Live Κίνηση
Περισσότερα
ΝΕΑ

Νέα απειλή: Κινεζική εισβολή και στα λάστιχα

Ελλάδα 0:49
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ
        string(81) "Νέα απειλή: Κινεζική εισβολή και στα λάστιχα"
    

Νέα απειλή: Κινεζική εισβολή και στα λάστιχα

ΝΕΑ

Από απλή παρουσία πριν από δύο δεκαετίες, το μερίδιο των Κινέζων έχει οκταπλασιαστεί, προβληματίζοντας τις παραδοσιακές ευρωπαϊκές μάρκες.

Advertisement
Advertisement

Η Ευρώπη, που προσπαθεί ακόμα να ανακάμψει από τις προκλήσεις της αγοράς αυτοκινήτου, βλέπει τώρα μια νέα απειλή να αναδύεται δυναμικά: τα κινεζικά ελαστικά.

 Η έκρηξη της παρουσίας τους στην αγορά δεν αφορά μόνο στα αυτοκίνητα, καθώς μάρκες όπως η MG, η BYD και η Omoda έχουν ήδη κερδίσει μεγάλο έδαφος, αλλά πλέον και στα ελαστικά η κινεζική επέλαση είναι ασταμάτητη.

Η María Paz Robina, επικεφαλής της Michelin Ισπανίας και Πορτογαλίας, στέκεται με σκεπτικισμό απέναντι στην κατάσταση.

Advertisement
Advertisement

Σε πρόσφατη συνέντευξή της, περιγράφει το πώς μέσα σε 20 χρόνια η αξία της ευρωπαϊκής αγοράς ελαστικών έχει διπλασιαστεί, ενώ το μερίδιο αγοράς των ασιατικών, κυρίως κινεζικών, ελαστικών από το 5% έχει εκτοξευτεί στο 20%.

Το πλήγμα για τους Ευρωπαίους κατασκευαστές είναι διπλό: από τη μία, οι πωλήσεις νέων αυτοκινήτων υποχωρούν, μειώνοντας τη ζήτηση για premium ελαστικά και από την άλλη, η πίεση από τις χαμηλού κόστους και με ανταγωνιστική σχέση ποιότητας-τιμής κινεζικές μάρκες αυξάνεται συνεχώς.

Η Robina απευθύνει έκκληση προς την Ευρωπαϊκή Ένωση να δημιουργήσει ένα δίκαιο πεδίο ανταγωνισμού, όπου όλοι οι κατασκευαστές θα λειτουργούν υπό ίσους όρους.

Advertisement

«Οι premium κατασκευαστές στην Ευρώπη αντιμετωπίζουν υψηλά κόστη –εργασίας και ενέργειας– που δυσκολεύουν την ανταγωνιστικότητα. Επιπλέον, οι κανονισμοί της ΕΕ δεν είναι οι ίδιοι για όλους», επισημαίνει.

Η πρόταση της CEO της Michelin δεν είναι για νέους φραγμούς, αλλά για ενιαία και δίκαιη εφαρμογή κανόνων που θα εξασφαλίζουν ίσους όρους παιχνιδιού.

Advertisement

Μόνο έτσι, τονίζει, η ευρωπαϊκή βιομηχανία ελαστικών μπορεί να διατηρήσει τη θέση της σε έναν όλο και πιο δύσκολο και ανταγωνιστικό παγκόσμιο χάρτη.

ΔΕΙΤΕ ΕΔΩ:
Διέρρευσαν τελικά σχέδια της BMW F 450 GS
Ford Gen-E: Ηλεκτρικό, ψηφιακό και ακόμα πιο ελκυστικό (+τιμή)
ΗΠΑ: Έγκριση για το πρώτο αυτόνομο όχημα χωρίς τιμόνι και πεντάλ