Live Κίνηση
Περισσότερα
ΝΕΑ

Πόσα κοντά είναι τα ιπτάμενα αυτοκίνητα;

Ελλάδα 20:59
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

Πόσα κοντά είναι τα ιπτάμενα αυτοκίνητα;

ΝΕΑ

Πόσα κοντά είναι τα ιπτάμενα αυτοκίνητα;

ΝΕΑ

Πολλοί υποστηρίζουν πως η αστική εναέρια κυκλοφορία θα λύσει τα χέρια του εκνευρισμένου οδηγού που είναι κολλημένος στην Κηφισίας. Ίσως. Αλλά ποια είναι τα προβλήματα που πρέπει να ξεπεραστούν;

Advertisement
Advertisement

Κυκλοφορία μετ’ εμποδίων, ατελείωτες ώρες πίσω από το τιμόνι, ηχορύπανση, αγανάκτηση, εκνευρισμός. Πόσοι είναι αυτοί που δεν έχουν αντιμετωπίσει τη συγκεκριμένη… κόλαση κατά τις ώρες αιχμής στις λεωφόρους Κηφισίας ή Κηφισού; Το κυκλοφοριακό κομφούζιο, όμως, δεν είναι αποκλειστικά ελληνικό φαινόμενο. Αντίστοιχες ή και χειρότερες συνθήκες βιώνουν και σε πολλές άλλες μεγαλουπόλεις.

Κατά καιρούς έχουν προταθεί διάφορες λύσεις για την άμβλυνση του προβλήματος της κυκλοφοριακής συμφόρησης. Χαρακτηριστικά παραδείγματα είναι η κλιμακωτή προσέλευση και αποχώρηση των υπαλλήλων από τις εργασίες τους ή ενίσχυση των Μέσων Μαζικής Μεταφοράς. Σε πολλές περιπτώσεις, όμως, το αποτέλεσμα δεν ήταν το επιθυμητό.

Ποια είναι, λοιπόν, η πιο ριζοσπαστική πρόταση; Τα ιπτάμενα αυτοκίνητα. Πρόκειται για μια λύση που βρίσκεται εδώ και πολλά χρόνια στην ατζέντα μεγάλων εταιρειών ανά τον κόσμο, ενώ ενδείκνυται και από πολλούς επιστήμονες εγνωσμένου κύρους.

Advertisement
Advertisement

Ενδεικτικά αναφέρουμε το PAL-V Liberty, το πρώτο ιπτάμενο αυτοκίνητο που – κατόπιν αυστηρού προγράμματος δοκιμών – κατάφερε να πάρει άδεια κυκλοφορίας σε δημόσιους δρόμους της Ευρώπης. Πρόκειται για ένα σημαντικό πρώτο βήμα και πλέον το μόνο που απομένει είναι η κατοχύρωση της πιστοποίησης για πτήσεις – αναμένεται εντός του 2022.

Ήδη οι παραγγελίες έχουν ξεπεράσει κάθε προσδοκία, μολονότι η τιμή του είναι γύρω στις 350.000 ευρώ. «Συνεργαζόμαστε με τις αρχές εδώ και πολλά χρόνια για να φτάσουμε σε αυτό το σημαντικό σημείο για την εξέλιξη του μοντέλου μας. Ο ενθουσιασμός που αισθανόμαστε εμείς στην ομάδα είναι τεράστιος», είχε δηλώσει προ μηνών ο Mike StekelenburgCTO του PAL-V.

Advertisement

Κατά πόσο, όμως, είναι λογικός αυτός ο υπέρμετρος ενθουσιασμός; Ενδεχομένως θα έπρεπε να ήταν λίγο… πιο συγκρατημένος, καθώς τα εμπόδια που πρέπει να ξεπεραστούν είναι πολλά. Όχι μόνο σε νομικό επίπεδο, αλλά και πρακτικό.

Για παράδειγμα, ποιος θα πιλοτάρει το ιπτάμενο αυτοκίνητο; Πώς θα αποκτηθούν οι απαραίτητες γνώσεις για τον έλεγχο ενός οχήματος που αιωρείται στους αιθέρες, αρκετά μέτρα πάνω από το έδαφος;

Advertisement

Πολλοί θα ισχυριστούν πως το συγκεκριμένο πρόβλημα, ουσιαστικά, δεν είναι τόσο σοβαρό. Οι πιλότοι θα υποβάλλονται σε εκπαίδευση –  όπως συμβαίνει σήμερα με τις σχολές οδήγησης –  και… ούτε γάτα ούτε ζημιά.

Ακόμη, ένα από τα επιχειρήματά τους είναι πως τα άλματα τεχνολογικής προόδου και η ακατάπαυστη έλευση αυτόνομων συστημάτων θα απαλλάξουν τον οδηγό από το άγχος του πιλοταρίσματος. Ο τελευταίος απλά θα επιλέγει τον προορισμό του και το ιπτάμενο αυτοκίνητο θα εκτελεί χρέη σοφέρ, ενόσω αυτός θα θαυμάζει το αστικό τοπίο μέσα από το παράθυρο.

Advertisement

Ποιος, όμως, μπορεί να εγγυηθεί πως δεν θα προκληθεί κάποια απρόβλεπτη βλάβη σε ένα σύστημα; Πώς το ιπτάμενο αυτοκίνητο δεν θα δεχτεί την… επίθεση πουλιών; Πως δεν θα προκύψουν ακραία καιρικά φαινόμενα; Το φάσμα κινδύνων είναι πραγματικά μεγάλο, και δύσκολα υπάρχει προγραμματιστής που μπορεί να προβλέψει όλα τα σενάρια. Νιώθετε, λοιπόν, έτοιμοι να πάρετε αιφνιδίως τον έλεγχο ενός ιπτάμενου αυτοκινήτου που έχει υποστεί βλάβη;

Ας πάρουμε, επίσης, για παράδειγμα τα αυτοκίνητα. Για να εγγυηθούν την άρτια λειτουργία των μηχανικών μερών ενός μοντέλου, οι κατασκευαστές το υποβάλλουν σε ακραίες δοκιμές, αφού έχουν προηγηθεί εξονυχιστικές έρευνες και έχουν αφιερωθεί ατελείωτες εργατοώρες. Μπορούν, όμως, να εκμηδενιστούν οι πιθανότητες να ανακύψει κάποιο πρόβλημα; Και αν στην περίπτωση των αυτοκινήτων μπορούμε να σταματήσουμε στη δεξιά λωρίδα και να καλέσουμε την οδική βοήθεια, στον αέρα, ποιος θα μας παρέχει χείρα βοηθείας;

Τέλος, μεγάλο ενδιαφέρον συγκεντρώνουν και τα εξής ερωτήματα: Πώς θα γίνεται ο εναέριος συντονισμός των πτήσεων όταν οι πόλεις πλημμυρίσουν από οχήματα αυτού του τύπου; Εφόσον κινούνται με ηλεκτρική ενέργεια τι θα συμβεί αν η μπαταρία αδειάσει; Και αν συμβεί το απευκταίο, ποιες θα είναι οι επιπτώσεις για όσους βρίσκονται στο έδαφος;

Από όλα διαφαίνεται πως μπορεί το ιπτάμενο αυτοκίνητο να ακούγεται ιδιαίτερα ελκυστικό, μπορεί διάφορες εταιρείες, μικρές ή μεγάλες, καταξιωμένες ή start up, να παρουσιάζουν προτάσεις που δείχνουν ρεαλιστικές, αλλά η αλήθεια είναι πως θα περάσουν πολλά χρόνια μέχρι τα αυτοκίνητα και οι οδηγοί τους θα μάθουν πραγματικά να πετούν.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Έτσι θα μηδενιστούν οι ρύποι στις μεταφορές
Η ΕΕ απαιτεί τώρα να μειωθούν κατά 60% οι ρύποι έως το 2030!
Γερασμένος στόλος και αυξημένοι ρύποι επιβαρύνουν τις πόλεις της Ελλάδας