Ο λόγος που φρενάρει τις πωλήσεις της Toyota Corolla Cross
ΝΕΑ
H Toyota Corolla Cross παρουσιάστηκε παγκοσμίως πριν από πέντε χρόνια και η εμπορική πορεία της είναι σχετικά καλή. Όμως, πώς θα μπορούσε να γίνει καλύτερη;
Προφανώς, η Corolla δεν χρειάζεται κάποιου είδους «κόλπα» για να αυξήσει την δημοφιλία της. Φυσικά, στην Toyota δεν θα αρνούνταν κάτι που να αποφέρει περισσότερες πωλήσεις, τόσο για το μοντέλο όσο και για την εταιρεία.
WHAT CAR
Υπό αυτό το πρίσμα, η Corolla Cross, η crossover/SUV έκδοση του διαχρονικού μοντέλου, ήταν μια σίγουρη λύση που ικανοποιούσε και τις δύο συνθήκες. Ή μήπως όχι;
Σύμφωνα με τον Αντρέα Καρλούτσι, επικεφαλής Διαχείρισης Προϊόντων και Μάρκετινγκ της Toyota Ευρώπης, οι πωλήσεις της στην ήπειρό μας θα μπορούσαν να είναι περισσότερες εάν η σχεδίασή της ήταν πιο ενδιαφέρουσα.

Το αυτοκίνητο άρχισε να διατίθεται στη Γηραιά Ήπειρο από το 2022 αλλά οι πωλήσεις του δεν είναι στο επίπεδο που θα ήθελαν τα στελέχη της Toyota. Μάλιστα, υστερούν εάν συγκριθούν με αυτές άλλων άμεσων ανταγωνιστικών μοντέλων.
Σύμφωνα με τα στοιχεία της Dataforce, το πρώτο τετράμηνο του 2025 ταξινομήθηκαν στην ευρωπαϊκή αγορά 11.259 μονάδες της Corolla Cross, αριθμός που ήταν κατά 14% μικρότερος από αυτόν του ίδιου περυσινού χρονικού διαστήματος. Στη σχετική λίστα, κατετάγη στην 25η θέση.

Αντιθέτως, το Toyota C-HR, το οποίο έχει σχεδιαστεί βάσει των απαιτήσεων του ευρωπαϊκού κοινού, το ίδιο χρονικό διάστημα σημείωσε 41.950 ταξινομήσεις (+9,6%), καταλαμβάνοντας την έκτη θέση στη σχετική λίστα.
Ο Καρλούτσι, αναφερόμενος στην αιτία που οι πωλήσεις της Corolla Cross είναι σχετικά λίγες, δήλωσε: «Δεν έχουμε την ιδανική Corolla Cross για την Ευρώπη, καθώς πρόκειται για ένα παγκόσμιο μοντέλο. Αν φέρουμε περισσότερη ευρωπαϊκή “ζωντάνια”, οι πωλήσεις της θα αυξηθούν».

Όπως εξήγησε, η ευελιξία που παρέχει η πλατφόρμα «TNGA», στην οποία βασίζεται και η Corolla Cross, αποτελεί βασικό στοιχείο επιτυχίας της Toyota στη Γηραιά Ήπειρο.
Αυτό επειδή επιτρέπει την προσαρμογή του αμαξώματος ενός μοντέλου της στις επιμέρους σχεδιαστικές και κατασκευάστηκες απαιτήσεις του κοινού και του νομοθετικού πλαισίου κάθε περιφερειακής αγοράς στον πλανήτη μας.
Ο Καρλούτσι τόνισε σχετικά: «Το ζητούμενο είναι τα αυτοκίνητα να ανταποκρίνονται στις επιθυμίες των Ευρωπαίων καταναλωτών και όχι να είναι προϊόν συμβιβασμού μεταξύ των αναγκών των αγορών ΗΠΑ και Ιαπωνίας».

Τα λόγια του φανερώνουν ότι στην Toyota θα έπρεπε να έχουν μελετήσει καλύτερα την ευρωπαϊκή εκδοχή της Corolla Cross πριν τη διαθέσουν στην εν λόγω αγορά.
Θυμίζουμε ότι στις αρχές του περασμένου Μαΐου η εταιρεία παρουσίασε την επανασχεδιασμένη Corolla Cross και άρχισε να διαθέτει στην Ευρώπη και την εξοπλιστική έκδοση «GR Sport», σε μια προσπάθεια να αυξηθούν οι πωλήσεις του μοντέλου.