Live Κίνηση
Περισσότερα
ΝΕΑ

Μεγάλη πτώση στις πωλήσεις των diesel στην Ευρώπη το 2018

Ελλάδα 17:54
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

Μεγάλη πτώση στις πωλήσεις των diesel στην Ευρώπη το 2018

ΝΕΑ

Μεγάλη πτώση στις πωλήσεις των diesel στην Ευρώπη το 2018

ΝΕΑ

Στα επίπεδα του 2001 υποχώρησαν οι πωλήσεις των diesel μοντέλων στην Ευρώπη το 2018, με το μερίδιό του να βρίσκεται πλέον μόνο στο 36% των πωλήσεων νέων αυτοκινήτων, σημειώνοντας σημαντική πτώση σε σχέση με το 2017.

Advertisement
Advertisement

Σύμφωνα με τα αναλυτικά στοιχεία των Ευρωπαϊκών πωλήσεων που δημοσιεύτηκαν χθες το βράδυ, οι ταξινομήσεις νέων diesel οχημάτων στη Γηραιά Ήπειρο το 2018 έφθασαν στα 5,59 εκατομμύρια αυτοκίνητα, αντικατοπτρίζοντας το 36% επί του συνόλου.

Το νούμερο αυτό των πωλήσεων diesel στην Ευρώπη είναι το χαμηλότερο από το 2001, όταν και είχαν πωληθεί 5,44 εκατομμύρια πετρελαιοκίνητα αυτοκίνητα. Παράλληλα, σε σχέση με το 2017 οι πωλήσεις του diesel έπεσαν κατά 18%, δείχνοντας μια αυξημένη τάση αποφυγής του από τους καταναλωτές.

Είναι χαρακτηριστικό άλλωστε ότι μόλις πριν 3 χρόνια, το 2015, το diesel ήταν το κραταιό καύσιμο στην Ευρώπη έχοντας μερίδιο 51%, όμως από το 2016 και μετά το μερίδιό του πέφτει συνεχώς φθάνοντας πλέον σε σημαντικά χαμηλότερο ποσοστό σε σχέση με τη βενζίνη.

Advertisement
Advertisement

Σε αντίθεση λοιπόν με το diesel, οι πωλήσεις των βενζινοκίνητων οχημάτων στην Ευρώπη αυξήθηκαν το 2018, φθάνοντας σε ένα πολύ υψηλό μερίδιο 57%, από 50% που ήταν το 2017. Αντίστοιχα, αύξηση είχαμε και στις πωλήσεις των ηλεκτροκίνητων οχημάτων (αμιγώς ηλεκτρικά, υβριδικά, υβριδικά plug-in), τα οποία σηματοδότησαν το 6,1% όλων των πωλήσεων νέων αυτοκινήτων (930.000 πωλήσεις) από 4,8% το 2017.

Στο τι μέλλει γενέσθαι για το 2019, οι αναλυτές της αγοράς αναμένουν τη φετινή χρονιά οι πωλήσεις των πετρελαιοκίνητων οχημάτων στην Ευρώπη να σημειώσουν και πάλι πτώση, αν και μάλλον με χαμηλότερο ποσοστό μείωσης σε σχέση με το 2018.

Advertisement

Από την άλλη πλευρά, τα ηλεκτρικά και υβριδικά μοντέλα αναμένεται να αυξήσουν τις πωλήσεις τους με υψηλότερο ρυθμό από ό,τι την περσινή χρονιά, ευνοούμενα τόσο από τις «πράσινες» πολιτικές πολλών Ευρωπαϊκών χωρών, όσο και από την είσοδο στην αγορά νέων και σαφώς πιο εμπορικών ηλεκτρικών μοντέλων όπως το μικρομεσαίο VW I.D., που θα λανσαριστεί μέσα στο έτος.