Menu
LIVE η κίνηση | Τιμές αυτοκινήτων newsautoCHOICE | Τιμές Καυσίμων

Porsche: Το τιμόνι οδηγεί την εξέλιξη

  • Γιώργος Σκευοφύλαξ (gs@newsauto.gr)

Το τιμόνι στα αγωνιστικά αυτοκίνητα έχει γίνει περίπλοκο τα τελευταία χρόνια, αλλά κανείς δεν είπε πως οι αγώνες αυτοκινήτου είναι κάτι απλό. Δείτε για παράδειγμα την εξέλιξη του στο χρόνο μέσα από τα  αυτοκίνητα της Porsche

 

Ως κατασκευαστής σπορ αυτοκινήτων με μια μακρά, περήφανη ιστορία στον μηχανοκίνητο αθλητισμό,  η Porsche, έχει καταφέρει να περάσει την τεχνολογία των αγωνιστικών αυτοκινήτων, της στα αυτοκίνητα για τον δρόμο. Για τη μάρκα, οι αγώνες είναι, από καιρό, το μέσο για την εξέλιξη και την εξάλειψη των ελαττωμάτων στα μοντέλα τους, έτσι ώστε να παραμένουν στην κορυφή των sport κατασκευών.

Αυτή η παράδοση συνεχίζεται στη σύγχρονη εποχή, με την Porsche να αντλεί εμπειρία από τις αγωνιστικές της δραστηριότητες τόσο από τους μηχανικούς όσο και από τους οδηγούς των αυτοκινήτων της, ιδιαίτερα από τους αγώνες αντοχής και την 24ωρη διοργάνωση του Le Mans. Εκεί κινητήρες, αμαξώματα, αναρτήσεις, φρένα, αλλά και οδηγοί προσπαθούν να μείνουν πάντα σε επαφή. Ένα από τα μέσα, που τους συνδέει είναι και το τιμόνι της αγωνιστικής κατασκευής.

Εάν έχετε δει ποτέ το τιμόνι ενός σύγχρονου αγωνιστικού αυτοκινήτου, γνωρίζετε ότι υπάρχει μία πληθώρα διακοπτών ελέγχου λειτουργιών ή ρυθμίσεων, που επηρεάζουν αμέτρητες παραμέτρους. Η νέα Porsche 911 RSR έχει συνολικά 30 λειτουργίες στο τιμόνι. Ωστόσο, το 1999, τα αγωνιστικά αυτοκίνητα της Porsche δεν είχαν κουμπιά ή άλλα χειριστήρια πάνω του. Όταν η Γερμανική εταιρία ξεκίνησε την προσθήκη πολλαπλών λειτουργιών στο τιμόνι των αγωνιστικών της αυτοκινήτων, η εργονομία, δεν ενδιέφερε κανένα. Όταν οι λειτουργίες συνέχισαν να πολλαπλασιάζονται και οι οδηγοί των αυτοκινήτων έπρεπε να τις χειρίζονται γρήγορα, η βελτίωση της λειτουργικότητας έγινε απαραίτητη.

Σήμερα, οι οδηγοί αγώνων όπως ο Timo Bernhard και ο Romain Dumas εμπλέκονται στον σχεδιασμό και την εξέλιξη του τιμονιού των αγωνιστικών της Porsche από την αρχή. Όχι μόνο στην αίσθηση και την πληροφόρηση, που πρέπει να δίνει αλλά και στον χειρισμό των λειτουργιών και των κουμπιών στο τιμόνι. Το πόσο βοηθά η εμπειρία των οδηγών της Porsche στην δημιουργία ενός λειτουργικού συστήματος διεύθυνσης φαίνεται στην Porsche 911 GT3 R  (την hardcore αγωνιστική έκδοση της 911 GT3 RS). Η εμφάνισή του είναι απόλυτα αγωνιστική (σε σχήμα οκτώ) και είναι κατασκευασμένο από ανθρακονήματα. Πάνω του ξεχωρίζουν οι δύο εργονομικά τοποθετημένες σειρές πολύχρωμων κουμπιών.

Φυσικά, εσείς και εμείς δεν θα έχουμε ποτέ την ευκαιρία να δοκιμάσουμε το τιμόνι και πόσο εύχρηστο είναι σε έναν αγώνα. Αλλά τα κορυφαία αποτελέσματα της Porsche 911 GT3 R στους αγώνες μας αποδεικνύουν πως βοηθά τους οδηγούς να φτάσουν στις νίκες, που είναι το χαρακτηριστικό κάθε Porsche.

 

Δημοφιλή στο Protothema.gr