Live Κίνηση
Περισσότερα
ΝΕΑ

Πώς η τεχνητή νοημοσύνη εξοικονόμησε πόρους για την Porsche

Ελλάδα 13:02
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ
        string(103) "Πώς η τεχνητή νοημοσύνη εξοικονόμησε πόρους για την Porsche"
    

Πώς η τεχνητή νοημοσύνη εξοικονόμησε πόρους για την Porsche

ΝΕΑ

Στην Porsche χρησιμοποίησαν την τεχνητή νοημοσύνη καθόλη τη διαδικασία εξέλιξης της νέας Cayenne Electric, γεγονός που εξοικονόμησε σημαντικά χρόνο και χρήμα.

Advertisement
Advertisement

Η αμιγώς ηλεκτροκίνητη Cayenne είναι σχεδόν έτοιμη και το μόνο που απομένει για τους ανθρώπους της Porsche είναι να οργανώσουν τις λεπτομέρειες της επίσημης παρουσίασής της, η οποία έχει προγραμματιστεί για το τέλος του 2025.

Τώρα, αρχίζουν να γίνονται γνωστές λεπτομέρειες από τη διαδικασία εξέλιξης του νέου μοντέλου και μία από αυτές αφορά και στη χρήση της τεχνητής νοημοσύνης.

Σύμφωνα με την εταιρεία, η χρήση ψηφιακών προσομοιώσεων κατέστησε περιττή την παραδοσιακή διαδικασία κατασκευής περίπου 120 πρωτοτύπων για την εξέλιξη, μειώνοντας τον συνολικό χρόνο κατά 20%, συγκριτικά.

Advertisement
Advertisement

Το νέο αμιγώς ηλεκτροκίνητο SUV βασίζεται σε επιμηκυσμένη εκδοχή της πλατφόρμας «PPE» («Premium Platform Electric»), αρχιτεκτονικής 800 Volt, η οποία έχει ήδη χρησιμοποιηθεί στη Macan Electric.

Η νέα Cayenne Electric θα έχει μπαταρία 108 kWh που προσφέρει μέγιστη αυτονομία 600 χιλιομέτρων (κατά «WLTP»). Επίσης, θα διαθέτει το προηγμένο σύστημα ανάρτησης «Active Ride». Στο πρόγραμμα «Track Mode», το ηχοσύστημα  θα εκπέμπει ήχο αντίστοιχο ενός V8 κινητήρα, ενισχύοντας και με αυτόν τον τρόπο τον σπορ χαρακτήρα του οχήματος.

Οι πωλήσεις της αναμένεται να αρχίσουν εντός του πρώτου τριμήνου του 2026. Ο Μίχαελ Στάινερ, Εκτελεστικός Αντιπρόεδρος και επικεφαλής Έρευνας και Ανάπτυξης της εταιρείας, δήλωσε σχετικά:

Advertisement

«Το συγκεκριμένο μοντέλο ήταν το πρώτο όπου περάσαμε απευθείας από την ψηφιακή ολοκληρωμένη δοκιμή του οχήματος στο στάδιο της προπαραγωγής».

Όπως είπε, οι μηχανικοί της Porsche ανέπτυξαν «ψηφιακά πρωτότυπα» ήδη από το αρχικό στάδιο σχεδιασμού, τα οποία υποβλήθηκαν σε εικονικές δοκιμές τόσο στην πίστα του Nürburgring όσο και σε καθημερινά σενάρια κίνησης.

Advertisement

Μέσω προσομοιώσεων ήταν δυνατό να τροποποιούνται στοιχεία όπως τα ελαστικά, τα αμορτισέρ και οι βάσεις της ανάρτησης, ώστε να εντοπίζεται πιο γρήγορα ο βέλτιστος συνδυασμός. Στη συνέχεια, τα επιλεγμένα εξαρτήματα δοκιμάζονταν στην πράξη για επαλήθευση και επικύρωση.

Πέρα από τις κλασικές δοκιμές στον δρόμο, με τους οδηγούς εξέλιξης της εταιρείας, η Porsche ανέπτυξε νέα «ηλεκτρονική πέδη» μέσω της οποίας οι υπολογιστές αξιολογούν αυτόνομα ηλεκτροκινητήρες, συστήματα φόρτισης και διαχείρισης μπαταρίας σε συνθήκες υψηλού ρεαλισμού.

Όπως εξήγησε ο μηχανικός Μάρκους Γιούνιγκε: «Τα μηχανήματα είναι τόσο εξελιγμένα ώστε μπορούμε να προσομοιώσουμε διαφορετικές επιφάνειες ασφάλτου ή ακόμη και την ολίσθηση των ελαστικών.

Advertisement

»Ένας σαφής στόχος ήταν να εξασφαλίσουμε ότι το σύστημα κίνησης της αμιγώς ηλεκτρικής Cayenne αποδίδει πάντα τη μέγιστη ισχύ όταν το ζητά ο οδηγός, κάτι που απαιτεί εξαιρετική θερμική διαχείριση».

Ωστόσο, οι πραγματικές δοκιμές παρέμειναν απαραίτητες από τα μέσα της εξελικτικής διαδικασίας και στο τελικό στάδιο αυτής.

Τα πρωτότυπα προπαραγωγής κάλυψαν συνολικά περίπου 150.000 χιλιόμετρα σε περιοχές με ακραίες καιρικές συνθήκες περιβάλλοντος, από τους 50 βαθμούς Κελσίου της «Κοιλάδας του Θανάτου» στις ΗΠΑ έως τους -35 βαθμούς Κελσίου της Σκανδιναβίας.

Τέλος, η Cayenne Electric θα λανσαριστεί σε τρεις εκδόσεις αναφορικά με τη μέγιστη ισχύ της. Η βασική θα αποδίδει 400 ίππους, η Cayenne Electric S 600 ίππους και η Cayenne Electric Turbo 805 ίππους, αντίστοιχα.


ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ

Τι μεταχειρισμένα αγοράζουν οι Έλληνες;

Όλα όσα γνωρίζουμε για την ηλεκτρική Mercedes C-Class EQ

Και το όνομα αυτής… Honda WN7