Ο μύθος του James Dean κρατάει ακόμα!
ΝΕΑΟ μύθος του James Dean κρατάει ακόμα!
ΝΕΑΣχεδόν 7 δεκαετίες μετά τον τραγικό και πρόωρο χαμό του, ο «επαναστάτης χωρίς αιτία», παραμένει ένα άφθαρτο είδωλο.
Όσοι βρίσκονται, κυρίως οι νεότεροι, αντιμέτωποι με τις εικόνες από τον παλιό αυτοκινητόδρομο US Route 466, θα αντιληφθούν άμεσα ότι κάτι κακό συνέβη εδώ, αλλά δύσκολα -εάν δεν δουν προσεκτικά τις επιγραφές- θα εκτιμήσουν το πότε συνέβη.
WHAT CAR
Πολλοί διάσημοι αστέρες του κινηματογράφου είχαν πρόωρο και άδοξο τέλος, γεγονός που ενισχύει τον μύθο τους. Κανείς, όμως, δεν μπορεί να συγκριθεί με τον James Dean. Στα 24 του, έμοιαζε να έχει κατακτήσει τα πάντα! Δόξα, χρήμα, το θαυμασμό των ανδρών, τη λατρεία των γυναικών.
Ένα είδωλο, που όπως φαίνεται από την υστεροφημία του, αλλά και από τις εκδηλώσεις αγάπης, σχεδόν 7 δεκαετίες μετά τη μοιραία βόλτα της 30ης Σεπτεμβρίου 1955, αρνείται πεισματικά να ξεθωριάσει. Στο μνημείο που έφτιαξε ένας Ιάπωνας επιχειρηματίας, στη μνήμη του Αμερικανού ηθοποιού, περίπου ένα χιλιόμετρο από το σημείο του δυστυχήματος, πολλοί φαν του Dean αφήνουν σημειώματα, λουλούδια και διάφορα άλλα αναμνηστικά.
Διατηρώντας με αυτό τον τρόπο, ζωντανό το μύθο του. Ο Dean αγαπούσε την ταχύτητα περισσότερο από την υποκριτική. Κάθε δολάριο που εισέπραττε από τις δημοφιλείς ταινίες του, το ξόδευε σε σπορ αυτοκίνητα και μοτοσυκλέτες. Το καλοκαίρι του 1955, μόλις ολοκληρώθηκαν τα γυρίσματα του «επαναστάτη χωρίς αιτία», άργησαν αυτά του «Giant».
Όταν τελείωσαν και οι υποχρεώσεις αυτής της ταινίας, ο Dean εκπλήρωσε το όνειρό του, ανταλλάσσοντας το Speedster, με την Porsche 550 Spyder του 1955, με την οποία ονειρευόταν να λάβει μέρος σε αγώνες.
Την 30η Σεπτεμβρίου ξεκίνησε από το Χόλυγουντ για το Σαλίνας της Καλιφόρνια, που στις 1-2 Οκτωβρίου θα συμμετείχε σε αγώνες ταχύτητας. Αντί, όμως, να δεχθεί τη ρυμούλκηση του αυτοκινήτου, αποφάσισε να το οδηγήσει, για μια διαδρομή περίπου 483 χιλιομέτρων.
Από τη συνοδεία του, επέλεξε τον Γερμανό μηχανικό Rolf Wutherich, για συνεπιβάτη στην Porsche. Στις 15.30 δέχθηκε μια τροχαία κλήση, για υπερβολική ταχύτητα 105 χλμ./ώρα, σε περιοχή που το ανώτατο όριο ήταν 89 χλμ./ώρα. Αυτό δεν τον απέτρεψε από το κρατήσει το δεξί πόδι βυθισμένο στο γκάζι, του «μικρού καθάρματος», όπως αποκαλούσε ο ίδιος την Porsche.
Λίγη ώρα αργότερα, στην περιοχή Cholame, το γερμανικό sportscar θα χτυπούσε με δύναμη, στη δεξιά πλευρά ενός Ford Custom Tudor, που οδηγούσε ο 23χρονος φοιτητής Donald Turnupseed, επιχειρώντας μια παράτολμη αριστερή στροφή.
Η σύγκρουση ήταν σφοδρή. O Γερμανός μηχανικός εκτινάχθηκε από το αυτοκίνητο, αλλά επέζησε τον τραυμάτων του. Ο Dean παρέμεινε στα συντρίμμια της Porsche, θανάσιμα τραυματισμένος. Η ώρα ήταν 17.59 και στις 18.20, το νοσοκομείο εξέδωσε την ανακοίνωση που επιβεβαίωνε το θάνατο του Αμερικανού σταρ, σοκάροντας τον κόσμο.
Ο οδηγός του Ford, δεν μίλησε ποτέ για το συμβάν, παρά το γεγονός ότι πολιορκήθηκε πολλές φορές από τους δημοσιογράφους. Πέθανε σε ηλικία 63 ετών, από καρκίνο στον πνεύμονα και όπως παραδέχθηκαν δικοί του άνθρωποι, η εμπλοκή του στο δυστύχημα, ήταν κάτι που του άλλαξε τη ζωή.