Πως οι Κινέζοι έχουν τρελάνει τους Ευρωπαίους στο «καπέλο»;
ΝΕΑΠως οι Κινέζοι έχουν τρελάνει τους Ευρωπαίους στο «καπέλο»;
ΝΕΑΟι Κινέζοι πωλούν τα αυτοκίνητά τους δύο και τρεις φορές πάνω σε σχέση με τις τιμές που έχουν μέσα στην χώρα τους.
Η εκρηκτική επιτυχία των κινεζικών αυτοκινητοβιομηχανιών υπογραμμίζεται από τη τακτική τιμολόγησης στις ευρωπαϊκές αγορές, όπου ορισμένα μοντέλα έχουν τιμές που υπερδιπλασιάζουν τις εγχώριες τιμές τους.
WHAT CAR
Εν μέσω μιας σκληρής μάχης για την τιμολόγηση στο εσωτερικό της χώρας, οι κινεζικές αυτοκινητοβιομηχανίες εκμεταλλεύονται τα πλεονεκτήματα κόστους, συμπεριλαμβανομένου του φθηνότερου κόστους παραγωγής και των κρατικών επιδοτήσεων, για να μεγιστοποιήσουν τα κέρδη τους στο εξωτερικό.
Με επικεφαλής την BYD, οι εταιρείες αυτές πωλούν τα εξαγόμενα μοντέλα τους σε σημαντικά υψηλότερες τιμές, μερικές φορές σχεδόν τριπλάσιες από τις εγχώριες τιμές τους.
Παρά αυτές τις αυξήσεις των τιμών, οι κινεζικές προσφορές καταφέρνουν να υποτιμούν τον δυτικό ανταγωνισμό, προσφέροντας παράλληλα περισσότερα στάνταρ χαρακτηριστικά και τεχνολογία.
Η λογική πίσω από αυτές τις premium τιμές έγκειται στον εξορθολογισμό του κόστους σε όλη τη διαδικασία παραγωγής, από την κατασκευή μπαταριών έως την προμήθεια πρώτων υλών.
Με το κόστος των μπαταριών να εκτιμάται κατά 18% φθηνότερο στην Κίνα, σε συνδυασμό με την κυβερνητική υποστήριξη και το χαμηλότερο εργατικό κόστος, οι κινεζικές αυτοκινητοβιομηχανίες απολαμβάνουν ένα σημαντικό πλεονέκτημα έναντι των αντίστοιχων ευρωπαϊκών.
Όπως αποδεικνύεται από τις διαφορές στις τιμές, οι κινεζικές αυτοκινητοβιομηχανίες εκμεταλλεύονται αυτό το πλεονέκτημα, με μοντέλα όπως το BYD Atto 3 και το Dolphin να κοστίζουν παραπάνω έως και 174% και 178%, αντίστοιχα, στις ευρωπαϊκές αγορές.
Αντίθετα, το κινεζικής κατασκευής Tesla Model 3 πωλείται μόνο 37% ακριβότερα στη Γερμανία από ό,τι στην Κίνα.
Αυτή η τιμολογιακή στρατηγική όχι μόνο εξασφαλίζει σημαντικά κέρδη ανά πωλούμενο EV, αλλά και τοποθετεί τις κινεζικές αυτοκινητοβιομηχανίες ώστε να αντέξουν τυχόν δασμούς που θα επιβάλει η ΕΕ στα εισαγόμενα οχήματα.
Ωστόσο, η επιτυχία των κινεζικών αυτοκινητοβιομηχανιών στις ευρωπαϊκές αγορές προκαλεί ανησυχίες στις ευρωπαϊκές αυτοκινητοβιομηχανίες σχετικά με την ικανότητά τους να ανταγωνιστούν, πυροδοτώντας ενδεχομένως τον δικό τους πόλεμο πωλήσεων.
Παρ’ όλα αυτά, τα στοιχεία υποδηλώνουν ότι οι κινεζικές αυτοκινητοβιομηχανίες έχουν εδραιώσει μια ισχυρή παρουσία στην παγκόσμια αυτοκινητοβιομηχανία, αξιοποιώντας τα πλεονεκτήματά τους ως προς το κόστος για να προωθήσουν την κερδοφορία και την επέκταση του μεριδίου αγοράς.