Menu
Τιμές αυτοκινήτων | Live η κίνηση Τιμές Καυσίμων | Choice: Ηλεκτρικά

ΝΕΑ

Mercedes: Θα χρησιμοποιήσει οργανικές μπαταρίες στα ηλεκτρικά της

  • Γιάννης Τσιρογιάννης

Οι ριζοσπαστικές φιλικές προς το περιβάλλον οργανικές μπαταρίες είναι μια “πολύ ελπιδοφόρα τεχνολογία” που αξιολογείται από τη Mercedes-Benz για μελλοντική χρήση σε οδικά αυτοκίνητα – αλλά είναι τουλάχιστον 15 χρόνια μακριά από την παραδοσιακή παραγωγή.

Η τεχνολογία αξιοποιήθηκε στο μελλοντικό μοντέλο της Mercedes-Benz Vision AVTR που παρουσιάστηκε νωρίτερα αυτό το έτος. Οι οργανικές μπαταρίες είναι κατασκευασμένες από οργανική κυτταρική χημεία βασισμένη σε μια ένωση με ηλεκτρολύτη με βάση το νερό. Αυτό σημαίνει ότι δεν χρησιμοποιούν καθόλου τοξικά υλικά ή μέταλλα, καθιστώντας τα συστατικά τους πλήρως ανακυκλώσιμα. Οι πρώτες δοκιμές δείχνουν ότι προσφέρουν επίσης υψηλή πυκνότητα ενέργειας και ικανότητα γρήγορης φόρτισης.

Ο Andreas Hintennach, διευθυντής έρευνας για τις μπαταρίες της Mercedes, δήλωσε: “Είναι μια πολύ ελπιδοφόρα τεχνολογία. Έχω ήδη δει να δουλεύει σε εργαστήρια, όπου τα αποτελέσματα φαίνονται πραγματικά καλά, αλλά δεν βλέπουμε ότι είναι κοντά στη χρήση για παραγωγή. Είναι περίπου 15-20 χρόνια μακριά”, πρόσθεσε.

Η Mercedes-Benz έχει θέσει ως στόχο να μειώσει στο ελάχιστο το διοξείδιο του άνθρακα μέχρι το 2039. Για το σκοπό αυτό, ερευνά ορισμένες τεχνολογίες για τη μείωση των περιβαλλοντικών επιπτώσεων της παραγωγής μπαταριών – ιδιαίτερα μειώνοντας τη χρήση αμφιλεγόμενων υλικών όπως το κοβάλτιο και το λίθιο. Όλα τα τρέχοντα ηλεκτρικά οχήματα, συμπεριλαμβανομένου του Mercedes-Benz EQC και των άλλων ΗΕ της εταιρείας, χρησιμοποιούν τεχνολογία μπαταριών ιόντων λιθίου.

Η Mercedes προσπαθεί να βελτιώσει την απόδοση των συσσωρευτών ιόντων λιθίου – ο Hinnentach εκτιμά ότι η αυτονομία θα μπορούσε να ενισχυθεί έως και 25% – ενώ θα αξιολογηθούν μια σειρά από μελλοντικές τεχνολογίες που πρόκειται να εισαχθούν στα επόμενα 5-15 χρόνια. Αυτό περιλαμβάνει μπαταρίες στερεάς μορφής, αλλά ενώ ο Hinnentach είπε ότι αυτή η τεχνολογία “ανοίγει πολλές πόρτες και παράθυρα”, προειδοποίησε ότι “δεν είναι μια μαγική λύση”. Πρόσθεσε: “Η στερεά μορφή προσθέτει πολλές θετικές πτυχές. Δεν είναι θαύμα, αλλά θα ήταν ένα τεράστιο βήμα προς τα εμπρός».

Ο ίδιος πρόσθεσε ότι ένα σημαντικό πρόβλημα με αυτές τις μπαταρίες είναι οι μεγάλοι χρόνοι φόρτισης, καθιστώντας τους ακατάλληλους για αυτοκίνητα παραγωγής. Η Mercedes στοχεύει να τις εισαγάγει για πρώτη φορά σε παραγωγή σε ένα λεωφορείο eCitaro κατά το δεύτερο μισό της παρούσας δεκαετίας. Άλλες τεχνολογίες που εξετάζονται από την Mercedes περιλαμβάνουν συστοιχίες λιθίου-μετάλλου, λιθίου-θείου και λιθίου-οξυγόνου. Ο Hinnentach δήλωσε ότι όλα προσφέρουν διαφορετικά οφέλη και μειονεκτήματα, όσον αφορά την αποδοτικότητα, την πυκνότητα και το βάρος.

Σημείωσε ότι διαφορετικοί τύποι μπαταριών θα χρησιμοποιηθούν πιθανώς σε διαφορετικά οχήματα, με θείο λιθίου, το οποίο είναι ελαφρύτερο από το ιόν λιθίου, επιτρέποντας ενδεχομένως την εγκατάσταση σε οχήματα με μικρότερα πακέτα μπαταριών. Ερωτηθείς αν υπάρχει κίνδυνος για την επιδίωξη πολλαπλών τεχνολογιών, ο Hinnentach δήλωσε: “Είναι δύσκολο, αλλά χρειάζεσαι νέες ιδέες. Πρέπει να είμαστε πολύ επικεντρωμένοι στο μέλλον.

«Εξετάζουμε πολλές επιλογές που δεν θα ταιριάζουν όλες στην αγορά, αλλά εάν δεν αναλάβεις το ρίσκο, τότε πιθανότατα να χάσεις το τρένο του μέλλοντος”, είπε.

Δείτε ΟΛΕΣ τις τελευταίες ειδήσεις τη στιγμή που συμβαίνουν στο newsauto