Live Κίνηση
Περισσότερα
ΝΕΑ

Πως λειτουργεί η τετρακίνηση του Insignia;

Ελλάδα 18:30
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ

Πως λειτουργεί η τετρακίνηση του Insignia;

ΝΕΑ

Πως λειτουργεί η τετρακίνηση του Insignia;

ΝΕΑ

Το νέο Insignia θα διατίθεται με ένα προηγμένο σύστημα τετρακίνησης με τεχνολογία ‘torque vectoring’ που πετυχαίνει τα υψηλά επίπεδα δυναμικής συμπεριφοράς, αίσθηση σταθερότητας αλλά και πρόσφυσης σε δύσκολες συνθήκες.

Advertisement
Advertisement

Του ΓΙΑΝΝΗ ΤΣΙΡΟΓΙΑΝΝΗ (gt@newsauto.gr)

«Η νέα γενιά Opel Insignia θέτει νέα πρότυπα για τα μεσαία μοντέλα» δήλωσε ο William F. Bertagni, Αντιπρόεδρος του Ευρωπαϊκού τμήματος Μηχανολογίας Οχημάτων. Η λειτουργία torque vectoring αντιπροσωπεύει την τελευταία λέξη της τεχνολογίας στη μεταφοράς ισχύος στο δρόμο. Το νέο Insignia με τετρακίνηση και Σύστημα Κατανομής Ροπής χωρίς διαφορικό, συνδυάζει τα πάντα», πρόσθεσε.

Ο συνδυασμός τετρακίνησης και Συστήματος Κατανομής Ροπής χωρίς διαφορικό είναι ο καλύτερος τρόπος μεταφοράς της ισχύος στο δρόμο – είτε είναι βρεγμένος, στεγνός, παγωμένος ή καλυμμένος με χιόνι.

Advertisement
Advertisement

Όμως το πρόσθετο βάρος και η περιπλοκότητα των συμβατικών συστημάτων του είδους δεν ικανοποιούσαν τα πρότυπα απόδοσης της Opel. Γι’ αυτό, το νέο Opel Insignia χρησιμοποιεί ένα σύστημα Twinster AWD για τον πίσω άξονα με διπλό συμπλέκτη αλλά χωρίς διαφορικό.

Το σύστημα τετρακίνησης του Insignia μπορεί να μεταφέρει τη ροπή σε έναν ή και στους δύο πίσω τροχούς μέσω του torque vectoring, σε όλες τις οδηγικές συνθήκες, με αποτέλεσμα να γίνεται πλήρης εκμετάλλευση των δυνατοτήτων.

Όταν το όχημα στρίβει, πρόσθετη ροπή στέλνεται στον εξωτερικό πίσω τροχό, προκαλώντας περιστροφή γύρω από τον κάθετο άξονα – το Insignia στρίβει με μεγαλύτερη ακρίβεια, απαντώντας πιο αυθόρμητα στις εντολές του οδηγού.

Advertisement

Η λειτουργία torque vectoring συμβάλλει και στην ασφάλεια, με έλεγχο της κατανομής ροπής σύμφωνα με τις αλλαγές στη θέση του γκαζιού, τη γωνία διεύθυνσης και την επιφάνεια του δρόμου, περιορίζοντας την τάση περιστροφής του αμαξώματος.

Η ευφυής χρήση της κατανομής ροπής – γνωστής και ως “yaw damping” (απόσβεση κίνησης εμπρός / πίσω) – έχει σαν αποτέλεσμα μία ουδέτερη συμπεριφορά του οχήματος, κάνοντάς το πιο σταθερό και ελεγχόμενο.

Advertisement