Πως λειτουργεί το σύστημα Multiair της Fiat;
ΝΕΑΠως λειτουργεί το σύστημα Multiair της Fiat;
ΝΕΑΒάζουμε στο μικροσκόπιο το επαναστατικό σύστημα της Fiat Auto και ανακαλύπτουμε τα μυστικά του…
ΤΟΥ ΝΙΚΟΥ ΜΑΡΙΝΟΠΟΥΛΟΥ (nima244@gmail.com)
WHAT CAR
Η MagnetiMarelli είναι γνωστή για διάφορες καινοτομίες, από την σχεδίαση του common rail (το 1997 εξελίχθηκε μαζί με την Bosch στην AlfaRomeo 156) μέχρι το εντυπωσιακό Multiair (πολύ λίγοι θα γνωρίζουν πως μεγάλο μέρος της δημιουργίας του συστήματος οφείλεται σε Έλληνα μηχανικό!). Πρόκειται για ένα σύστημα που αποτελείται από ένα μηχανικό-υδραυλικό εξάρτημα ενσωματωμένο στην κεφαλή του κινητήρα. Το hardwareκαι το software διαχείρισης βρίσκονται ενσωματωμένα στην μονάδα ελέγχου του κινητήρα ώστε να ελέγχεται η κίνηση των βαλβίδων εισαγωγής δίχως να υπάρχει εκκεντροφόρος.
Ποιο το αποτέλεσμα; Το σύστημα Multiair μπορεί να διαχειρίζεται ανεξάρτητα τις βαλβίδες εισαγωγής σε κάθε κύλινδρο και ανά κύκλο του κινητήρα. Με λίγα λόγια μπορεί να ελέγχεται ανεξάρτητα η ποσότητα του αέρα που εισάγεται σε κάθε κύλινδρο και η λειτουργία του κινητήρα να μεταβάλλεται δίχως την χρήση της παραδοσιακής πεταλούδας γκαζιού (η οποία παραμένει πάντα ανοιχτή).