Πωλήσεις αυτοκινήτων: Οι αυξήσεις και οι μειώσεις…
ΝΕΑ
Το 2025 αποδεικνύεται μια χρονιά ορόσημο για την ελληνική αλλά και ευρωπαϊκή αγορά αυτοκινήτου, με έντονες αλλαγές στη δομή και τη δυναμική των πωλήσεων.
Στην Ελλάδα, τα στοιχεία δείχνουν σημαντική αύξηση στις πωλήσεις νέων αυτοκινήτων σε σχέση με το αντίστοιχο διάστημα πέρυσι, αλλά αυτό το θετικό πρόσημο δεν είναι απλώς μια εγχώρια υπόθεση.
WHAT CAR
Σε ολόκληρη την Ευρωπαϊκή Ένωση οι ταξινομήσεις συνεχίζουν να αυξάνονται, με τον Νοέμβριο να καταγράφει για πέμπτο συνεχόμενο μήνα άνοδο στις πωλήσεις νέων οχημάτων συνολικά και κυρίως στην αγορά ηλεκτρικών αυτοκινήτων, οι οποίες αυξάνονται με ταχύτερο ρυθμό από τον μέσο όρο, αλλά όχι με ενιαίο ρυθμό σε όλες τις χώρες.
Στην Ε.Ε., το πρώτο δεκάμηνο του 2025 οι πωλήσεις αυξήθηκαν με μικρότερο ρυθμό σε σύγκριση με την Ελλάδα, ενώ ταυτόχρονα η αγορά ηλεκτρικών αυτοκινήτων καταγράφει σημαντική ανάπτυξη, με τα αμιγώς ηλεκτρικά και τα plug-in υβριδικά να επιτυγχάνουν διψήφια αύξηση πωλήσεων και μεγαλύτερο μερίδιο αγοράς.
Παράλληλα, η Ευρώπη ξεχωρίζει στην παγκόσμια αγορά ηλεκτρικών οχημάτων, σημειώνοντας διψήφια αύξηση στις πωλήσεις BEV και PHEV και σημαντικά υψηλότερο ποσοστό αύξησης σε σχέση με άλλες γεωγραφικές περιοχές, όπως η Βόρεια Αμερική όπου οι πωλήσεις μειώνονται έντονα. Αυτή η ανάπτυξη στην Ευρώπη υποστηρίζεται από μεγαλύτερη ζήτηση για πιο προσιτά ηλεκτρικά μοντέλα και από την αυξανόμενη διείσδυση των νέων τεχνολογιών αυτοκινήτων στους καταναλωτές, αν και οι προκλήσεις παραμένουν έντονες, ειδικά απέναντι στην αυξανόμενη πίεση από κινέζους κατασκευαστές που καταγράφουν εντυπωσιακές αυξήσεις πωλήσεων και διεισδύουν όλο και περισσότερο στην ευρωπαϊκή αγορά.
Η δυναμική της αγοράς όμως εξελίσσεται ταχύτερα από ό,τι δείχνουν τα στατιστικά νούμερα: η παρουσία διεθνών παικτών με νέα, πιο φθηνά ηλεκτρικά μοντέλα στην Ευρώπη, όπως και η εισαγωγή προτάσεων από εταιρείες που επαναλανσάρουν ιστορικά μοντέλα σε ηλεκτρική μορφή, αλλάζουν το προφίλ της ζήτησης και ωθούν την αγορά σε μια νέα εποχή, με τις πωλήσεις να αυξάνονται όχι μόνο λόγω της παραδοσιακής ζήτησης αλλά και λόγω της μετατόπισης προς πιο καθαρά και τεχνολογικά προηγμένα αυτοκίνητα.
Ενώ το 2025 δείχνει ένα πρώτο δείγμα ανάκαμψης και αλλαγής προτύπων, οι προβλέψεις για το 2026 αναμένεται να είναι ακόμη πιο θετικές, ειδικά στην Ελλάδα όπου ο υφιστάμενος στόλος οχημάτων είναι αρκετά παλαιός σε σύγκριση με άλλες ευρωπαϊκές χώρες.
Αυτή η παλαιότητα λειτουργεί ως καταλύτης για την αντικατάσταση οχημάτων από τους καταναλωτές, καθώς αυξάνονται οι απαιτήσεις για ασφάλεια, ενεργειακή απόδοση και συμμόρφωση με νεότερους περιβαλλοντικούς κανονισμούς. Επιπλέον, οι προοπτικές ηλεκτροκίνησης και η αυξανόμενη ευαισθητοποίηση για τις περιβαλλοντικές επιπτώσεις αναμένεται να ενισχύσουν περαιτέρω τη ζήτηση για νέα, πιο αποτελεσματικά αυτοκίνητα το 2026, γεγονός που δείχνει ότι η αύξηση των πωλήσεων μπορεί να επιταχυνθεί ακόμα περισσότερο σε σχέση με το 2025, όχι μόνο στην Ελλάδα αλλά και σε ολόκληρη την Ευρωπαϊκή Ένωση.
| Χώρα / Αγορά | Μεταβολή πωλήσεων νέων αυτοκινήτων 11μηνο 2025 | Εικόνα αγοράς | Μέσος όρος ηλικίας στόλου |
| Ελλάδα | +4,1% | Σταθερή άνοδος με μικρές μηνιαίες διακυμάνσεις | Πολύ υψηλός, άνω των 17 ετών |
| Ευρωπαϊκή Ένωση (σύνολο) | +1,0% έως +1,5% | Ήπια ανάπτυξη, έντονες διαφοροποιήσεις ανά χώρα | Υψηλός |
| Γερμανία | +2,0% | Σταδιακή ανάκαμψη μετά από υποτονική διετία | Μεσαίος |
| Γαλλία | -1,0% έως -2,0% | Πίεση λόγω κόστους και περιορισμού κινήτρων | Μεσαίος |
| Ιταλία | +3,0% | Σταθερή άνοδος με έμφαση σε υβριδικά | Υψηλός |
| Ισπανία | +10% έως +15% | Ισχυρή δυναμική και έντονη ανανέωση στόλου | Υψηλός |
| Βέλγιο | -3,0% | Υποχώρηση λόγω φορολογικών αλλαγών | Χαμηλότερος |
| Κεντρική & Ανατολική Ευρώπη | +6% έως +9% | Ταχεία ανάπτυξη από χαμηλή βάση | Υψηλός |
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
Οι δασμοί της Ε.Ε. έφεραν το αντίθετο αποτέλεσμα
Αυξάνονται τα διόδια και στην Αττική Οδό – Ολες οι αλλαγές
Πώς κινήθηκε η ελληνική αγορά τον προτελευταίο μήνα του έτους