Live Κίνηση
Περισσότερα
ΝΕΑ

Οδηγούμε το νέο ηλεκτρικό Ford Explorer στη Σλοβενία

Ελλάδα 23:33
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

Οδηγούμε το νέο ηλεκτρικό Ford Explorer στη Σλοβενία

ΝΕΑ

Οδηγούμε το νέο ηλεκτρικό Ford Explorer στη Σλοβενία

ΝΕΑ

Το καινούργιο αμιγώς ηλεκτροκίνητο Explorer είναι ακόμη ένα σημαντικό βήμα της Ford για τη μετάβασή της στην ηλεκτροκίνηση, ενώ είναι και ένα μοντέλο που συνδέει την ιστορία της με την σύγχρονη εποχή.

Advertisement
Advertisement

Κάποιος εύκολα μπορεί να συμπεράνει ότι η Ford επένδυσε στην παραγωγή SUVs για να εμπλακεί με την ηλεκτροκίνηση. Αρχικά με τη Mustang Mach-E και τώρα με την καινούργια γενιά του Explorer το οποίο είναι σημαντικό για την εταιρεία καθώς στην πράξη αποτελεί το διάδοχο των Fiesta και Focus.

Ως μοντέλο πρωτοπαρουσιάστηκε το 1991, ως ένα εκτός δρόμου όχημα της εποχής. Πλέον, έχει προσαρμοστεί στα επικρατούντα δεδομένα της αυτοκινητοβιομηχανίας και παρουσιάζεται ως ακόμα ένας διεκδικητής σε μια διαρκώς αυξανόμενη (σε αριθμό και σημαντικότητα) κατηγορία οχημάτων.

Αυτή τη φορά το καινούργιο Explorer είναι αποτέλεσμα συνεργασίας δύο βασικών πυλώνων του βιομηχανικού κλάδου σε παγκόσμιο επίπεδο: Των Ευρωπαίων (Γερμανών, για να είμαστε ακριβείς) και των Αμερικανών.

Advertisement
Advertisement

Η συνεργασία της Ford με τη Volkswagen ξεκίνησε με σκοπό την από κοινού εξέλιξη και παραγωγή επαγγελματικών οχημάτων. Όμως, στη συνέχεια επεκτάθηκε και στα αμιγώς ηλεκτροκίνητα επιβατικά, όπως και στην ανάπτυξη και εφαρμογή σε αυτά τεχνολογίας αυτόνομης οδήγησης μελλοντικά.

Made in Europe
Το καινούργιο αμιγώς ηλεκτροκίνητο Explorer βασίζεται στην πλατφόρμα MEB, αρχιτεκτονικής 400 Volt, του ομίλου Volkswagen που έχει χρησιμοποιηθεί ήδη στα αντίστοιχα μοντέλα αυτού.

Η προσπάθεια της Ford να αυξήσει τις πωλήσεις της στην Ευρώπη συνδυάστηκε με αυτή περιορισμού του κόστους εξέλιξης ενός νέου μοντέλου. Έτσι, η χρήση της συγκεκριμένης πλατφόρμας ήταν προς όφελός της. Βεβαίως, το ίδιο ισχύει και για τη γερμανική εταιρεία, η οποία θα κατασκευάσει περισσότερες μονάδες της και θα κάνει απόσβεση του κόστους εξέλιξής της σε λιγότερο χρόνο.

Advertisement

Το νέο Explorer μορφοποιήθηκε στο Κέντρο Σχεδιασμού που έχει δημιουργήσει η Ford στη Γερμανία και κατασκευάζεται στην Κολωνία. Το αμάξωμά του χαρακτηρίζεται από τη διαμόρφωση των LED φώτων ημέρας, της μάσκας και του εμπρός προφυλακτήρα, το οποίο έχει ένα ενιαίο εγκάρσιο άνοιγμα στη βάση του.

Στο πλάι, οι σχετικά μεγάλοι θόλοι των τροχών, τα μαρσπιέ και το σχήμα της πίσω κολώνας του αμαξώματος είναι τα στοιχεία που το χαρακτηρίζουν. Επίσης, ο τρόπος που έχει διαμορφωθεί η αεροτομή στην άκρη της οροφής κάνει το αυτοκίνητο να δείχνει περισσότερο κεκλιμένο απ’ όσο πραγματικά είναι.

Advertisement

Στο πίσω μέρος, το καινούργιο αμιγώς ηλεκτρικό μοντέλο της αμερικανικής εταιρείας διακρίνεται για τα κάθετα τοποθετημένα LED φώτα του στις άκρες, τη μαύρου χρώματος λωρίδα πλαστικού η οποία μοιάζει να τα ενώνει και για τη διαμόρφωση της πόρτας του χώρου αποσκευών και του προφυλακτήρα.

Γενικά, το νέο Explorer έχει τη μορφή που πληροί τα αισθητικά κριτήρια και την αντίστοιχη κουλτούρα των Ευρωπαίων αγοραστών, αλλά απηχεί σαφώς την ταυτότητα της Ford.

Όπως μάθαμε συζητώντας με στελέχη της, αυτό που ήθελαν να καταφέρουν είναι να απηχεί το αμάξωμά του τόσο την ιστορία του μοντέλου (αρχικά, ένα εκτός δρόμου όχημα και ένα SUV στη συνέχεια), να δείχνει δυναμικό και να φανερώνει αμέσως ότι είναι ένα σύγχρονο (ηλεκτροκίνητο) οικογενειακό αυτοκίνητο.

Advertisement

Μπαταρίες, ηλεκτροκινητήρες
Προς το παρόν, το καινούργιο αμιγώς ηλεκτροκίνητο μοντέλο της Ford διατίθεται σε δύο εκδοχές αναφορικά με τις μπαταρίες του και τη μέγιστη ισχύ του.

Η πρώτη, η προσιτότερη για τους υποψήφιους αγοραστές, έχει μπαταρίες ιόντων λιθίου, νικελίου, κοβαλτίου, οξειδίου του μαγγανίου (NMC) ονομαστικής ενεργειακής χωρητικότητας 82,0 kWh και πραγματικής 77,0 kWh.

Αποτελούνται από 288 στοιχεία, παρέχουν μέγιστη τυποποιημένη αυτονομία έως 602 χλμ. (κατά WLTP) και μπορούν να φορτίσουν σε παροχή DC με καλώδιο ισχύος μέχρι 135 kW. Σε αυτή την περίπτωση από το 10%-80% χρειάζονται 28 λεπτά της ώρας όπως ανακοινώνει η Ford.

Αυτή η έκδοση διαθέτει έναν ηλεκτροκινητήρα, σύγχρονο μόνιμου μαγνήτη, ο οποίος είναι τοποθετημένος στον πίσω άξονα και κινεί τους εκεί τροχούς. Η μέγιστη ισχύς του είναι 286 ίπποι και η μέγιστη ροπή του 545 Nm.

Το αυτοκίνητο ζυγίζει 2.015 κιλά, χωρίς οδηγό και αποσκευές. Επιταχύνεται από τα 0-100 χλμ./ώρα σε 6,4 δευτερόλεπτα και η τελική ταχύτητά του περιορίζεται στα 180 χλμ./ώρα. Η μέση τυποποιημένη κατανάλωση ενέργειας κυμαίνεται μεταξύ 13,9-14.7 kWh/100 χλμ. (κατά WLTP), αναλόγως της διάστασης των τροχών. Αυτοί είναι από 19-21 ίντσες, αναλόγως της εξοπλιστικής έκδοσης.

H δεύτερη έκδοση του νέου Explorer έχει τους ίδιους συσσωρευτές, ωστόσο σε αυτή η πραγματική ενεργειακή χωρητικότητά τους είναι λίγο μεγαλύτερη, συγκριτικά, καθώς φτάνει τις 79 kWh.

Αυτές παρέχουν μέγιστη τυποποιημένη αυτονομία 566 χλμ. (κατά WLTP) και μπορούν να φορτίσουν σε ταχυφορτιστή DC με καλώδιο ισχύος 185 kW. Σε αυτή την περίπτωση, από το 10%-80% μπορούν να φορτίσουν σε 26 λεπτά της ώρας.

Εδώ, υπάρχουν δύο ηλεκτροκινητήρες (AWD) οι οποίοι αποδίδουν μέγιστη συνδυαζόμενη ισχύ 340 ίππων και ίδια μέγιστη συνδυαζόμενη ροπή, δηλαδή 545 Nm. O εμπρός, είναι ασύγχρονος και έχει μέγιστη ροπή 134 Nm.

H ισχυρότερη εκδοχή του νέου μοντέλου επιταχύνεται από τα 0-100 χλμ./ώρα σε 5,3 δευτερόλεπτα και η τελική ταχύτητά του περιορίζεται επίσης στα 180 χλμ./ώρα. Η μέση τυποποιημένη κατανάλωση ενέργειας κυμαίνεται μεταξύ 15,7-16,6 kWh/100 χλμ. (κατά WLTP), αναλόγως της διάστασης των τροχών. Τέλος, το βάρος του τετρακίνητου ηλεκτροκίνητου Explorer είναι 2.092 κιλά, χωρίς οδηγό και αποσκευές.

Σύμφωνα με την εταιρεία, εντός του τελευταίου τριμήνου του 2024 θα είναι διαθέσιμο και με ίδιου τύπου συσσωρευτές ονομαστικής ενεργειακής χωρητικότητας 55 kWh και πραγματικής 52 kWh για να είναι ακόμη πιο οικονομικό στην απόκτησή του. Αυτή η έκδοση θα έχει επίσης έναν ηλεκτροκινητήρα στο πίσω μέρος οποίος θα αποδίδει 170 ίππους.

Σε ό,τι αφορά στις διαστάσεις του Explorer, το μήκος του είναι 4.468 χλστμ., (4.568 χλστμ. με κοτσαδόρο), το πλάτος του 1.871 χλστμ. και το ύψος του 1.630 χλστμ. Το μεταξόνιό του φτάνει τα 2.767 χλστμ., γεγονός που συμβάλλει στην ευρυχωρία της καμπίνας του.

Ο εσωτερικός χώρος
Οι σχεδιαστές της Ford θέλησαν να παρουσιάσουν μια διαφοροποιημένη εικόνα και εντός του νέου μοντέλου, σε σχέση με ό,τι μας έχουν συνηθίσει ως τώρα. Βασικό κοινό στοιχείο με τη Mustang Mach-E είναι η κάθετα τοποθετημένη έγχρωμη οθόνη αφής, η οποία είναι 14,6 ιντσών.

To ιδιαίτερο χαρακτηριστικό της είναι το γεγονός ότι μπορεί να μεταβάλλεται η κλίση της για περισσότερο από 30 μοίρες, στο «φάτνωμα» στο οποίο έχει διαμορφωθεί στο ταμπλό γι’ αυτό τον σκοπό. Πάνω από αυτή, στην κορυφή του ταμπλό, έχει τοποθετηθεί ηχομπάρα, ενώ ο εσωτερικός φωτισμός έχει 10 διαφορετικές αποχρώσεις.

Η στεφάνη του τιμονιού είναι διαμορφωμένη επίπεδη στο επάνω και στο κάτω μέρος αυτού. Σε αυτό, υπάρχουν διακόπτες αφής όπως στα μοντέλα της Volkswagen στοιχείο το οποίο δείχνει το συσχετισμό των δύο εταιρειών. Όμως, όπως ισχύει και στα γερμανικά αυτοκίνητα, η χρήση τους δεν γίνεται πάντα όπως πρέπει.  

Η έγχρωμη οθόνη στον πίνακα οργάνων είναι 5,0 ιντσών και οι ενδείξεις σε αυτή μεταβάλλονται αναλόγως της πληροφόρησης που ο οδηγός θέλει να έχει κάθε φορά. Μεταξύ αυτού και του συνοδηγού υπάρχει η ευρύχωρη καλυπτόμενη κονσόλα που οι άνθρωποι της Ford ονομάζουν «MegaConsole».

Η συνολική χωρητικότητά της είναι 17 λίτρα και η διαμόρφωσή της έχει γίνει με τέτοιο τρόπο που να είναι πρακτική για την ταυτόχρονη τοποθέτηση μικροαντικειμένων διαφορετικών σχημάτων.

Το επίπεδο εξοπλισμού είναι υψηλό. Αναλόγως της έκδοσης στο αυτοκίνητο υπάρχει το σύστημα πολυμέσων SYNC Move, θερμαινόμενα εμπρός καθίσματα και τιμόνι, συστήματα ενημέρωσης και προειδοποίησης του οδηγού (π.χ. Assisted Lane Change, Intelligent Adaptive Cruise Control με σύστημα Stop and Go).

Επιπλέον, διατίθεται ασύρματη σύνδεση smartphone, ηχοσύστημα της B&O, πανοραμική οροφή, προειδοποίηση για την εγγύτητα δικυκλιστή όταν κάποιος επιβάτης πρόκειται να ανοίξει την πόρτα για να εξέλθει κ.λπ.

Για τη λειτουργία των συστημάτων ενεργητικής ασφάλειας των επιβατών και υποβοήθησης του οδηγού φροντίζουν συνολικά πέντε κάμερες, τρία ραντάρ και 12 αισθητήρες υπερήχων που περιλαμβάνονται στο αυτοκίνητο.

Πρώτες εντυπώσεις
Το νέο Ford Explorer είναι όμορφο από κοντά, αν και χρειάζεται λίγος χρόνος για να συνηθίσεις την καινούργια αισθητική του. Ως οδηγός, θα βολευτείς εύκολα στο σχετικά σφιχτό σε αίσθηση κάθισμα το οποίο έχει καλή στήριξη και σχήμα, καθώς διαθέτει ενσωματωμένο προσκέφαλο (φυσικά, το ίδιο ισχύει και γι’ αυτό του συνοδηγού).

Από τα πρώτα μέτρα καταλαβαίνεις ότι βρίσκεσαι σε ένα Ford καθώς οι άνθρωποί της έχουν προσπαθήσει να προσαρμόσουν τα δεδομένα της πλατφόρμας MEB στον οδηγικό χαρακτήρα που πρέπει να έχει ένα μοντέλο της. Φυσικά, το αμιγώς ηλεκτρικό SUV είναι σχετικά βαρύ οπότε δεν περιμένεις κάτι ιδιαίτερο αναφορικά με τη συμπεριφορά του στον δρόμο.

Ωστόσο, στην εταιρεία βελτίωσαν όσο μπορούσαν την αίσθηση που δίνει το αυτοκίνητο στον οδηγό. Για παράδειγμα, βελτίωσαν το λογισμικό λειτουργίας της υποβοήθησης του συστήματος διεύθυνσης, ώστε να θυμίζει Ford. Το αποτέλεσμα είναι ικανοποιητικό και αντιπροσωπευτικό αυτής, τόσο σε μικρή ταχύτητα κίνησης όσο και όταν αυτή αυξάνεται.

Αντίστοιχα, έχουν επέμβει και στην ανάρτηση. Σε ό,τι αφορά σε αυτή, εμπρός υπάρχουν γόνατα τύπου MacPherson με ψαλίδα βάσης και αντιστρεπτική ράβδος και πίσω διάταξη πολλαπλών συνδέσμων και αντιστρεπτική ράβδος.

Στην πισωκίνητη έκδοση η ρύθμιση της είναι λίγο πιο μαλακή σε σχέση με αυτή στην τετρακίνητη, όπου είναι λίγο πιο σφιχτή.

Η ευρυχωρία στο εσωτερικό είναι καλή για τα δεδομένα της κατηγορίας, όπως κα το πορτμπαγκάζ το οποίο έχει χωρητικότητα μεταξύ 470-1.460 λίτρα.

Τέλος, το επίπεδο θορύβου είναι σχετικά χαμηλό σε κάθε ταχύτητα κίνησης, η παρεχόμενη ορατότητα καλή και η επιτάχυνση τόσο από στάση όσο και εν κινήσει άμεση αλλά όχι απότομη.

Το νέο ηλεκτροκίνητο Explorer, είναι ήδη διαθέσιμο στην Ελλάδα. Η τιμή πώλησής του να ξεκινά από τις 48.700 ευρώ (χωρίς το όφελος του προγράμματος «Κινούμαι ηλεκτρικά III») για την έκδοση με τις μπαταρίες των 77 kWh και την ισχύ των 286 ίππων.

Η ισχυρότερη εκδοχή του, αυτή με τους συσσωρευτές των 79 kWh και τη μέγιστη συνδυαζόμενη ισχύ των 340 ίππων, η τιμή πώλησής του ξεκινά από τις 57.199 ευρώ, χωρίς το όφελος του προγράμματος «Κινούμαι ηλεκτρικά III».

Περισσότερες και εκτενέστερες εντυπώσεις μας από το νέο αμιγώς ηλεκτροκίνητο Ford Explorer θα μπορούμε να σας μεταφέρουμε κατά τη δοκιμή του στη χώρα μας.