Πως λειτουργεί το σύγχρονο σύστημα Audi Quattro;
ΝΕΑΠως λειτουργεί το σύγχρονο σύστημα Audi Quattro;
ΝΕΑΜία από τις εταιρίες που έχουν τεράστια τεχνογνωσία στην μετάδοση ισχύος και -κυρίως στην on road- τετρακίνηση είναι η Audi ξεκινώντας από το ιστορικό Quattro.
ΤΟΥ ΝΙΚΟΥ ΜΑΡΙΝΟΠΟΥΛΟΥ (nima244@gmail.com)
WHAT CAR
Πλέον υπάρχουν διάφορες παραλλαγές στην μετάδοση ισχύος στους τέσσερις τροχούς και τα συστήματα που τοποθετούνται σε μοντέλα της γερμανικής εταιρίας αντιπροσωπεύουν τύπους τετρακίνησης σε διαφορετικές παραλλαγές που συναντάμε σε διάφορα μοντέλα άλλων κατασκευαστών. Το RS 5 παρουσιάστηκε αρχές 2010 και μία από τις σημαντικότερες τεχνολογικές του εξελίξεις ήταν το νέο κεντρικό διαφορικό της τετρακίνησης (ουσιαστικά αντικαθιστά το Torsen 3ης γενιάς και συνδυάζεται με κινητήρες κατά τον διαμήκη άξονα).
Το νέο διαφορικό ονομάζεται «crown gear differential» καθώς απαρτίζεται από δύο διαφορετικής γεωμετρίας κορώνες (οι Γερμανοί αποκαλούν έτσι τα γρανάζια λόγω του σχήματος των οδοντώσεων, crown σημαίνει κορώνα) και ζυγίζει συνολικά 4,8 kg (περίπου 2 kg ελαφρύτερο από το Torsen). Μπορεί να μοιάζει με ένα «ανοιχτό» διαφορικό αλλά εδώ η πίσω κορώνα μεταφέρει την κίνηση στο πίσω διαφορικό ενώ η εμπρός κορώνα στο εμπρός διαφορικό. Οι δύο κορώνες συμπλέκονται με τέσσερα μικρά γρανάζια (πινιόν). Η θέση τους είναι τέτοια μεταξύ τους ώστε να περιστρέφονται από την άτρακτο εξόδου του κιβωτίου ταχυτήτων.