Live Κίνηση
Περισσότερα
ΝΕΑ

Ποια θα είναι η έκβαση στο… ντέρμπι της τεχνητής νοημοσύνης;

Ελλάδα 13:30
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ
        string(111) "Ποια θα είναι η έκβαση στο… ντέρμπι της τεχνητής νοημοσύνης;"
    

Ποια θα είναι η έκβαση στο… ντέρμπι της τεχνητής νοημοσύνης;

ΝΕΑ

Νέα μελέτη της Gartner προβλέπει ότι η «έκρηξη» της τεχνητής νοημοσύνης στα αυτοκίνητα θα ξεφουσκώσει σύντομα…

Advertisement
Advertisement

Η τεχνητή νοημοσύνη έχει γίνει το νέο «ιερό δισκοπότηρο» της αυτοκινητοβιομηχανίας, με κάθε μάρκα να υπόσχεται πιο «έξυπνα» συστήματα, προχωρημένη αυτόνομη οδήγηση και ψηφιακά εργοστάσια. Όμως η Gartner προειδοποιεί ότι η σημερινή ευφορία δεν θα κρατήσει: μέχρι το 2029, μόλις το 5% των κατασκευαστών θα συνεχίσει να επενδύει δυναμικά, έναντι της συντριπτικής πλειονότητας που το κάνει σήμερα.

Σύμφωνα με την εταιρεία, η βιομηχανία βρίσκεται σε φάση «υπερενθουσιασμού» γύρω από την ΑΙ, χωρίς όμως αρκετές εταιρείες να διαθέτουν το απαραίτητο υπόβαθρο σε δεδομένα και λογισμικό. Όταν οι υπερβολικές προσδοκίες δεν επιβεβαιωθούν, πολλές θα περιορίσουν τις δαπάνες τους.

Η μελέτη περιγράφει ένα βαθύ χάσμα ανάμεσα στους ψηφιακά προσανατολισμένους κατασκευαστές –όπως η Tesla και η BYD– και τους παραδοσιακούς ευρωπαϊκούς, ιαπωνικούς και αμερικανικούς ομίλους που προσπαθούν τώρα να καλύψουν το χαμένο έδαφος. Οι δεύτεροι επενδύουν σε νέες πλατφόρμες λογισμικού και συνδεδεμένες υπηρεσίες, αλλά η Gartner τονίζει ότι η πρόοδος απαιτεί ριζική αλλαγή κουλτούρας και δομών, όχι μόνο ανακοινώσεις.

Advertisement
Advertisement

Οι… ψηφιακές μάρκες ήδη κινούνται ταχύτερα, δοκιμάζουν νέα επιχειρηματικά μοντέλα και αναβαθμίζουν τα οχήματά τους με πολύ προχωρημένες ενημερώσεις.

Για να παραμείνουν ανταγωνιστικοί, οι κατασκευαστές θα πρέπει να μετασχηματίσουν τον τρόπο λειτουργίας τους, με το λογισμικό στο κέντρο της στρατηγικής και όχι στην περιφέρεια. Η ΑΙ απαιτεί επένδυση σε ταλέντο, ποιοτικά δεδομένα, κυβερνοασφάλεια και μακροχρόνιο πλάνο, αλλά και αποδοχή ότι κάποια έργα δεν θα αποδώσουν.

Η Gartner προβλέπει ότι έως το 2030 τουλάχιστον ένας κατασκευαστής θα λειτουργεί πλήρως αυτοματοποιημένη γραμμή παραγωγής, με ρομποτική και τεχνητή νοημοσύνη που παρακολουθούν σε πραγματικό χρόνο ποιότητα, χρόνους και συντήρηση. Ο υψηλός αυτοματισμός δεν σημαίνει απαραίτητα λιγότερες θέσεις εργασίας, αλλά διαφορετικές: λιγότερη χειρωνακτική εργασία και περισσότερους ρόλους εποπτείας αλγορίθμων, διαχείρισης ρομπότ και υποστήριξης λογισμικού.

Advertisement

Η τεχνητή νοημοσύνη υπόσχεται ένα εντελώς νέο τοπίο στην αυτοκίνηση,  αλλά μόνο όσοι επενδύσουν σωστά και με στρατηγική διάρκεια θα παραμείνουν στην πρώτη γραμμή.


ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ

Πόσα αυτοκίνητα προστίθενται κάθε χρόνο στους ελληνικούς δρόμους;

H ολοκαίνουργια Mercedes-Benz GLC με EQ Technology στην ελληνική αγορά (+τιμές)

Πιάστηκε στα… πράσα η επόμενη γενιά Triumph Tiger 900