Live Κίνηση
Περισσότερα
ΝΕΑ

Προς πώληση το πιο αλλόκοτο μονοθέσιο της F1

Ελλάδα 17:24
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ

Προς πώληση το πιο αλλόκοτο μονοθέσιο της F1

ΝΕΑ

Προς πώληση το πιο αλλόκοτο μονοθέσιο της F1

ΝΕΑ

Αρκετοί συλλέκτες αυτοκινήτων με εξέχουσα οικονομική δυνατότητα έχουν όνειρο την απόκτηση ενός μονοθεσίου F1. Πόσο μάλλον, όταν μιλάμε για ένα… εξάτροχο.

Advertisement
Advertisement

Δεν χρειάζεται να είσαι φίλος της Formula 1 για να σε εντυπωσιάζει η τεχνολογία και οι καινοτομίες που διέπουν την κατηγορία. Η Tyrell P34 είναι ένα από τα μονοθέσια που ξεχωρίζουν ιδιαίτερα στην ιστορία του σπορ, μιας και ήταν το πρώτο εξάτροχο.

Μετέπειτα ακολούθησαν άλλα δύο, όμως κανένα δεν ευδοκίμησε. Η Tyrell P34 πάντως, έτρεξε για δύο ολόκληρες σεζόν, το 1976 και το 1977, με τον μετέπειτα πρωταθλητή Jody Scheckter στο τιμόνι.

Δυστυχώς, η συγκεκριμένη που τώρα πωλείται σε δημοπρασία μέσω του οίκου RM Sotheby’s δεν προέρχεται απευθείας από κάποια πίστα της εποχής.

Advertisement
Advertisement

Το σασί είναι το εργοστασιακό, αλλά το υπόλοιπο μονοθέσιο είναι ανακατασκευή του 2008. Στην πλάτη του οδηγού βρίσκεται ένας 3λιτρος V8 προερχόμενος από το Ford Cosworth DFV.

Η παράδοξη ιδέα που μετουσιώθηκε, ανήκε στον τότε τεχνικό διευθυντή της Tyrell, Derek Gardner. Ο Βρετανός μηχανικός τοποθέτησε δύο εμπρός άξονες και τέσσερις μικρούς τροχούς, αυξάνοντας την επιφάνεια πρόσφυσης των ελαστικών.

Επίσης, ήλπιζε να πετύχει χαμηλότερο συντελεστή οπισθέλκουσας, μιας και οι τροχοί ήταν μικρότεροι. Τέλος, ανέμενε το φρενάρισμα να είναι καλύτερο.

Advertisement

Τελικά, η πραγματικότητα ήταν λίγο διαφορετική, διότι οι οδηγοί αναγκάζονταν να αφήνουν το γκάζι περισσότερο από τους άλλους στην είσοδο της στροφής και κατά συνέπεια έχαναν χρόνο.

Παρά τις αδυναμίες της, η P34 πήρε μία νίκη στο Grand Prix Σουηδίας το 1976 με τον Jody Scheckter. Συνολικά, εκείνη τη σεζόν, ανέβηκαν μαζί με τον Patrick Depailler δέκα φορές στο βάθρο. Το 1977 ήταν λιγότερο πετυχημένο και το κόνσεπτ πήγε τελικά στον «κάδο».

Advertisement

Ο μόνος λόγος που δεν έχει την αξία που θα έπρεπε η συγκεκριμένη Tyrell είναι πως δεν έρχεται απευθείας από τις τότε πίστες της Formula 1. Αν και είναι όσο πιο γνήσια γίνεται λόγω σασί και κινητήρα, παραμένει ουσιαστικά μία εξαιρετική ρέπλικα.

Για αυτόν τον λόγο, κοστολογείται από 450.000 έως 650.000 δολάρια στη δημοπρασία του Μονακό για όποιον επιθυμήσει να έχει στο γκαράζ του ένα εξάτροχο μονοθέσιο με αγωνιστική σχεδίαση από τα ’70s.