Live Κίνηση
Περισσότερα
ΝΕΑ

Πόσο γερμανικά είναι τα… γερμανικά αυτοκίνητα;

Ελλάδα 1:10
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

Πόσο γερμανικά είναι τα… γερμανικά αυτοκίνητα;

ΝΕΑ

Τα επίσημα στοιχεία καταδεικνύουν ότι η πλειοψηφία των μοντέλων της γερμανικής αυτοκινητοβιομηχανίας κατασκευάζονται εκτός έδρας!

Advertisement
Advertisement

Η Γερμανία είναι η χώρα των κατασκευαστών αυτοκινήτων ή μήπως δεν είναι; Στην πραγματικότητα, η πλειονότητα των γερμανικών αυτοκινήτων έχει -εδώ και αρκετό καιρό βγει- από τη γραμμή παραγωγής στο εξωτερικό.

Σύμφωνα με στοιχεία από τον Σύνδεσμο της Αυτοκινητοβιομηχανίας (VDA) και την Ομοσπονδιακή Στατιστική Υπηρεσία (Destatis), περισσότερα από 5,6 εκατομμύρια αυτοκίνητα κατασκευάστηκαν στη Γερμανία το 2014. Μέχρι το 2023, αυτός ο αριθμός μειώθηκε σε 4,1 εκατομμύρια μονάδες, μια δραματική μείωση της τάξεως περίπου του 27%.

Σχεδόν το 70% όλων των γερμανικών αυτοκινήτων, που μεταφράζεται σε 10 εκατομμύρια οχήματα, κατασκευάστηκαν εκτός Γερμανίας το 2023! Με ό,τι αυτό συνεπάγεται για την (θεωρητικά) ισχυρότερη οικονομία της Ευρώπης, δηλαδή απώλειες θέσεων εργασίας, φορολογικές επιβαρύνσεις λόγω και των δασμών, εξαρτήσεις, εμπορικές συγκρούσεις και προβλήματα στις συναλλαγές.

Advertisement
Advertisement

Στην Ευρώπη

Το 23% ή περίπου 3,2 εκατομμύρια αυτοκίνητα, των γερμανικών αυτοκινητοβιομηχανιών, κατασκευάζονται σε άλλες ευρωπαϊκές χώρες. Οι σημαντικότεροι από αυτές είναι:

  • Τσεχία: 865.000 αυτοκίνητα που παράγονται από Γερμανούς κατασκευαστές
  • Ισπανία: 804.000 αυτοκίνητα που παράγονται από Γερμανούς κατασκευαστές
  • Ουγγαρία: 351.000 αυτοκίνητα που παράγονται από Γερμανούς κατασκευαστές

Στην Κίνα

Advertisement

Με το 32% της συνολικής παραγωγής, που αντιστοιχεί σε περίπου 4,5 εκατομμύρια επιβατικά αυτοκίνητα, η Κίνα παρέμεινε μακράν η μεγαλύτερη ξένη έδρα για τους Γερμανούς κατασκευαστές αυτοκινήτων το 2023, γεγονός που υπογραμμίζει την τεράστια σημασία της κινεζικής αγοράς για τη γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία.

Στην Αμερική

Advertisement

Οι Γερμανοί παράγουν σημαντικά λιγότερα αυτοκίνητα στη Βόρεια Αμερική από ό,τι στην Κίνα. Ωστόσο, στο 12% το 2023, που αντιστοιχεί σε περίπου 1,6 εκατομμύρια αυτοκίνητα, το μερίδιο ήταν ακόμα σημαντικό. Από αυτές, 900.000 μονάδες πωλήθηκαν μόνο στις ΗΠΑ.