Menu
Live Κίνηση | Τιμές αυτοκινήτων newsautoCHOICE | Τιμές Καυσίμων

O «πατέρας» των M3, M4 μιλά αποκλειστικά στο NewsAuto

  • NewsAuto.gr

Είχαμε την ευκαιρία να μιλήσουμε με τον επικεφαλής σχεδιαστή κινητήρων του τμήματος Μ της BMW, Urlich Ernst, τον άνθρωπο που ευθύνεται για τα… θηριώδη Μ3, Μ4!

ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ ΣΤΟΝ ΤΑΚΗ ΠΟΥΡΝΑΡΑΚΗ

Μιλήστε μας για την αρχιτεκτονική του κινητήρα.
Όπως ίσως γνωρίζετε, στην BMW έχουμε έναν βασικό κύλινδρο 500 cc που αποτελεί δομικό στοιχείο σε κάθε κινητήρα. Οι κινητήρες 1,5 lt είναι 3κύλινδροι, οι 2λιτροι είναι τετρακύλινδροι και οι τρίλιτροι είναι εξακύλινδροι. Στην περίπτωση των M3/M4 έχουν 6 κυλίνδρους σε σειρά. Υπάρχουν δυο turbo που το καθένα έχει μια μικρή πτερωτή. Το πρώτο turbo συμπιέζει τον αέρα των κυλίνδρων 1, 2, 3 και το δεύτερο τον αέρα των κυλίνδρων 4, 5, 6. Στόχος η εξάλειψη της υστέρησης (lag) στις χαμηλές στροφές.

Εξετάσατε διάφορες χαρτογραφήσεις προτού καταλήξετε σε 431 PS, 56 kgm;
Ναι, μπορούσαμε να πλησιάσουμε τα 500 PS, κυριάρχησε όμως η ανάγκη για ευκολία οδήγησης σε καθημερινή χρήση, αλλά και η διατήρηση της κατανάλωσης σε λογικά επίπεδα.

Στην παραμετροποίηση έχετε υπολογίσει τη βενζίνη;
Η βέλτιστη απόδοση επιτυγχάνεται με βενζίνη 98 οκτανίων. Έχουμε φροντίσει όμως ώστε ο κινητήρας να είναι σταθερός μέχρι και τα 91 οκτάνια, χωρίς προαναφλέξεις ή ρεταρίσματα. Πρέπει να τονίσω ότι με βενζίνη υψηλότερης περιεκτικότητας σε οκτάνια, από τα 98, δεν βελτιώνεται η απόδοση.

Πώς επηρεάζεται η απόδοση κατά τη διάρκεια των ζεστών ημερών του καλοκαιριού;
Δεν επηρεάζεται καθόλου, έχουμε κάνει χιλιάδες χιλιόμετρα δοκιμών στην έρημο της Γιούτα στις ΗΠΑ. Επίσης δεν επηρεάζεται καθόλου η απόδοση – από το υψόμετρο αυτό είναι απόλυτο έως το 1 km. Ακόμη κι αν προσπαθήσετε με 45 βαθμούς υπό σκιά, δεν θα καταφέρετε να θέσετε τον κινητήρα σε safe mode.

Γιατί δεν είχατε φτιάξει νωρίτερα ενιαίο άξονα μετάδοσης;
Το μήκος σε συνδυασμό με το βάρος που προέκυπτε, αν φτιάχναμε ενιαίο άξονα από χάλυβα, θα γεννούσε κραδασμούς που δεν ελέγχονταν. Ή αν γίνονταν θα ήταν πολύ βαρύ, αδρανές. Η εξέλιξη των υλικών μάς επέτρεψε να φτιάξουμε τον άξονα της νέας Μ3/Μ4 με τη χρήση ανθρακονημάτων (CFRP). Είναι ελαφρύς και δεν παρουσιάζει κραδασμούς στο όριο περιστροφής του κινητήρα. Εκτός από βάρος κερδίσαμε και σε απόκριση καθότι έχει λιγότερη αδράνεια.

Δημοφιλή στο Protothema.gr