Live Κίνηση
Περισσότερα
ΝΕΑ

Πρόεδρος Opel: Η εταιρεία μας δεν παραποιεί τις εκπομπές ρύπων

Ελλάδα 18:26
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

Πρόεδρος Opel: Η εταιρεία μας δεν παραποιεί τις εκπομπές ρύπων

ΝΕΑ

Πρόεδρος Opel: Η εταιρεία μας δεν παραποιεί τις εκπομπές ρύπων

ΝΕΑ

Θέση στις κατηγορίες που δέχεται η Opel ότι έχει χρησιμοποιήσει παράνομο λογισμικό ώστε να εμφανίζονται χαμηλότερες από το πραγματικό οι εκπομπές ρύπων των πετρελαιοκινητήρων της, πήρε ο Πρόεδρος της. Λίγες ημέρες μετά την ανακοίνωση της γερμανικής μάρκας και ο ίδιος ο Karl-Thomas Neumann χαρακτηρίζει εσφαλμένα τα ευρήματα της Deutsche Umwelthilfe (DUH).

Advertisement
Advertisement

TOY ΚΩΣΤΑ ΜΠΙΤΣΙΚΩΚΟΥ

Η μη κυβερνητική οργάνωση πραγματοποίησε δοκιμές σε Zafira diesel, χρησιμοποιώντας τις ικανότητες ενός γνωστού χάκερ, του Felix Domke. Σύμφωνα με τα ευρήματα, τα οποία δημοσιεύτηκαν στην εκπομπή Monitor του τηλεοπτικού σταθμού Das Erste και στο περιοδικό Spiegel, η Opel είχε τοποθετήσει παράνομο λογισμικό, όπως δηλαδή είχε πράξει και ο Όμιλος Volkswagen.

Ο Neumann αναφέρει:

Advertisement
Advertisement

«Οι DUH, Monitor και Spiegel δημιουργούν την εντύπωση ότι βρήκαν νέα στοιχεία που υποδηλώνουν ότι η Opel χρησιμοποιεί πρωτοφανείς, παράνομες συσκευές παραποίησης. Οι ισχυρισμοί αυτοί είναι εσφαλμένοι! Όπως έχουμε ήδη δηλώσει, εμείς στην Opel δεν χρησιμοποιούμε κάποιο παράνομο λογισμικό. Οι κινητήρες μας είναι ευθυγραμμισμένοι με τις απαιτήσεις του νόμου. Εκτιμούμε ότι οι αρχές θα συμφωνήσουν με αυτή την άποψη. Ανέκαθεν συνεργαζόμασταν με διαφάνεια με τις Γερμανικές και Ευρωπαϊκές Αρχές και θα εξακολουθήσουμε να το πράττουμε. Η Opel ήδη έδωσε στην αρμόδια αρχή KBA τον Οκτώβριο του 2015 τις λεπτομέρειες σε ό,τι αφορά το λογισμικό κινητήρων της εταιρείας, τη χαρτογράφησή τους και τη στρατηγική εκπομπών ρύπων. Θα επανέλθουμε με περαιτέρω δημόσιες δηλώσεις, αφού συζητήσουμε πρώτα με τις αρχές.

Οι πρόσφατες κατηγορίες που βασίζονται στα ευρήματα του χάκερ, κυρίου Felix Domke, οδηγούν σε εσφαλμένες υπεραπλουστεύσεις και παρερμηνείες των περίπλοκων συσχετισμών ενός σύγχρονου συστήματος ελέγχου εκπομπών ρύπων κινητήρα diesel. Οι συσκευές ελέγχου εκπομπών ρύπων είναι εξαιρετικά προηγμένα, ολοκληρωμένα συστήματα και δεν μπορούμε να τα “σπάσουμε” σε μεμονωμένες παραμέτρους.

Advertisement

Καθώς οι μέθοδοι και τα πρωτόκολλα των δραστηριοτήτων των DUH, Monitor & Spiegel ακόμα δεν έχουν κοινοποιηθεί στην Opel, η εταιρεία δεν είναι σε θέση να αποτιμήσει τους συγκεκριμένους ισχυρισμούς τους. Με βάση τις δικές μας αλλά και ανεξάρτητες μετρήσεις και κρίνοντας από την εμπειρία μας από πειράματα που έχει δημοσιεύσει η DUH στο παρελθόν, πρέπει να επαναλάβουμε ότι δεν πιστεύουμε ότι αυτά τα αποτελέσματα είναι αντικειμενικά ή επιστημονικά αποδεδειγμένα.

Ασφαλώς έχουμε πάρει το μάθημά μας από τις πρόσφατες συζητήσεις με τις αρχές αλλά και το δημόσιο διάλογο. Με κάθε νέο κινητήρα, προσπαθούμε να δημιουργούμε προϊόντα που θα αποτελούν σημείο αναφοράς. Θα βελτιώσουμε περαιτέρω την απόδοση του συστήματος μετεπεξεργασίας καυσαερίων των πετρελαιοκινητήρων μας SCR, όπου αυτό είναι εφικτό και εφόσον οι νόμοι της φυσικής το επιτρέπουν. Στο πλαίσιο αυτό, αναλαμβάνουμε δράση με δική μας πρωτοβουλία, για αυτοκίνητα που ήδη κυκλοφορούν στο δρόμο, ξεκινώντας από τον Ιούνιο».

Advertisement

Στην πρόσφατη αποκλειστική του συνέντευξη στο NewsAuto.gr, ο Neumann είχε δηλώσει χαρακτηριστικά: «Οι σύγχρονοι diesel μπορούν να βοηθήσουν την αυτοκινητοβιομηχανία να πετύχει τους μελλοντικούς στόχους προστασίας του κλίματος. Η συζήτηση για το dieselgate έφερε στο προσκήνιο τις δοκιμές εκπομπών ρύπων υπό ρεαλιστικές συνθήκες οδήγησης. Στην Opel έχουμε αναγνωρίσει ότι οι πελάτες μας απαιτούν διαφάνεια και θα ανταποκριθούμε σε αυτό. Από το ερχόμενο καλοκαίρι θα δημοσιεύουμε εθελοντικά τα αποτελέσματα με βάση το νέο κύκλο δοκιμών WLTP, ο οποίος είναι πιο κοντά στις πραγματικές συνθήκες».

Διαβάστε ΕΔΩ όλη τη συνέντευξη του Προέδρου του Opel Group.