Menu
Τιμές αυτοκινήτων | Live η κίνηση Τιμές Καυσίμων | newsMOTO

ΝΕΑ

Ποιο θα είναι το μεταβατικό καύσιμο μέχρι να αποδώσουν τα ΑΠΕ

  • Γιώργος Κ. Ανδρής (ga@newsauto.gr)

Ο υπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας πρότεινε επίσης στην ΕΕ να αξιολογηθεί προσεκτικά η συμπερίληψη των οδικών μεταφορών στο Σύστημα Εμπορίας Δικαιωμάτων Εκπομπών.

Το φυσικό αέριο ως μεταβατικό καύσιμο μέχρι να έχουμε πρόσβαση σε επαρκή ενέργεια από Ανανεώσιμες Πηγές Ενέργειας πρότεινε ο υπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας, Κώστας Σκρέκας, στη συνεδρίαση του άτυπου Συμβουλίου των Ευρωπαίων Υπουργών Περιβάλλοντος πραγματοποιήθηκε, στην πόλη Αμιέν της Γαλλίας.

Ο Υπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας μίλησε και για τον κρίσιμο ρόλο που θα διαδραματίσει το φυσικό αέριο τα επόμενα έτη στην ενεργειακή μετάβαση και στη σταθερότητα του ευρωπαϊκού συστήματος ενέργειας. Υπογράμμισε ότι θα πρέπει να γίνουν βελτιώσεις στον κανονισμό Ταξινομίας, προκειμένου να αναγνωριστεί ο κρίσιμος ρόλος του φυσικού αερίου στη μετάβαση προς την κλιματική ουδετερότητα. Όπως τόνισε, οι πρόσφατες προτάσεις της Ευρωπαϊκής Επιτροπής για την ανάπτυξη υποδομών αποθήκευσης φυσικού αερίου από τα κράτη-μέλη και τη σύσταση κοινού μηχανισμού προμήθειας φυσικού αερίου, κινούνται στη σωστή κατεύθυνση για την ενίσχυση της ενεργειακής ασφάλειας της Ευρώπης.

Στην τοποθέτησή του ο κ. Σκρέκας αναφέρθηκε και στο ζήτημα της δίκαιης μετάβασης στο πλαίσιο εφαρμογής της νομοθετικής δέσμης μέτρων «Fit for 55». Συγκεκριμένα, τόνισε ότι για να πετύχει το εγχείρημα της ενεργειακής μετάβασης και να ανταποκριθεί η ΕΕ στις προκλήσεις της κοινωνικής δικαιοσύνης, χρειάζεται:

-Να διασφαλιστεί ότι, ως προς το κόστος της ενέργειας, θα πρέπει να συνεισφέρουν ισότιμα όλοι οι τομείς της οικονομίας.

-Να ληφθούν υπόψη τα εθνικά χαρακτηριστικά και οι ιδιαιτερότητες των χωρών – μελών.

-Να θεωρηθεί το φυσικό αέριο ως μεταβατικό καύσιμο μέχρι να έχουμε πρόσβαση σε επαρκή ενέργεια από ΑΠΕ.

-Να δοθεί έμφαση στην εξοικονόμηση ενέργειας στα κτίρια, τομέας που, πέραν του οφέλους από τη μείωση της κατανάλωσης ενέργειας, παρέχει και σημαντικές ευκαιρίες αύξησης της απασχόλησης.

-Να αξιολογηθεί προσεκτικά η συμπερίληψη των οδικών μεταφορών και των κτιρίων σε ένα αυτόνομο Σύστημα Εμπορίας Δικαιωμάτων Εκπομπών, διότι σε διαφορετική περίπτωση, κράτη – μέλη με χαμηλότερο κατά κεφαλήν ΑΕΠ, θα οδηγηθούν σε σημαντική αύξηση της ενεργειακής φτώχειας, με απρόβλεπτες κοινωνικές επιπτώσεις.

-Να ληφθεί υπόψη ότι η δημιουργία του Κοινωνικού Ταμείου για το Κλίμα είναι μεν θετική, αλλά επειδή θα τεθεί σε λειτουργία σε 3 χρόνια από τώρα, θα αντισταθμίσει μόνο εν μέρει τις πιθανές επιπτώσεις της ενεργειακής κρίσης.

Κλείνοντας την εισήγησή του ο Υπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας, Κώστας Σκρέκας, αναφέρθηκε στις πρόσφατες δράσεις της Κυβέρνησης για την ενέργεια και το κλίμα, τονίζοντας ότι η Ελλάδα προχωρά στην εξασφάλιση συγκεκριμένων χρηματοδοτικών εργαλείων, με σαφές χρονοδιάγραμμα υλοποίησης.

Τέλος, ο Έλληνας Υπουργός στην τοποθέτησή του για την αειφόρο διαχείριση των δασών επισήμανε ότι η ορθολογική χρήση των δασικών οικοσυστημάτων και προϊόντων είναι ιδιαίτερα σημαντική για την αντιμετώπιση των επιπτώσεων της κλιματικής κρίσης. Ζήτησε, μέσα από ένα αυστηρό σύστημα πιστοποίησης, να υπολογίζονται οι απορροφήσεις διοξειδίου του άνθρακα που επιτυγχάνονται μέσω δασώσεων στους στόχους μείωσης των εκπομπών της βιομηχανίας. Αυτό θα μπορούσε να διασφαλίσει σημαντικούς πόρους για την ενίσχυση και αποκατάσταση του δασικού περιβάλλοντος. Πρότεινε, επίσης, την παροχή κινήτρων στη βιομηχανία για την ανακύκλωση ξυλείας και την επιβολή ελάχιστου ορίου στο ανακυκλωμένο ξύλο που χρησιμοποιείται στον βιομηχανικό και κατασκευαστικό τομέα.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Αυξήσεις-σοκ στα καύσιμα! Ποιο να επιλέξετε για να γλιτώσετε πολλά χρήματα
Καύσιμα με… διαλύτες έβαζαν ανυποψίαστοι ιδιοκτήτες ΙΧ
Σοκ! Οι αυτοκινητοβιομηχανίες ζητούν επιπλέον φόρους στα καύσιμα!

Δείτε ΟΛΕΣ τις τελευταίες ειδήσεις τη στιγμή που συμβαίνουν στο newsauto