Live Κίνηση
Περισσότερα
ΝΕΑ

«Πατίνι» έκαναν την ζωή του… ΥΜΕ τα e-scooters!

Ελλάδα 16:11
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

«Πατίνι» έκαναν την ζωή του… ΥΜΕ τα e-scooters!

ΝΕΑ

«Πατίνι» έκαναν την ζωή του… ΥΜΕ τα e-scooters!

ΝΕΑ

Λύσεις αναζητά κατόπιν εορτής το υπουργείο Μεταφορών για τα ηλεκτροκίνητα πατίνια και scooters.

Advertisement
Advertisement

Η ραγδαία ανάπτυξη της κίνησης με ηλεκτρικά πατίνια φαίνεται πως έπιασε στον «ύπνο» τα στελέχη του υπουργείου Μεταφορών τα οποία προσπαθούν να μαζέψουν τα ασυμμάζευτα.

Ειδικότερα τα ηλεκτροκίνητα πατίνια έχουν κάνει ιδιαίτερα αισθητή την παρουσία τους στους δρόμους των μεγαλουπόλεων αλλά κανείς δεν μπορεί με βεβαιότητα να ξεκαθαρίσει ποια σημεία του Κ.Ο.Κ. μπορεί να τα αφορούν.

Advertisement
Advertisement

Η αρχική εισήγηση των στελεχών του υπουργείου Μεταφορών είναι να αντιμετωπιστούν τα ηλεκτροκίνητα πατίνια ανάλογα με την ταχύτητα που μπορούν να αναπτύξουν.

Σύμφωνα με τις εισηγήσεις τα ηλεκτρικά πατίνια και scooter που κινούνται με ταχύτητες έως 6 χλμ./ώρα θα ανήκουν στην κατηγορία των πεζών.

Εκείνα που θα αναπτύσσουν ταχύτητες έως 25 χλμ./ώρα θα υπάγονται στην κατηγορία των μηχανοκίνητων ποδηλάτων.

Advertisement

Όσα μπορούν να κινηθούν με ταχύτητες άνω των 25 χλμ./ώρα θα υπόκεινται σε αυστηρούς κανόνες έως και απαγόρευση της κυκλοφορίας τους.

Τώρα πως θα μπορεί να διαπιστώνουν οι Αρχές τις ταχύτητες των ηλεκτρικών οχημάτων δεν είναι ξεκάθαρο καθώς τα ηλεκτρικά πατίνια ή scooter δεν διαθέτουν Άδειες Κυκλοφορίας…

Advertisement

Επίσης η ανεξέλεγκτη εισαγωγή και παρα-εισαγωγή ηλεκτρικών πατινιών και scooters δημιουργεί τις ιδανικές συνθήκες μη πιστοποίησης των συγκεκριμένων οχημάτων.

Ένα επιπλέον σημείο που έχει διαπιστωθεί πρόβλημα αφορά στην ηλικία του χρήστη, στα πρόστιμα αλλά και στις εταιρείες ενοικιάσεων που τα διαθέτουν σε καταναλωτές χωρίς τη χρήση προστατευτικού κράνους.

Advertisement

Πέραν των παραπάνω κάποιος στελέχος του υπουργείου Μεταφορών πρότεινε να επιτρέπεται η χρήση των ηλεκτροκίνητων πατινιών και scooters μόνο στους ποδηλατόδρομους οι οποίοι δεν οδηγούν πουθενά αλλά είναι και ελάχιστοι στην Αθήνα.

Επίσης σε αυτούς κινούνται και μικρά παιδιά με ποδήλατα στα οποία μπορεί οι χρήστες των ηλεκτρικών οχημάτων να προκαλέσουν σοβαρούς τραυματισμούς σε μια πιθανή σύγκρουση.

Τέλος το υπουργείο Μεταφορών φαίνεται να θέλει να απαγορεύσει την μεταφορά επιπλέον επιβατών σε ηλεκτροκίνητα πατίνια και scooters πέραν του οδηγού ο οποίος θα έχει ηλικία πάνω των 15 ετών ή 12 ετών εφόσον συνοδεύεται από ενήλικα.

Υποχρεωτική η χρήση εγκεκριμένου προστατευτικού κράνους.

Πέραν των παραπάνω το υπουργείο Μεταφορών εξετάζει και την επιβολή προστίμων από 40 έως και 400 ευρώ για τους παραβάτες οδηγούς των ηλεκτρικών πατινιών και scooters.