή τη δουλειά και καταλήξαμε στο Honda. Το αμάξωμα του Manta A δεν συμβάλλει στη στρεπτική ακαμψία του συνόλου, οπότε και επιλέξαμε το πλαίσιο του Honda για να κάνει αυτή τη δουλειά προσφέροντας ικανοποιητικό αποτέλεσμα.

Κοιτάξαμε και τις περιπτώσεις των MX-5 και Z3 προτού καταλήξουμε στο S2000, το οποίο όμως ταίριαζε και από την άποψη των διαστάσεων. Έχουμε κρατήσει ακόμα τα ηλεκτρικά, το σύστημα διεύθυνσης, ακόμα και τον ψηφιακό πίνακα οργάνων από το Honda». Όλα αυτά μοιάζουν μαγικά στα μάτια μου. Τα αδέρφια Seviour δείχνουν να έχουν πάθος και πολύ μεράκι για τη δουλειά τους – τόσο ώστε να θέλω να ξανάρθω για να δω τι θα φτιάξουν μετά. Βλέπετε, αυτό που εισέπραξα είναι πως ότι και να τους φέρεις εδώ στη Retropower, από ένα ταπεινό Fiesta έως την πλέον εξωτική Ferrari, θα το προσέξουν σε όλες του τις λεπτομέρειες με τον ίδιο ευλαβικό τρόπο.

Introducing Retropower: