Live Κίνηση
Περισσότερα
ΝΕΑ

Πώς ένα λογισμικό ανιχνεύει τους χαλαρούς τροχούς

Ελλάδα 7:59
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

Πώς ένα λογισμικό ανιχνεύει τους χαλαρούς τροχούς

ΝΕΑ

Πώς ένα λογισμικό ανιχνεύει τους χαλαρούς τροχούς

ΝΕΑ

Μπορεί να μην είναι το πρώτο πράγμα που σκέφτεται κάποιος για την οδική ασφάλεια, αλλά θα έπρεπε…

Advertisement
Advertisement

Έρευνα από το The Transport Road Laboratory, μεταξύ 2006 και 2010, έδειξε ότι κάθε χρόνο εκείνη την περίοδο, αναφέρονταν μεταξύ 7.500 και 10.000 περιπτώσεων χαλαρών παξιμαδιών τροχού σε βαρέα οχήματα και 150 έως 400 αποκολλήσεις τροχών κάθε χρόνο, στο Ηνωμένο Βασίλειο.

Υπήρξαν 10 έως 27 ατυχήματα τραυματισμών και 3 έως 7, που είχαν τραγική κατάληξη, με απώλειες ανθρώπινων ζωών.

Μέρος του προβλήματος, σε ορισμένες αγορές, πιστεύεται ότι είναι η υψηλότερη συχνότητα αλλαγής μεταξύ χειμερινών και καλοκαιρινών ελαστικών, αυξάνοντας την πιθανότητα ανεπαρκώς σφιγμένου παξιμαδιού τροχού.

Advertisement
Advertisement

Στην Ιαπωνία, το θέμα έχει επίσης λάβει σοβαρές διαστάσεις, τόσο για τα μέσα ενημέρωσης, όσο και για την κυβέρνηση. Ως αποτέλεσμα, η Sumitomo Rubber Industries (SRI), η οποία κατέχει τη μάρκα Falken Tire, σκέφτηκε μια ιδέα για τον εντοπισμό χαλαρών τροχών σε αυτοκίνητα και φορτηγά, που δεν περιλαμβάνουν κάποιο ειδικό υλικό, αλλά ένα έξυπνο λογισμικό.

Ονομάζεται Sensing Core, η τεχνολογία βασίζεται εξ ολοκλήρου σε λογισμικό και έχει το πρόσθετο πλεονέκτημα ότι μπορεί να εγκατασταθεί στο ήδη υπάρχων της μονάδας ελέγχου του κινητήρα (ECU).

Η SRI υποστηρίζει ότι το Sensing Core αναπτύχθηκε από το αρχικό της σύστημα προειδοποίησης (DWS), το οποίο είναι μια έμμεση μορφή TPMS και λειτουργεί με βάση την ταχύτητα περιστροφής των ελαστικών.

Advertisement

Το DWS χρησιμοποιείται σε όλη την Ευρώπη, την Ιαπωνία, την Κίνα και την Ινδία, έτσι ώστε οι πληροφορίες να είναι ήδη διαθέσιμες γύρω από το δίαυλο δεδομένων CAN των σύγχρονων οχημάτων. Δίνει επίσης ένδειξη ολίσθησης ελαστικού στο οδόστρωμα.

Οι μηχανικοί της SRI διαπίστωσαν ότι η δόνηση του τροχού παράγει διακυμάνσεις σε αυτά τα δεδομένα, όταν ένα παξιμάδι τροχού χαλαρώνει κατά ένα χιλιοστό ή περισσότερο και το επισημαίνει στον οδηγό, με τον ίδιο τρόπο, όπως η χαμηλή πίεση των ελαστικών.

Advertisement

Η νέα τεχνολογία αποτελεί μέρος του συνολικού Smart Tire Concept της SRI, με στόχο τη συλλογή ποικίλων πληροφοριών, όπως οι οδικές και καιρικές συνθήκες και η κοινή χρήση τους στον ευρύτερο στόλο οχημάτων μέσω του cloud.