Renault Vision 4rescue: Για την πυροσβεστική και τη διάσωση ζωών
ΝΕΑ
Αυτό το πρωτότυπο R4 εξοπλίζεται με τετρακίνηση, τεχνολογίες για την αποκατάσταση των επικοινωνιών μετά από καταστροφές, αλλά και drone.
Το αρχέτυπο Renault 4 αξιοποιήθηκε ως βάση για τη δημιουργία οχημάτων που ξέφευγαν των χρήσεων ενός κοινού ΙΧ και αποκτούσαν επαγγελματική υπόσταση: από ασθενοφόρο έως και περιπολικό.
WHAT CAR
Στην αναβιωμένη εκδοχή του, είναι ένα αμιγώς ηλεκτρικό crossover. Αλλά αυτό δε σημαίνει πως δεν μπορεί να εξυπηρετήσει υπηρεσίες εκτάκτου ανάγκης π.χ. επαγγελματίες σε διασώσεις.

Με το νέο πρωτότυπο Renault Vision 4Rescue, η γαλλική εταιρεία αναδεικνύει την επαγγελματική χρηστικότητα που μπορεί δυνητικά το μοντέλο να αποκτήσει. Το συγκεκριμένο έχει σχεδιαστεί με τη βοήθεια πυροσβεστών και στην ουσία είναι μία high-tech εργαλειοθήκη με τροχούς, συν ορισμένα ακόμα μοναδικά χαρακτηριστικά.
Όπως η μεγάλη μπαγκαζιέρα στην οροφή όπου αντί για… μάνικες, φιλοξενείται ένα drone, κεραίες και επιπλέον εξοπλισμός που μπορεί να συνδράμει στην αποκατάσταση των δικτύων επικοινωνίας έπειτα από μία καταστροφή.

Το πρωτότυπο Renault διαθέτει σχεδόν 20 λύσεις διασύνδεσης, με κάθε μία εξ αυτών να ανήκει στο οικοσύστημα που έχει αναπτύξει η Software Republique: πρόκειται για έναν νέο όμιλο που αποτελείται από επτά γαλλικές εταιρείες, μεταξύ των οποίων και το Renault Group, ο οποίος δημιουργήθηκε για να εξελίσσει μία πλατφόρμα διαφορετικών τεχνολογιών όπου κάθε μία θα εξυπηρετεί τις υπηρεσίες εκτάκτου ανάγκης. Απώτερος στόχος είναι ο καλύτερος συντονισμός και η ταχύτερη δυνατή αντίδραση σε ακραίες καταστάσεις, όπως είναι μία φωτιά.
Στο πορτμπαγκάζ του Renault 4rescue υπάρχει μία μεγάλη υπολογιστική μονάδα με συρόμενο desktop που συνδυάζεται με δύο οθόνες από όπου μπορεί ο χρήστης να ελέγξει το drone και λοιπά συστήματα.
Χαμηλότερα, υπάρχουν δύο χώροι αποθήκευσης αντικειμένων, ιδανικοί για τον εξοπλισμό πυροσβεστών, όπως κράνη, τσάντες, στολές ή tablet και walkie-talkie. Μάλιστα, τα τελευταία μπορούν να φορτιστούν επαγωγικά εκεί.
Το εσωτερικό είναι ελαφρώς διαφορετικό από το μοντέλο παραγωγής. Παρατηρείται μία ανακλαστική λωρίδα στο εσωτερικό των πίσω θυρών, μία μεταλλική μπάρα στο ταμπλό όπου κανείς μπορεί να στηρίξει τα walkie-talkie και όπου αναγράφεται το «Je te reçois 4 sur 4» που σημαίνει «λαμβάνω δυνατά και καθαρά». Τέλος, τα καθίσματα έχουν εν μέρει ανακυκλωμένο ύφασμα, κατά ένα ποσοστό φτιαγμένο από εξοπλισμό πυροσβεστών.

Το αμάξωμα του Renault Vision 4rescue διαφέρει λόγω των φωσφοριζέ ανακλαστικών γραφικών, αλλά κυρίως χάρη στην απόχρωση Construction Red που κυριαρχεί. Επίσης, κάτω από τη μπαγκαζιέρα υπάρχει ένα ενιαίο μπλε LED φωτιστικό σώμα, για να φαίνεται από μακριά το αυτοκίνητο. Τα νούμερα 112 και 18 στο πίσω μέρος παραπέμπουν στις κλήσεις εκτάκτου ανάγκης που χρησιμοποιούνται στη Γαλλία.
Μερικά μέρη του αμαξώματος από το Renault 4 παραγωγής έχουν αφαιρεθεί και τη θέση τους έχουν πάρει νέα 3D εκτυπωτή μέρη που είναι πιο ανθεκτικά και αντέχουν πιο ισχυρούς κραδασμούς.

Όπως και το πρωτότυπο Renault Savane 4×4 που είδαμε νωρίτερα φέτος, το Renault Vision 4rescue έχει μεγαλύτερη απόσταση δαπέδου από το έδαφος συγκριτικά με το μοντέλο παραγωγής, καθώς είναι αυξημένη κατά 15 χιλιοστά. Ταυτόχρονα, τα μετατρόχια εμπρός και πίσω έχουν μεγαλώσει κατά 20 χιλιοστά, δίνοντας καλύτερο πάτημα σε σαθρό έδαφος.
Ως προς το σύστημα πρόωσης, εξοπλίζεται με δύο ηλεκτρικά μοτέρ και τετρακίνηση, για να μπορεί να διασχίσει «κάθε επιφάνεια».