Live Κίνηση
Περισσότερα
ΔΟΚΙΜΕΣ

Πρώτη επαφή με το νέο Lexus ES

Ελλάδα 20:20
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

Πρώτη επαφή με το νέο Lexus ES

ΔΟΚΙΜΕΣ

Το νέο Lexus ES παρουσιάστηκε επίσημα στη Βελγική πρωτεύουσα και πρόκειται για ένα παγκόσμιο πολυτελές sedan που θα έρθει στη χώρα μας τους πρώτους μήνες του επόμενου έτους.

Advertisement
Advertisement

Παρά το γεγονός ότι το νέο ES είναι μεγαλύτερο σε διάσταση σε σύγκριση με τον προκάτοχό του, η σχεδιαστική φιλοσοφία Clean x Tech διαμορφώνει μια κομψή και εκλεπτυσμένη εμφάνιση, τόσο στο εσωτερικό όσο και στο εξωτερικό.

Η εξέλιξη του Lexus ES βασίζεται στη φιλοσοφία Experience Elegant & Electrified Sedan, εισάγοντας νέες τεχνολογίες και προηγμένα χαρακτηριστικά άνεσης, συνδεσιμότητας και ασφάλειας, προκειμένου να διατηρηθεί η παγκόσμια φήμη του μοντέλου. Τα χαρακτηριστικά που ανέκαθεν χαρακτηρίζουν το ES – όπως η ποιότητα κύλισης, η άνεση και η απουσία θορύβων – αναβαθμίστηκαν σε ακόμη υψηλότερο επίπεδο.

Το νέο ES χαρακτηρίζεται για την πολυτέλεια και την φινέτσα, ενώ ταυτόχρονα προσφέρει εξηλεκτρισμένα κινητήρια σύνολα, σύμφωνα με το όραμα Lexus Electrified και την πολυτεχνολογική στρατηγική προς την ουδετερότητα άνθρακα. Τόσο οι Hybrid Electric όσο και οι All-Electric (αμιγώς ηλεκτρικές) εκδόσεις θα διατίθενται με επιλογές κίνησης στους εμπρός ή και στους τέσσερις τροχούς.

Advertisement
Advertisement

Η εξέλιξη του νέου μοντέλου είχε ως βάση το τεχνικό κέντρο Shimoyama της Lexus στην Ιαπωνία, όπου οι ομάδες προγραμματισμού, σχεδίασης, μηχανολογίας και αξιολόγησης είχαν τη δυνατότητα να συνεργαστούν κάτω από την ίδια στέγη για να δοκιμάσουν και να βελτιώσουν συστηματικά το αυτοκίνητο.

Μετά την παγκόσμια πρεμιέρα του στην έκθεση Auto Shanghai στην Κίνα, το ολοκαίνουργιο ES θα κυκλοφορήσει στην Ευρώπη με τις πωλήσεις να ξεκινούν την άνοιξη του 2026. Υιοθετεί ένα νέο «spindle body» που εκφράζει την εξηλεκτρισμένη δύναμη. Το συνολικό ύψος, το πλάτος και το μήκος έχουν υπολογιστεί με ακρίβεια ώστε να επιτυγχάνονται κομψές αναλογίες, εξασφαλίζοντας παράλληλα την άνετη πρόσβαση στο όχημα.

Η θέση των τροχών έχει υπολογιστεί με ακρίβεια χιλιοστού, ώστε να εξασφαλιστεί το ιδανικό αποτύπωμα πλάτους και ύψους του οχήματος. Η πλαϊνή όψη του οχήματος είναι κομψή και αεροδυναμικά σχεδιασμένη, αποπνέοντας μια αίσθηση σταθερότητας και χαμηλού κέντρου βάρους. Η ρέουσα σιλουέτα δημιουργεί την εντύπωση ότι απουσιάζει το παραδοσιακό πορτμπαγκάζ, καθώς η καμπίνα στενεύει έντονα προς τα πίσω. Αυτό έρχεται σε έντονη αντίθεση με το κάτω μέρος του αμαξώματος, το οποίο χαρακτηρίζεται από επίπεδες και σμιλεμένες επιφάνειες, καθώς και από έντονα διαμορφωμένο αεροδυναμικά αποδοτικούς ώμους.

Advertisement

Η Lexus έχει αναβαθμίσει το εσωτερικό του νέου ES, αφαιρώντας περιττές λεπτομέρειες για να δημιουργήσει ένα λιτό, μινιμαλιστικό και εκλεπτυσμένο χώρο. Το πάνω τμήμα της καμπίνας είναι ανοιχτό και ευρύχωρο, ενισχύοντας την ορατότητα, ενώ το κάτω μέρος αγκαλιάζει τους επιβάτες.
Ανακλινόμενα καθίσματα διατίθενται προαιρετικά για τους πίσω επιβάτες, ενώ το κάθισμα πίσω από τον συνοδηγό μπορεί να διαθέτει υποπόδιο τύπου ottoman προσφέροντας μια αποκλειστική εμπειρία μετακίνησης με σοφέρ. Το κάθισμα του συνοδηγού προσφέρει δυνατότητα αναδίπλωσης προς τα εμπρός, μεγιστοποιώντας τον χώρο για τα πόδια του πίσω επιβάτη και βελτιώνοντας τη συνολική ορατότητα.

Η επίστρωση μπαμπού αξιοποιεί προηγμένες τεχνικές εκτύπωσης και τεχνολογία μετάδοσης φωτός, δημιουργώντας ένα εφέ επιφανειακού φωτισμού που συγχρονίζεται με τον ατμοσφαιρικό φωτισμό της καμπίνας. Το cockpit βασίζεται την αρχή Tazuna της Lexus, εστιάζοντας στη διατήρηση της προσοχής του οδηγού στον δρόμο. Τα χειριστήρια και οι πηγές πληροφοριών έχουν τοποθετηθεί με τέτοιο τρόπο ώστε να είναι άμεσα προσβάσιμα και ευδιάκριτα, απαιτώντας ελάχιστες κινήσεις των χεριών και των ματιών.

Advertisement

Η μείωση των θορύβων, η οποία αποτέλεσε βασική προτεραιότητα, επιτυγχάνεται χάρη στη βελτιωμένη στεγανοποίηση των θυρών και των κρυστάλλων με υψηλή ηχομονωτική ικανότητα στις εμπρός πόρτες. Παράλληλα, η διαχείριση της διάχυσης του ήχου στην καμπίνα έχει μελετηθεί προσεκτικά, ώστε να προσφέρει μια πιο φυσική και αρμονικά ισορροπημένη ακουστική εμπειρία. Το ψηφιακό cockpit, ενσωματώνει αρμονικά τον πίνακα οργάνων 12,3’’ ιντσών, το νέο σύστημα πολυμέσων Lexus Connect 14’’ ιντσών και την εφαρμογή LexusLink+.

Το νέο ES βασίζεται σε μια ανασχεδιασμένη εκδοχή της πλατφόρμας Lexus Global Architecture-K προκειμένου να φιλοξενήσει τόσο Hybrid Electric όσο και All-Electric (αμιγώς ηλεκτρικά) συστήματα κίνησης. Ξεκινώντας από την πλατφόρμα, η δομή του οχήματος επανεξετάστηκε σχολαστικά, με αποτέλεσμα το συνολικό μήκος να αυξηθεί κατά 165 χιλιοστά και το μεταξόνιο κατά 80 χιλιοστά σε σχέση με το προηγούμενο μοντέλο.

Τα εμπρός και πίσω μετατρόχια αυξήθηκαν κατά 64 και 82 χιλιοστά αντίστοιχα. Έτσι, η απόσταση μεταξύ των εμπρός και πίσω καθισμάτων μεγάλωσε κατά 77 χιλιοστά και φτάνει πλέον τα 1.102 χιλιοστά, προσφέροντας πιο ευρύχωρη καμπίνα. Παράλληλα, τα ψηλότερα εγκατεστημένα καθίσματα διευκολύνουν την είσοδο και έξοδο από το όχημα.

Advertisement

Διαθέτει ένα επανασχεδιασμένο Hybrid Electric σύστημα με έναν τετρακύλινδρο εν σειρά κινητήρα 2,5 λίτρων, ο οποίος αποδίδει μέγιστη ισχύ 201 PS σε προσθιοκίνητες όσο και σε τετρακίνητες εκδόσεις. Αυτό το σύστημα κίνησης θα είναι διαθέσιμο στις αγορές της δυτικής Ευρώπης. Η υβριδική μπαταρία έχει επίσης αναβαθμιστεί για μεγαλύτερη απόδοση.

Το σύστημα χρησιμοποιεί ένα ειδικό πρόγραμμα ελέγχου για να προσφέρει τον ιδανικό συνδυασμό δυναμικής επιτάχυνσης και αποδοτικής κατανάλωσης καυσίμου. Ένα πρόσθετο πλεονέκτημα είναι η αυξημένη ακαμψία της μονάδας ισχύος, η οποία συμβάλλει στην καταστολή των κραδασμών, εξασφαλίζοντας ένα πιο αθόρυβο περιβάλλον στην καμπίνα.

Θα διατίθενται επίσης και δύο ηλεκτρικές εκδόσεις: το προσθιοκίνητο ES 350e με απόδοση 224 PS και το τετρακίνητο ES 500e με 343 PS. Και τα δύο επωφελούνται από την προηγμένη τεχνογνωσία της Lexus για την πλήρη αξιοποίηση των δυνατοτήτων της νέας πλατφόρμας Global Architecture-K της Lexus, συμπεριλαμβανομένων των νέων eAxles που ενσωματώνουν τόσο τη μονάδα ελέγχου ισχύος όσο και το σύστημα ηλεκτροκινητήρα-κιβωτίου-διαφορικού.

Ο νέος σχεδιασμός τους μειώνει το βάρος, ενώ η συμπαγής διάταξη συμβάλλει στη βελτιστοποίηση των διαθέσιμων χώρων καμπίνας και φόρτωσης. Η μπαταρία υψηλής χωρητικότητας βρίσκεται κάτω από το δάπεδο, χαμηλώνοντας το κέντρο βάρους του αυτοκινήτου.

Τα δεδομένα για την αυτονομία και τους χρόνους φόρτισης είναι προσωρινά, με εκτιμώμενη αυτονομία στα 530 χλμ. (WLTP) και χρόνο ταχυφόρτισης περίπου 30 λεπτών για φόρτιση έως το 80%. Η μπαταρία ιόντων λιθίου του ES 350e έχει χωρητικότητα 77 kWh, γεγονός που επιτρέπει την επιτάχυνση από στάση έως τα 100 km/h σε 8,2 δευτερόλεπτα. Το τετρακίνητο ES 500e υιοθετεί μπαταρία 75 kWh, ολοκληρώνοντας το 0-100 km/h σε 5,7 δευτερόλεπτα.

Το ES 500e είναι εξοπλισμένο με το ηλεκτρικό σύστημα τετρακίνησης DIRECT4 της Lexus, το οποίο επιτρέπει τη συνεχή προσαρμογή της κατανομής της ροπής στους τέσσερις τροχούς, ανάλογα με τις εντολές του οδηγού και τις συνθήκες του δρόμου. Η κατανομή αυτή μπορεί να κυμαίνεται από 100:0 έως 0:100, αξιοποιώντας δεδομένα που συλλέγονται από αισθητήρες που παρακολουθούν την επιτάχυνση, την ταχύτητα των τροχών και τη γωνία διεύθυνσης.

Τέλος, το νέο ES επωφελείται από την περαιτέρω αναβάθμιση των τεχνολογιών και χαρακτηριστικών του Lexus Safety System+, σηματοδοτώντας ένα ακόμη βήμα προς την επίτευξη του στόχου της Lexus για μηδενικά τροχαία ατυχήματα, μέσω της πληθωρικής σουίτας συστημάτων ασφάλειας και υποβοήθησης οδηγού.