Live Κίνηση
Περισσότερα
ΝΕΑ

Ότι θέλουν οι Κινέζοι ή μήπως όχι;

Ελλάδα 14:11
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

Ότι θέλουν οι Κινέζοι ή μήπως όχι;

ΝΕΑ

Η Κίνα είναι, με διαφορά, η μεγαλύτερη αγορά του κόσμου και οι τάσεις που διαμορφώνονται εκεί είναι λογικό να επηρεάζουν ολόκληρη την αυτοκινητοβιομηχανία.

Advertisement
Advertisement

Οι εκθέσεις είναι ένα βαρόμετρο για το που πηγαίνουν τα πράγματα. Και αυτό γιατί βλέπεις όλες σχεδόν τις μάρκες μαζί, τη μια δίπλα από την άλλη και διαπιστώνεις κάποια κοινά στοιχεία που δείχνουν αυτά που θα έρθουν. Προς τα που στρέφονται δηλαδή οι κατασκευαστές προκειμένου να ανταποκριθούν καλύτερα στις απαιτήσεις του κοινού.

Στην Κίνα η διαχρονική τάση είναι το μεγάλο. Όσο πιο ογκώδες το αυτοκίνητο τόσο το καλύτερο και δεν μιλάμε μόνο για μοντέλα στα οποία ο ιδιοκτήτης κάθεται πίσω και δεξιά αλλά και για τα πιο καθημερινά και σαφώς και προσιτά. Άλλωστε δεν είναι λίγες οι επιμηκυμένες εκδόσεις γνωστών μοντέλων, που εξασφαλίζουν περισσότερο χώρο στους πίσω, γεμίζουν πιο πολύ το μάτι και πείθουν -τους Κινέζους- να βάλουν το χέρι στη τσέπη.

Η δεύτερη τάση είναι το «κάτι σαν Tesla». Δύσκολα θα βρεις κινεζική εταιρεία που να μην έχει στη γκάμα της μοντέλο με απαλές, ρέουσες γραμμές που να παραπέμπει είτε στο Model 3 είτε στο Y, ενώ στη Σαγκάη και την έκθεσή της είδαμε και κάποιες άλλες «μόδες».   

Advertisement
Advertisement

Η πρώτη είναι αυτή των μεγάλων SUV με παραδοσιακό στυλ. Και όταν λέμε παραδοσιακό εννοούμε σχήματα που δείχνουν σκληροτράχηλα και ικανά να τα βάλουν με βράχους, νεροφαγώματα και… ρυάκια. Το αν ποτέ αφήσουν την άσφαλτο είναι κάτι που συζητιέται, καθώς το παν είναι να δείχνουν σκληρά και ας μην σκονιστούν ποτέ.  

Χαρακτηριστικό δείγμα γραφής το Galaxy Cruiser της Geely, που όντως δείχνει ικανό να αφήσει την άσφαλτο και να προχωρήσει αρκετά πέρα από αυτήν. Και προκειμένου να μη νοιώθει ο οδηγός του ανασφάλεια είναι εξοπλισμένο με όλα τα συστήματα που μπορεί κανείς να φανταστεί. Και που έχουν εξελιχθεί από τον ίδιο τον όμιλο. Άλλη τάση αυτή, όπως φυσικά και η χρήση της τεχνητής νοημοσύνης (AI) στα πάντα. Κυριολεκτικά και ανεξαρτήτως μεγέθους, τύπου αμαξώματος και τιμής.

Πέρα από τη Geely ίδιας λογικής μοντέλα υπήρχαν στα περίπτερα και άλλων κατασκευαστών, όπως και θηριώδη ηλεκτρικά πολυμορφικά με πολλά άλογα τεράστιους χώρους, ξεχωριστά καθίσματα με χίλιες δυό, ηλεκτρικές φυσικά, ρυθμίσεις και ευκολίες που σε κάνουν να πιστεύεις ότι πετάς business ή first class.

Advertisement

Το εύλογο ερώτημα που προκύπτει είναι αν αυτές οι μόδες ή τάσεις αν προτιμάτε μπορούν να γίνουν δημοφιλείς και πέρα από την Κίνα. Η απάντηση είναι πως εξαρτάται από την… ήπειρο. Στην Ευρώπη πολύ δύσκολα θα κυκλοφορήσουν σε μεγάλους αριθμούς αυτοκίνητα, ανεξαρτήτως κατηγορίας, με μήκος από λίγο έως και πολύ πάνω από τα 5,0 μέτρα.

Όχι μόνο δεν υπάρχουν οι δρόμοι αλλά δεν υπάρχει και η δυνατότητα προσαρμογής τους σε καινούργια δεδομένα. Είναι άλλο να έχεις μια πόλη με ιστορία 2, 3 και πλέον χιλιάδων ετών και άλλο να την έχεις δημιουργήσει τα τελευταία 20 με 25 χρόνια εκεί που δεν υπήρχε τίποτα.

Advertisement

Η μόνη ήπειρος που θα μπορούσε να υιοθετήσει τα καινούργια trends των Κινέζων είναι η αμερικανική, όμως εκεί είναι άλλα τα θέματα…

Οπότε οι κατασκευαστές, ανεξαρτήτως προσέγγισης θα αφουγκράζονται τι θέλουν οι Κινέζοι και είναι βέβαιο πως θα τους το παρέχουν. Αυτό ισχύει ακόμα πιο πολύ για τις ντόπιες εταιρείες, που για τον υπόλοιπο κόσμο θα κάνουν παραχωρήσεις. Άλλες πιο πολλές άλλες λιγότερες ανάλογα με την κουλτούρα, τη λογική και τους στόχους τους. Όσες μπορέσουν να δουν και πέρα από τα σχεδόν 30 εκατομμύρια αυτοκίνητα της εσωτερικής αγοράς θα είναι και αυτές που θα πετύχουν στις εξαγωγές τους.