Live Κίνηση
Περισσότερα
ΔΟΚΙΜΕΣ

Πρώτη επαφή με το νέο Toyota RAV4 (+video)

Ελλάδα 15:14
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

Πρώτη επαφή με το νέο Toyota RAV4 (+video)

ΔΟΚΙΜΕΣ

Το RAV-4 είναι το πιο χαρακτηριστικό προϊόν που δημιούργησε το σύγχρονο marketing. Οι ανάγκες του καταναλωτικού κοινού μελετήθηκαν σχολαστικά και οι σχεδιαστές μαζί με τους τεχνικούς προχώρησαν στην υλοποίηση της ιδέας. Τι φέρνει η νέα γενιά;

Advertisement
Advertisement

Πρόκειται ξεκάθαρα για ένα από τα χαρακτηριστικότερα παραδείγματα, ήταν από τα πρώτα αυτοκίνητα στα οποία ενσωματώθηκαν εύστοχα δυο και τρεις ρόλοι.

Η ευελιξία και η αξιοπιστία έχουν χαρίσει στο Toyota RAV4 διαρκή δημοτικότητα για γενιές πελατών σε όλη την Ευρώπη, εκεί όπου έχουν πουληθεί περισσότερα από 2,5 εκατομμύρια από την κυκλοφορία του το 1994, ενώ παγκοσμίως, έχουν πουληθεί πάνω από 15 εκατομμύρια μέχρι σήμερα.

Η Toyota μάλιστα δικαιούται ένα μεγάλο μερίδιο στην επιτυχία της κατηγορίας των SUV, μιας και δεν περιορίστηκε μόνο στο σπορτίφ χαρακτήρα της πρώτης γενιάς, αλλά πήγε όλη την ιστορία πολλά βήματα παρακάτω. Ουσιαστικά ίδρυσε την κατηγορία που μετέπειτα ακολούθησαν και οι υπόλοιποι κατασκευαστές. Δικαίως λοιπόν θεωρείται πρωτοπόρος του είδους, με το RAV4 να έχει γίνει σημείο αναφοράς στο υποσυνείδητο της συντριπτικής πλειοψηφίας του κοινού, πελατειακού ή μη.

Advertisement
Advertisement

Κατά κάποιο τρόπο, οι άνθρωποι της Toyota μπορούν να χαρακτηριστούν… προφήτες. Όχι μόνο γιατί η πλάστιγγα γέρνει πλέον μονόπλευρα προς την πλευρά των οχημάτων ελεύθερου χρόνου, αλλά και γιατί η τάση αυτή, τείνει να αντικαταστήσει πολλές κλασικές κατηγορίες οχημάτων, έτσι όπως τις γνωρίζαμε μέχρι σήμερα.

Τώρα, το νέο RAV4, αν και βασίζεται στην ίδια αρχιτεκτονική TNGA-K με την απερχόμενη γενιά, φέρνει αισθητικές επεμβάσεις και σημαντικές τεχνολογικές βελτιώσεις, με επίκεντρο φυσικά τους υβριδικούς κινητήρες. Με ισχυρή εικόνα και ένα στιβαρό νέο στυλ, διασφαλίζεται ότι διακρίνεται εκλεπτυσμένο εντός πόλης αλλά παράλληλα, ικανό μακριά από αυτή.

Το αμάξωμα του υιοθετεί εξελιγμένη σχεδίαση εμπνευσμένη από τα τελευταία Prius και Camry, με χαρακτηριστικά φώτα ημέρας τύπου «σφυρί», κυψελοειδή μάσκα και έντονες γραμμές. Η σιλουέτα παραμένει γνώριμη. Ο ισχυρός σχεδιασμός του μπροστινού μέρους και η δυναμική σιλουέτα εκφράζουν ισχυρά διαπιστευτήρια οχήματος ελεύθερου χρόνου και ταυτόχρονα, μια πραγματική ταυτότητα RAV4, διατηρώντας παράλληλα παρόμοιες διαστάσεις με τον προκάτοχό του.

Advertisement

Στο εσωτερικό, η αισθητική κινείται περισσότερο προς τη λογική του Prius, με ανεξάρτητο ψηφιακό πίνακα οργάνων, μεγάλη οθόνη infotainment τοποθετημένη ψηλά στην κονσόλα και νέο, πιο στιβαρό επιλογέα ταχυτήτων. Τα υλικά δείχνουν βελτιωμένα, κάτι που ενισχύει τον συνολικό ποιοτικό χαρακτήρα. Το νέο εσωτερικό υιοθετεί καλύτερα υλικά και ανασχεδιασμένη κεντρική κονσόλα, με σημαία την γνωστή άτρωτη συναρμογή των μοντέλων της Toyota.

Η πλατφόρμα λογισμικού Arene, τροφοδοτεί σύγχρονες τεχνολογίες ασφάλειας, οι οποίες εισάγονται για πρώτη φορά στο RAV4, ενισχύοντας σημαντικά την ασφάλεια, μέσω νέων λειτουργιών υποβοήθησης οδηγού αλλά και στάθμευσης. Το τελευταίο σύστημα πολυμέσων κάνει επίσης το παγκόσμιο ντεμπούτο του, προσφέροντας βελτιωμένη συνδεσιμότητα, πλοήγηση και εργαλεία ασφάλειας. Είναι ταχύτερο και πιο συμπαγές, ως μέρος του ολοκαίνουργιου ψηφιακού οικοσυστήματος που υποστηρίζεται από την Arene.

Advertisement

Η υψηλότερη ποιότητα πληροφοριών μπορεί να εμφανιστεί μέσω καθαρών γραφικών, σημείων ενδιαφέροντος Google και λεπτομερειών πλοήγησης σε πραγματικό χρόνο, όπως κάμερες ταχύτητας και ειδοποιήσεις Ζωνών Χαμηλών Εκπομπών (LEZ), που βοηθούν τον οδηγό να τηρεί τους περιβαλλοντικούς κανονισμούς. Η ενσωμάτωση του χάρτη πλοήγησης και η τρισδιάστατη υποβοήθηση λωρίδας. εμφανίζονται στο νέο ψηφιακό πίνακα οργάνων των 12,3”.

Η νέα κεντρική οθόνη αφής 12,9”, παρέχει όλες τις σχετικές πληροφορίες σε μία προβολή. Ο διαισθητικός, φιλικός προς το χρήστη σχεδιασμός της – με προσαρμόσιμες συντομεύσεις, ένα μενού γρήγορων ρυθμίσεων και λειτουργίες απορρήτου δεδομένων – κάνει την εξατομίκευση και την πλοήγηση στο ψηφιακό περιβάλλον ευκολότερη.

Η τελευταία εφαρμογή MyToyota, επιτρέπει στους χρήστες να εξατομικεύουν τις υπηρεσίες μέσω επιλογών συνδρομής που περιλαμβάνουν ταχύτερες απομακρυσμένες υπηρεσίες, το νέο Smart Digital Key+ και τον βελτιωμένο φωνητικό έλεγχο. Μην ξεχάσουμε βέβαια, να προσθέσουμε και την ενισχυμένη αίσθηση ευρυχωρίας για τους επιβάτες, σήμα κατατεθέν του φημισμένου Toyota διαχρονικά.

Advertisement

Το νέο RAV4 θα είναι διαθέσιμο στην Ευρώπη ως plug-in υβριδικό ή ως πλήρως υβριδικό, δίνοντας έμφαση στην πολυδιάστατη προσέγγιση της Toyota για ουδετερότητα άνθρακα. Οι εκδόσεις Hybrid και Plug-in Hybrid (PHEV), εξακολουθούν να αποτελούν τη βάση της γκάμας, με αναβάθμιση τόσο στην ισχύ όσο και στην αποδοτικότητα. Η Toyota έχει προβεί σε σημαντικές βελτιώσεις στο θερμικό κινητήρα, στον ηλεκτροκινητήρα αλλά και στη διαχείριση των στοιχείων μπαταριών, ώστε να επιτευχθεί καλύτερη κατανάλωση και υψηλότερη αυτονομία στην ηλεκτρική λειτουργία του PHEV.

Προσφέρει μπαταρία με 30% μεγαλύτερη χωρητικότητα, προσφέροντας περισσότερη ισχύ, καλύτερη επιτάχυνση και απόδοση, ενώ παράλληλα, προσθέτει ταχύτερες λύσεις φόρτισης τόσο σε AC όσο και σε DC. Συγκεκριμένα, είναι ιόντων λιθίου χωρητικότητας 22,68 kWh, επιτρέπει ηλεκτρική αυτονομία 100 km (συνδυασμένη WLTP), επαρκή για τις καθημερινές ανάγκες οδήγησης των περισσότερων πελατών. Η μπαταρία προέρχεται από την εξέλιξη ηλεκτρικών οχημάτων της Toyota και επιτρέπει σημαντικά ταχύτερη φόρτιση.

Η φόρτιση με ενσωματωμένο φορτιστή DC 50kW – ένα σπάνιο χαρακτηριστικό για SUV κατηγορίας D – μπορεί να επαναφορτίσει την μπαταρία από το 10% έως το 80% σε μόλις 30 λεπτά. Η φόρτιση στο σπίτι ή σε τυπικούς δημόσιους φορτιστές είναι επίσης ταχύτερη, λόγω ενός νέου φορτιστή AC 11 kW, ο οποίος είναι διπλάσιος συγκριτικά με την προηγούμενη έκδοση, επαναφορτίζοντας την μπαταρία σε μόλις τρεις ώρες.

Η νέα μπαταρία συνδυάζεται με έναν βελτιωμένο ηλεκτροκινητήρα – ο οποίος τώρα αποδίδει 150 kW, αύξηση 16 kW – ο οποίος βοηθά στην ισχυρή επιτάχυνση. Ο συνδυασμός του με τον βελτιωμένο θερμικό κινητήρα εξασφαλίζει συνολική ισχύ 304 PS, συμβάλλοντας στην ολοκλήρωση της διαδικασίας επιτάχυνσης από στάση (0-100 km/h) σε 5,8 δευτερόλεπτα. Ιπποδύναμη που περνά στο δρόμο μέσω ενός αυτόματου κιβωτίου και της έξυπνης τετρακίνησης (AWD-i) της εταιρίας.

Η νέα μπαταρία διατηρεί αξιόπιστη και σταθερή απόδοση ακόμη και σε δύσκολες συνθήκες, χάρη στις βελτιωμένες λύσεις ψύξης. Το σύστημα θερμικής διαχείρισης εναλλάσσεται αυτόματα μεταξύ κυκλωμάτων ψυκτικού ανάλογα με τις συνθήκες λειτουργίας, διατηρώντας την μπαταρία στην ιδανική θερμοκρασία προκειμένου να διατηρείται η βέλτιστη απόδοση. Εξασφαλίζει επίσης μέγιστη απόδοση ακόμη και κατά τη φόρτιση σε ψυχρές συνθήκες.

Η νέα γενιά του plug-in υβριδικού συστήματος συμβάλλει επίσης στο χαμηλότερο κέντρο βάρους και συμπληρώνει την αυξημένη ακαμψία του αμαξώματος, που επιτυγχάνεται χάρη στην τοποθέτηση της μπαταρίας κάτω από το δάπεδο. Αυτό επιτεύχθηκε με την ενσωμάτωση του μετατροπέα DC στη μονάδα ελέγχου ισχύος (PCU), η οποία έχει μειωθεί σε μέγεθος και έχει ενσωματωθεί στο κιβώτιο ταχυτήτων.

Η τεχνολογίας geo-fencing, βελτιστοποιεί αυτόματα την ηλεκτρική κίνηση του RAV4, συνδυάζοντας τα δεδομένα του δρόμου και της κυκλοφορίας σε πραγματικό χρόνο μέσω της πλοήγησης cloud με πληροφορίες για τις συνήθεις διαδρομές και το στυλ οδήγησης του οδηγού. Το σύστημα μπορεί να εναλλάσσει αυτόματα την υβριδική και την ηλεκτρική λειτουργία, βελτιστοποιώντας την αυτονομία. Εάν ο προορισμός βρίσκεται σε ζώνη χαμηλών εκπομπών ή απαιτεί διέλευση από μία, το geo-fencing εξασφαλίζει επαρκή φόρτιση για να το κάνει αυτό εξ ολοκλήρου σε λειτουργία EV.

Το νέο RAV4 διατίθεται για πρώτη φορά και προσθιοκίνητο ως PHEV, καθιστώντας την βελτιωμένη ηλεκτροκίνηση ακόμα πιο προσιτή. Η ισχύς του δικίνητου SUV της Toyota ανέρχεται στους 268 ίππους. Στην πλήρη υβριδική έκδοση (Hybrid), το RAV4 επωφελείται επίσης από την τελευταία τεχνολογία της Toyota. Βελτιώνοντας το κιβώτιο ταχυτήτων, τη μονάδα ελέγχου ισχύος, την μπαταρία και άλλα εξαρτήματα, η ισχύς του κινητήρα ενισχύεται, επιτυγχάνοντας καλύτερη επιτάχυνση και άμεση εκκίνηση κατά την οδήγηση.

Η τετρακίνητη έκδοση AWD-i προσφέρει τώρα συνολική ισχύ 191 ίππους, ενώ, η έκδοση με την κίνηση αποκλειστικά στους εμπρός τροχούς (FWD) 183 ίππους αντίστοιχα. Σημειώστε πως στη γκάμα θα υπάρχει και έκδοση GR SPORT (το μοντέλο με το κόκκινο) με σπορ ανάρτηση και την κατάλληλη αμφίεση εξωτερικά.

Η νέα γενιά του Toyota Safety Sense, παρουσιάζεται για πρώτη φορά και προσφέρει μια πιο ολοκληρωμένη σουίτα εργαλείων ασφάλειας και υποβοήθησης οδηγού ως στάνταρ. Το Front Cross Traffic Alert είναι μια νέα λειτουργία που προστατεύει το όχημα σε πολυσύχναστες διασταυρώσεις, ανιχνεύοντας οχήματα που διέρχονται από μπροστά εμφανίζοντας μια οπτική ειδοποίηση πριν ενεργοποιήσει την ηχητική προειδοποίηση εάν ανιχνεύσει υψηλό κίνδυνο σύγκρουσης.

Το νέο Blind Spot Monitor (BSM), ειδοποιεί τον οδηγό για τυχόν οχήματα που μπορεί να μην έχει δει στους πλευρικούς καθρέφτες, παρέχοντας στους οδηγούς ολοκληρωμένη επίγνωση του περιβάλλοντός τους. Το BSM περιλαμβάνει πλέον και τον νέο Rear Vehicle Approach Indicator, που έχει σχεδιαστεί για να μειώνει το άγχος της οδήγησης, ειδικά στους αυτοκινητόδρομους. Όταν ενεργοποιηθεί, εκπέμπει μια ηχητική ειδοποίηση σε περίπτωση που ένα όχημα πλησιάζει με ταχύτητα από πίσω, δίνοντας χρόνο στον οδηγό να αντιδράσει με ασφάλεια.

Η νέα και πιο προηγμένη υποβοήθηση αλλαγής λωρίδας, βοηθά πλέον τους οδηγούς να αλλάζουν λωρίδα με ασφάλεια και άνεση κατά την οδήγηση στον αυτοκινητόδρομο. Όταν ο οδηγός ενεργοποιεί το φλας, το σύστημα διασφαλίζει ότι ο ελιγμός είναι ασφαλής ελέγχοντας εάν υπάρχει όχημα στο τυφλό σημείο πριν η υποβοήθηση διεύθυνσης ολοκληρώσει αυτόματα την προβλεπόμενη αλλαγή λωρίδας. Η υποβοήθηση αλλαγής λωρίδας λειτουργεί όταν ενεργοποιούνται το Adaptive Cruise Control και η υποβοήθηση εντοπισμού λωρίδας.

Το σύστημα προ-σύγκρουσης έχει αναβαθμιστεί επεκτείνοντας την ανίχνευση μετωπικής σύγκρουσης και βελτιώνοντας την αναγνώριση εμποδίων, ποδηλάτων και μοτοσικλετών. Λειτουργεί ειδοποιώντας τον οδηγό με ηχητικές και οπτικές προειδοποιήσεις και υποβοήθηση πέδησης. Εάν ο οδηγός δεν μπορεί να επιβραδύνει έγκαιρα, τα φρένα ενεργοποιούνται αυτόματα για να αποτρέψουν ή να μετριάσουν μια σύγκρουση. Σε περίπτωση σύγκρουσης και την ενεργοποίηση αερόσακου, το σύστημα σταματά αυτόματα το αυτοκίνητο σταδιακά, σε περίπτωση που ο οδηγός δεν μπορεί να το κάνει.

Η τηλεχειριζόμενη λειτουργία Advanced Park επιτρέπει στον οδηγό να ελέγχει τη στάθμευση από ένα smartphone ενώ στέκεται έξω από το αυτοκίνητο. Για πρόσθετη ασφάλεια, εάν ο χρήστης αφαιρέσει το δάχτυλό του από τη συσκευή, το όχημα σταματά αμέσως. Η χειροκίνητη στάθμευση είναι επίσης απλούστερη από ποτέ χάρη στη βελτιωμένη πανοραμική οθόνη, η οποία περιλαμβάνει πλέον μια τρισδιάστατη εικόνα για να παρέχει μια πιο ολοκληρωμένη εικόνα της περιοχής γύρω από το όχημα. Οι ασύρματες ενημερώσεις λογισμικού επιτρέπουν στο Toyota Safety Sense να παραμένει ενημερωμένο με τις πιο πρόσφατες λειτουργίες και αναβαθμίσεις.

Περισσότερα, θα σας πούμε όταν οδηγήσουμε το νέο RAV4 στο δρόμο, τους επόμενους μήνες, μιας και θα είναι στην Ελλάδα το πρώτο τρίμηνο του 2026. Μέχρι τότε, υπομονή. Μείνετε συντονισμένοι…