Live Κίνηση
Περισσότερα
ΝΕΑ

Ποιοτικά αλλά και φθηνά αυτοκίνητα για τους νέους

Ελλάδα 13:01
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

Ποιοτικά αλλά και φθηνά αυτοκίνητα για τους νέους

ΝΕΑ

Ποιοτικά αλλά και φθηνά αυτοκίνητα για τους νέους

ΝΕΑ

Ένα ενδιαφέρον άρθρο για τις επιπτώσεις που επέφερε στην αγορά του αυτοκινήτου η οικονομική ύφεση στην Ευρώπη, δημοσίευσε ο Carlos Ghosn στο LinkedIn. Ο Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος του Ομίλου Renault-Nissan είναι ένα από τα στελέχη με τη μεγαλύτερη επιρροή στην παγκόσμια αυτοκινητοβιομηχανία.

Advertisement
Advertisement

ΤΟΥ ΚΩΣΤΑ ΜΠΙΤΣΙΚΩΚΟΥ (twitter.com/bitsi74)

Τα πρώτα σημάδια της κρίσης έκαναν την εμφάνισή τους το 2008 και η κατάσταση χειροτέρευε χρόνο με το χρόνο, υποβαθμίζοντας συνεχώς το βιοτικό επίπεδο των λαών του ευρωπαϊκού νότου. «Πλέον πιστεύω ότι περιμένουμε να δούμε την ανάκαμψη», έγραψε ο Ghosn. «Θα είναι όμως σταδιακή, καθώς οι δυσκολίες παραμένουν στην Ιταλία, την Ιρλανδία, την Ελλάδα και την Πορτογαλία».

Ο επικεφαλής του τέταρτου σε πωλήσεις ομίλου παγκοσμίως (μετά τις Toyota, General Motors και Volkswagen Group) αναφέρθηκε στο πόσο σκληρά χτύπησε η ύφεση τη νεολαία: «Αυτή η κατάσταση δεν αναμένεται να βελτιωθεί σημαντικά σύντομα. Σκεφτείτε: σχεδόν το 43% των νέων κάτω των 25 ετών είναι άνεργοι στην Ιταλία. Στην Ισπανία το ποσοστί είναι στο 54% και στην Ελλάδα στο 57%. Μία ολόκληρη γενιά καταναλωτών – που υπό διαφορετικές συνθήκες θα ξόδευαν τα εισοδήματά τους σε αυτοκίνητα, οικίες και συσκευές – αναγκάστηκε να συμβιώσει με τη λιτότητα. Αντί να μπουν στο χώρο εργασίας, επεκτείνουν τις σπουδές του. Αντί να αγοράσουν σπίτι, μένουν με τους γονείς τους. Αντί να αγοράσουν νέα αυτοκίνητα, παίρνουν μεταχειρισμένα».

Advertisement
Advertisement

Πώς πρέπει όμως να αντιμετωπίσουν οι κατασκευαστές τα νέα δεδομένα; «Οι εταιρείες θα πρέπει να ακούσουν και να ανταποκριθούν στην ανάγκη αυτής της γενιάς για προϊόντα με καλή σχέση τιμής – ποιότητας και όχι να τους οδηγήσουν στην αγορά τον πιο ακριβών αυτοκινήτων αντέχει η τσέπη τους. Αντί να υπερ-εξελίξουν τα οχήματα, θα πρέπει να τα κάνουν πιο απλά, μειώνοντας το κόστος και αυξάνοντας την ποιότητά τους. Αυτό κάνει η Dacia και είναι η πιο ταχέως αναπτυσσόμενη μάρκα στην Ευρώπη. Ο κόσμος βλέπει ως “έξυπνη αγορά” τα μοντέλα της».

Για τον επίλογο ο Ghosn άφησε τις προβλέψεις του: «Μετά από 6 χρόνια της χειρότερης οικονομικής ύφεσης από το Β’ Παγκόσμιο Πόλεμο, επιτέλους η Ευρώπη βγαίνει από το σκοτεινό τούνελ. Μπορούμε να δούμε και πάλι το φως. Όμως μόνο οι κατασκευαστές που έχουν κατανοήσει πραγματικά τις μακροχρόνιες επιπλοκές σε μία γενιά η οποία αναγκάστηκε να ζήσει με τη λιτότητα, έχουν ελπίδα να αναπτυχθούν. Οι υπόλοιποι θα βρουν μπροστά τους ανώμαλο δρόμο».