Live Κίνηση
Περισσότερα
ΝΕΑ

Οδηγούμε το νέο Renault Megane RS

Ελλάδα 7:14
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

Οδηγούμε το νέο Renault Megane RS

ΝΕΑ

Οδηγούμε το νέο Renault Megane RS

ΝΕΑ

Μετά από αρκετή προσμονή η Renault βάζει στη μάχη των hot hatch τη νέα γενιά του Megane RS που φιλοδοξεί να διατηρήσει τον τίτλο της πιο οδηγοκεντρικής πρότασης στην κατηγορία.

Advertisement
Advertisement

Του ΓΙΑΝΝΗ ΧΑΡΠΙΔΗ

Η ιστορία του Megane RS είναι άμεσα συνδεδεμένη με την ένταση, την ακρίβεια και την οδηγική απόλαυση του πραγματικά σπορ χαρακτήρα. Στο ίδιο μοτίβο φαίνεται πως συνεχίζει και το νέο Megane Renault Sport προσεγγίζοντας την έννοια του καθαρόαιμου GTI μέσα από το συνδυασμό του παραδοσιακού με το σύγχρονο. Τι εννοούμε; Το νέο Megane RS παραμένει μπροσθιοκίνητο και προκειμένου οι Γάλλοι να δημιουργήσουν κάτι ακόμα ταχύτερο και πιο ικανό από την ήδη εξαιρετική προηγούμενη γενιά έχουν επιστρατεύσει κάθε δυνατή βοήθεια από την τεχνολογία.

2018 - New Renault MEGANE R.S. Sport chassis tests drive in Spain

Advertisement
Advertisement

Η σημαντικότερη καινοτομία ακούει στο όνομα 4Control και αφορά το σύστημα τετραδιεύθυνσης που για πρώτη φορά υιοθετείται σε GTI. Η ρύθμισή του έχει παραμετροποιηθεί ειδικά για το RS και τα δεδομένα της σπορ οδήγησης και ανάλογα με την ταχύτητα του αυτοκινήτου οι πίσω τροχοί στρίβουν στην ίδια ή την αντίθετη κατεύθυνση με τους εμπρός. Με αυτό τον τρόπο ενισχύεται η ευελιξία και η ταχύτητα της απόκρισης στις κλειστές στροφές και τις χαμηλές ταχύτητες ενώ ταυτόχρονα ενισχύεται η σταθερότητα στις γρήγορες καμπές και σε υψηλότερες ταχύτητες.

2018 - New Renault MEGANE R.S. Sport chassis tests drive in Spain

Βέβαια η τετραδιεύθυνση δεν είναι το μόνο δυνατό χαρτί στην προσπάθεια για διαμόρφωση ενός αποτελεσματικού οδηγικού προφίλ. Κάτω από τη μυώδη αλλά κομψή εμφάνιση το Megane RS κρύβει πολλά ατού. Στον εμπρός άξονα έχει μεταφερθεί με τις κατάλληλες αναβαθμίσεις η ανάρτηση PerfoHub  που φόραγε και η προηγούμενη γενιά και η οποία διαχωρίζει την λειτουργία του στριψίματος των τροχών από την λειτουργία της απόσβεσης. Με αυτό τον τρόπο δεν επηρεάζεται η γεωμετρία κατά την φάση της επιτάχυνσης και της επιβράδυνσης, ενώ μεταφέρονται και λιγότερες φορτίσεις στο τιμόνι εξασφαλίζοντας τελικά μεγαλύτερη ακρίβεια με στριμμένους τους τροχούς. Επιπλέον το πλάτος των μετατροχίων έχει αυξηθεί κατά 60 και 45 mm εμπρός και πίσω αντίστοιχα. Τέλος τα αμορτισέρ δεν είναι ηλεκτρονικά ελεγχόμενα, όμως έχουν υδραυλικά bump stop τα οποία εξασφαλίζουν πιο ομαλή λειτουργία και απόσβεση όταν το αμορτισέρ πλησιάζει στο τέλος της διαδρομής του. Μάλιστα το Megane RS εκτός από την βασική έκδοση Sport θα προσφέρεται και στην πιο σκληροπυρηνική έκδοση Cup που έχει κατά 10% πιο σφικτές ρυθμίσεις και επιπλέον θα συνοδεύεται από μηχανικό μπλοκέ διαφορικό Torsen και φρένα με κόκκινες δαγκάνες.

Advertisement

2018 - New Renault MEGANE R.S. Cup chassis tests drive in Spain

Σε ότι αφορά τον κινητήρα το νέο Megane RS χρησιμοποιεί το ίδιο υπερτροφοδοτούμενο σύνολο των 1.8 λίτρων με την Alpine A110 μόνο που στο Megane η απόδοση έχει ανέβει από του 250 στους 280 PS με την ροπή να φθάνει τα 39,8 kg. Σε αυτό το αποτέλεσμα έχει συμβάλει και η ομάδα της Renault Formula 1 η οποία έχει επανασχεδιάσει την κυλινδροκεφαλή ενώ μεταξύ άλλων αναβαθμισμένη είναι η εισαγωγή, το υπετροφοδότης αλλά και η αντιτριβική επεξεργασία του θαλάμου καύσης. Από εκεί και πέρα για πρώτη φορά στο Megane RS υπάρχει η δυνατότητα επιλογής ανάμεσα στο χειροκίνητο κιβώτιο 6 σχέσεων και στο επίσης 6αρι αυτόματο διπλού συμπλέκτη EDC – αρχικά θα διατίθεται μόνο στην έκδοση Sport και αργότερα και στην Cup – το οποίο βέβαια έχει δεχθεί τις ανάλογες βελτιώσεις ως προς την αντοχή, την ταχύτητα απόκρισης και τα χαρακτηριστικά λειτουργίας.

Advertisement

2018 - New Renault MEGANE R.S. Cup chassis tests drive in Spain

Βέβαια σε ένα αυτοκίνητο όπως το Megane RS δεν αρκούν μόνο οι προδιαγραφές αλλά το πώς αυτές διαμορφώνουν το ύφος και τον πραγματικό χαρακτήρα του αυτοκινήτου στην πράξη. Μπορούμε λοιπόν να πούμε πως οι Γάλλοι έχουν εκτελέσει για ακόμα μια φορά με εξαιρετική μαεστρία την συνταγή που καταφέρνει να μιλήσει στην καρδιά κάθε λάτρη της σπορ οδήγησης. Αν το νέο Megane RS σε προδιαθέτει θετικά από την στιγμή που θα το δεις τότε αυτή η διάθεση ενισχύεται ακόμα παραπάνω από την στιγμή που θα βρεθείς στο κάθισμα του οδηγού με την πολύ καλή στήριξη και με τα χέρια στο τιμόνι με την παχιά στεφάνη. Η πρώτη διαπίστωση έχει να κάνει με την ευστοχία της ρύθμισης της ανάρτησης που προσφέρει την σωστή, συμπαγή και ζωντανή αίσθηση, που χρειάζεται ένα αυτοκίνητο με σπορ χαρακτήρα χωρίς όμως να κουράζει ακόμα και σε δρόμο μέτριας ποιότητας. Όμως την ίδια στιγμή καταφέρνει να προσφέρει εξαιρετική ακρίβεια στον έλεγχο ακόμα και όταν μέσω του διακόπτη RS Drive επιλέξεις κάποιο από τα προγράμματα Sport ή Race με την πιο επιθετική χαρτογράφηση σε τιμόνι, κινητήρα, κιβώτιο – όταν υπάρχει το EDC – αλλά και στην τετραδιεύθυνση. Και είναι σίγουρο πως το Megane RS θα σε προκαλέσει στην παραμικρή ευκαιρία να πατήσεις βαθιά το γκάζι.

2018 - New Renault MEGANE R.S. Cup chassis tests drive in Spain

Advertisement

Ο κινητήρας αν και δεν έχει την εκρηκτικότητα του TFSI του Leon Cupra, είναι εύστροφος και γραμμικός όμως δεν είναι το στοιχείο που θα σε κερδίσει. Αυτό που σε αιχμαλωτίζει είναι η ικανότητα του Megane RS να μεταφράζει την ισχύ σε ταχύτητα ανά πάσα στιγμή. Στο δρόμο, ακόμα και σε γρήγορο ρυθμό, το EDC κιβώτιο θα ακολουθήσει χωρίς πρόβλημα τις διαθέσεις και τις εντολές του οδηγού. Είναι ταχύτατο στις αλλαγές, έχει γρήγορη απόκριση ενώ στην λειτουργία Race – η οποία απενεργοποιεί και το ESP – κρατά την επιλεγμένη σχέση ακόμα και αν φθάσεις στον κόφτη. Η επιλογή του λοιπόν σε καμία περίπτωση δεν αποτελεί συμβιβασμό για τον χαρακτήρα και τις δυνατότητες του αυτοκινήτου. Και αυτό κάνει δύσκολη την επιλογή του τύπου μετάδοσης από την στιγμή που και το χειροκίνητο κιβώτιο με τις γρήγορες διαδρομές και την εξαιρετική αίσθηση είναι σίγουρα ένα δυνατό χαρτί.

Σε κάθε περίπτωση υπάρχει το κατάλληλο υπόβαθρο για να υποστηρίξει τις δυνατότητες του Megane RS στο δρόμο ή ακόμα και στην πίστα. Και εδώ οι Γάλλοι όχι μόνο έχουν καταφέρει να διατηρήσουν αλλά και να εξελίξουν περαιτέρω το οδηγικό ταλέντο που ανέκαθεν συνόδευε το Megane RS. Το τιμόνι είναι ταχύτατο και ακριβέστατο και αυτό συμπληρώνει ιδανικά την ικανότητα του εμπρός μέρους να εκμεταλλεύεται στο έπακρο την διαθέσιμη από το οδόστρωμα πρόσφυση και να πατά με σιγουριά διαγράφοντας καθαρές και απόλυτα ακριβείς τροχιές. Χωρίς να καταλαβαίνεις την λειτουργία της τετραδιεύθυνσης αντιλαμβάνεσαι πως το πίσω μέρος συμβάλει ουσιαστικά στην διαδικασία. Είτε με το ελαφρύ, γλυκό γλίστρημα της ουράς ζυγίζοντας ανάλογα το γκάζι, είτε με την ελάχιστη αλλά καθοριστική βελτίωση της γωνίας με την οποία το αμάξωμα στοχεύει την έξοδο της στροφής, σαν κατά κάποιο τρόπο να το στρέφει ως προς τον κατακόρυφο άξονα.

Και αυτό το καλοζυγισμένο πάτημα στο δρόμο αλλά και στην πίστα, το ζωντανό τιμόνι και τα εξαιρετικά σε αίσθηση και απόδοση φρένα σε γεμίζουν σιγουριά σε κλειστή ή ανοιχτή χάραξη, στα λίγα ή τα πολλά χλμ./ώρα. Και πολλές φορές διαπιστώνεις πως εν τέλει το άφημα του γκαζιού δεν ήταν απαραίτητο ή το τιμόνι ήταν παραπάνω απ’όσο χρειαζόταν. Πρόκειται από τις περιπτώσεις που όσο περισσότερο το μαθαίνεις και δουλεύεις μαζί του τόσο ανακαλύπτεις και κάτι παραπάνω από τις εξαιρετικές δυνατότητες που διαθέτει. Δεν το κρύβουμε πως το Megane RS μας άρεσε πολύ. Τι και αν δεν είναι το ταχύτερο στην ευθεία; Πρόκειται αναμφίβολα από τις πιο οδηγοκεντρικές, απολαυστικές αλλά και αποτελεσματικές προτάσεις που έχει να προτείνει η κατηγορία. Έχει χαρακτήρα και ουσία και μάλιστα πλέον δίπλα σε αυτά παραθέτει και έναν απόλυτα ολοκληρωμένο και ισορροπημένο χαρακτήρα που του επιτρέπει να παίζει στα ίσια με τον ανταγωνισμό σε κάθε επίπεδο. Η έλευση του Megane RS στη χώρα μας αναμένεται κοντά στο καλοκαίρι, ενώ η τιμή του – που στην Γαλλία ξεκινά από τα 37.600 ευρώ για την χειροκίνητη έκδοση Sport – δεν έχει επιβεβαιωθεί ακόμα.

2017 - Nouvelle Renault MEGANE R.S.

Renault Megane RS
Κινητήρας (cc): 1.798
Ισχύς (PS/rpm): 280/6.000
Ροπή (kgm/rpm): 39,8/ 1.400 – 4.800
Μετάδοση: Στους εμπρός τροχούς, τετραδιεύθυνση
Κιβώτιο: Χειροκίνητο ή EDC, 6 σχέσεων
Τελική ταχύτητα: 255 (EDC:250) km/h
Επιτάχυνση 0-100 km/h: 5,8 sec
Μεικτή κατανάλωση:  7,1 (EDC:6,9)  lt./100 km (εργοστασιακή)
Εκπομπές CO2: 161 (EDC:155) g/km
Βάρος: 1.407 (EDC:1430) kg
Διαστάσεις Μ/Π/Y: 4.372/1.874/1.445 mm
Μεταξόνιο: 2.669 mm
Χώρος αποσκευών: 384 lt