Live Κίνηση
Περισσότερα
ΝΕΑ

Πως σας φαίνεται η νέα μόδα των χωριστών προβολέων;

Ελλάδα 14:40
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

Πως σας φαίνεται η νέα μόδα των χωριστών προβολέων;

ΝΕΑ

Πως σας φαίνεται η νέα μόδα των χωριστών προβολέων;

ΝΕΑ

Η νέα τάση στην σχεδίαση της μάσκας των αυτοκινήτων θέλει τα χωριστά φωτιστικά σώματα να είναι το καινούργιο trend. Εσείς τι γνώμη έχετε για αυτό;

Advertisement
Advertisement

Οι μόδες στο design των αυτοκινήτων έρχονται και παρέρχονται, με τους σχεδιαστές να προσπαθούν να κάνουν τα αυτοκίνητά τους ενδιαφέροντα και ελκυστικά για το κοινό. Κάτι που δεν αφορά αποκλειστικά την σχεδίαση, καθώς υπάρχουν και οι κανονισμοί ασφαλείας οι οποίοι επεμβαίνουν και επηρεάζουν την τελική μορφή του κάθε αυτοκινήτου.

Κατά καιρούς εμφανίζονται διάφορες τάσεις, οι οποίες ξεκινούν από έναν κατασκευαστή και ανάλογα με την ανταπόκριση του κοινού επεκτείνονται σε όλο και περισσότερες μάρκες. Και αυτή την εποχή, το πιο δημοφιλές trend στην σχεδίαση του εμπρός μέρους των αυτοκινήτων είναι αυτό με τα χωριστά φωτιστικά σώματα.

Δεν είναι τυχαίο ότι δύο μεγάλοι κατασκευαστές, η Αudi και η ΒΜW παρουσίασαν σχεδόν ταυτόχρονα αντίστοιχες σχεδιαστικές προσεγγίσεις μέσα στην χρονιά που διανύουμε. Κάτι ιδιαίτερα ενδιαφέρον, μιας και όπως είναι φυσικό η σχεδίαση των φωτιστικών σωμάτων είναι μαζί με την διαμόρφωση της μάσκας είναι αυτά που δίνουν την σχεδιαστική ταυτότητα του κάθε αυτοκινήτου.

Advertisement
Advertisement

Τα χωριστά φωτιστικά σώματα δεν είναι κάτι καινούργιο. Εμφανίστηκαν σε αυτοκίνητα όπως το πάντα ξεχωριστό Multipla ή το Pontiak Aztek. Ιδιαίτερα ενδιαφέρον ήταν και η σχεδίαση του Nissan Juke το 2010, το οποίο υπήρξε ένα κομβικό σημείο στην σχεδίαση των μικρών SUV.

To 2014 το Citroen Cactus ήταν μία πιο σύγχρονη εκδοχή την οποία ακολούθησε σε όλη την γκάμα της η Citroen. Eνώ κάτι αντίστοιχο έγινε και με την σχεδίαση Dynamic Shield της Mitsubishi. Εξίσου ενδιαφέροντα μοντέλα με διπλά φώτα ήταν το Jeep Cherokee του 2014 αλλά και το Hyundai Kona του 2017.

Advertisement

Πλέον όλα δείχνουν ότι αυτή θα είναι η τάση για την σχεδίαση των φωτιστικών σωμάτων στα επόμενα χρόνια, με την Audi και την ΒΜW να υποκύπτουν και αυτές, σχεδόν ταυτόχρονα, στη νέα μόδα για τα μοντέλα που βρίσκονται ακόμα στο στάδιο των δοκιμών.

Πάντως η Audi έχει ήδη κάνει αρκετές κινήσεις προς αυτή την κατεύθυνση, με το Q8 να είναι το πρώτο που είχε περίπου χωριστά φωτιστικά σώματα, ενσωματώνοντας το κάτω μέρος τους μέσα στις ψεύτικες εισαγωγές αέρα. Τα ηλεκτρικά Q4 e-tron και Q5 e-tron ακολούθησαν αυτή την σχεδιαστική προσέγγιση ενώ το concept e-tron Sportback είχαν εντελώς χωριστά φωτιστικά σώματα, με τα φώτα ημέρας ενσωματωμένα στον προφυλακτήρα. Το ίδιο γίνεται και με το Q6 που απευθύνεται στην αγορά της Κίνας.

Advertisement

Τα μοντέλα που θα φέρουν τον πλήρη διαχωρισμό των φωτιστικών σωμάτων για την Audi θα είναι τα Q6 e-tron και το A6 e-tron που θα εμφανιστούν το 2023 και το 2024. Από ότι φαίνεται πάντως, η εταιρία σκοπεύει να ακολουθήσει δύο διαφορετικές προσεγγίσεις στο θέμα. Τα αυτοκίνητά της με συμβατικό κινητήρα θα έχουν κανονικά φώτα, και τα πιο φουτουριστικά ηλεκτρικά της μοντέλα θα έχουν την σχεδίαση με τα ξεχωριστά φωτιστικά σώματα.

Η BMW μετά το θέμα που δημιούργησε με την τεράστια γρίλια, έρχεται να “διχάσει” και πάλι με τα διπλά φωτιστικά σώματα που θα υπάρχουν στη νέα σειρά 7 και την i7. Το ίδιο σχέδιο μάλλον θα εφαρμοστεί και στη νέα X7, ενώ θα ακολουθήσουν σίγουρα και οι Rolls Royce που ήδη από τα προηγούμενα μοντέλα της έχει διαχωρισμένα τα φωτιστικά σώματα των μοντέλων της.

Advertisement

Πάντως εκτός από την μόδα, τα χωριστά φωτιστικά σώματα έχουν και κάποια άλλα πλεονεκτήματα. Για παράδειγμα σε ένα SUV τα χωριστά φωτιστικά σώματα μειώνουν το ύψος του καπό, κάτι που επιδρά στον τομέα της ασφάλειας στο ενδεχόμενο σύγκρουσης με ένα άλλο όχημα.

Παράλληλα, στα ψηλά SUV παρέχουν την δυνατότητα στους σχεδιαστές να τοποθετήσουν τα φωτιστικά σώματα αρκετά χαμηλότερα στο εμπρός μέρος, με αποτέλεσμα να τυφλώνουν λιγότερο τους απέναντι οδηγούς. 

Τα διπλά φωτιστικά σώματα κάνουν τα SUV να δείχνουν λιγότερο ογκώδη και περισσότερο σπορτίφ, και με πιο περιπετειώδη χαρακτήρα. Η σχεδίαση αυτή επίσης επιτρέπει την ενσωμάτωση σύγχρονων στοιχείων φωτισμού, ιδίως τεχνολογίας LED για τα φώτα ημέρας, και έτσι το αυτοκίνητο έχει ικανοποιητικό φωτισμό σε κάθε είδους συνθήκη.

Ένα ακόμα ενδιαφέραν πλεονέκτημα είναι ότι τα χωριστά φωτιστικά σώματα επιτρέπουν στους σχεδιαστές και τους μηχανικούς φωτισμού να έχουν μεγαλύτερη ελευθερία κινήσεων όταν θέλουν να δημιουργήσουν τα σύγχρονα συστήματα τύπου LED Matrix με τις νέες έξυπνες λειτουργίες.

Σε κάθε περίπτωση, τα χωριστά φωτιστικά σώματα είναι μία μόδα που μόλις ξεκινά και φαίνεται να έχει ισχυρά ερείσματα στην αγορά. Ιδίως όταν σε αυτήν εμπλέκονται εταιρίες όπως η BMW και η Audi, οι οποίες σκοπεύουν να διατηρήσουν αυτό το μοτίβο στα ηλεκτρικά τους μοντέλα για όλη την δεκαετία.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Πρώτες εικόνες από τη BMW i7
Audi A8, ένας ειδικός δίνει τα «φώτα» του (video)
Φουλ ηλεκτρικό το επόμενο Audi RS6