Menu
Τιμές αυτοκινήτων | Live η κίνηση Τιμές Καυσίμων | Choice: Ηλεκτρικά

ΝΕΑ

Με ποιον κολοσσό συνεργάζεται πλέον η Renault;

  • Αναστάσης Γαλάνης (ag@newsauto.gr)

Η Renault επιστρέφει στη μεγαλύτερη αγορά του πλανήτη. Παγωμάρα στις τάξεις της Nissan.

Την ίδια ώρα που η Renault και η Nissan χαράσσουν τη στρατηγική τους διαχωρίζοντας τις αγορές του πλανήτη σε σφαίρες επιρροής, η γαλλική μάρκα είναι καθόλα έτοιμη να επιστρέψει δυναμικά στην Κίνα, επισκιάζοντας τον Ιάπωνα εταίρο της.

Ο τελευταίος, από το περασμένο έτος, έχει έντονη δραστηριοποίηση στη μεγαλύτερη αγορά του κόσμου, μετά την απόφαση της Renault να φρενάρει τις πωλήσεις επιβατικών στη συγκεκριμένη χώρα.

Όπως, όμως, αναφέρει το Automotive News, η γαλλική εταιρεία προβάλλει μετανιωμένη και ετοιμάζεται να πραγματοποιήσει δυναμική επιστροφή, αυτή τη φορά συνεργαζόμενη με τη μεγαλύτερη εγχώρια αυτοκινητοβιομηχανία, Geely Holding Group.

Μέσω της νέας κοινοπραξίας της με την Geely, η Renault επιθυμεί να υπερκεράσει κάποια προβλήματα που είχαν ανακύψει μετά την απόσυρσή της από την κινεζική αγορά. Η επιστροφή της θα ενισχύσει τις οικονομικές της επιδόσεις και παράλληλα θα δώσει… φιλί ζωής στο παρακμάζον εργοστάσιό της στη Νότια Κορέα.

Αυτό (σ.σ. βρίσκεται στην πόλη Μπούσαν) παρήγαγε αυτοκίνητα – συμπεριλαμβανομένου του Rogue –  για χάρη της Nissan, τα οποία προορίζονταν για εξαγωγή στις ΗΠΑ. Η ιαπωνική εταιρεία, ωστόσο, αποφάσισε να αναλάβει η ίδια την παραγωγή των εν λόγω οχημάτων, κάτι που σηματοδότησε την παρακμή του εργοστασίου.

Η συνεργασία, λοιπόν, μεταξύ Renault και Geely θα σήμανε την πλήρη επαναλειτουργία της γραμμής συναρμολόγησης, στο πλαίσιο της κατασκευής υβριδικών αυτοκινήτων για λογαριασμό της Lynk & CO, η οποία ανήκει στη Geely. Παράλληλα, η κοινοπραξία θα εστιάσει στην κατασκευή και άλλων – σχετικής τεχνολογίας –  μοντέλων, που θα έχουν το δικό της έμβλημα και θα διατίθενται στην αγορά της Κίνας. 

Αιφνιδιάστηκε η Nissan

Σύμφωνα με πληροφορίες, οι παραπάνω εξελίξεις έχουν προκαλέσει… μούδιασμα στη Nissan, με στελέχη της να αναφέρουν πως οι πιθανές προοπτικές και οι ευκαιρίες που θα αναδυθούν από την κοινοπραξία της Renault με τη Geely χρήζουν περαιτέρω ανάλυσης. Στο πλαίσιο αυτό, όλα δείχνουν πως θα ακολουθήσουν μακροσκελείς συζητήσεις τόσο με τη Renault όσο και με την έτερη μάρκα της συμμαχίας “Alliance”, Mitsubishi.

Πολλοί, μάλιστα, παρουσιάζονται απαισιόδοξοι, μεταφράζοντας την πρωτοβουλία της Renault ως «πρόθεση εγκατάλειψης» των υφιστάμενων εταίρων της (Mitsubishi-Nissan).

Ο CEO της Nissan, Makoto Uchida

Μην ξεχνάμε, πως το 2019 οι Γάλλοι είχαν προκαλέσει ξανά την κατάπληξη της Nissan, όταν επιχείρησαν να συμπλεύσουν με τη Fiat Chrysler, χωρίς να συμπεριλαμβάνουν στα πλάνα τους τον Ιάπωνα συνεργάτης τους. Εν τέλει, το σχέδιο δεν καρποφόρησε, με τις εξελίξεις να είναι γνωστές: Η FCA συνεργάστηκε με τον όμιλο PSA, για να περάσουν στη συνέχεια το κατώφλι της Stellantis.

Σύμφωνα με ανθρώπους από τον κύκλο του Makoto Uchida, ο Διευθύνων Σύμβουλος της Nissan διατηρεί συγκρατημένα αισιόδοξη στάση και θεωρεί η νέα κοινοπραξία δεν θα επηρεάσει τις σχέσεις της μάρκας του με τη Renault. Οι δύο εταίροι μοιράζονται την ίδια τεχνολογία, ετοιμάζουν κοινές πλατφόρμες για τα επερχόμενα ηλεκτρικά και έχουν τον ίδιο πάροχο μπαταριών, την Envision AESC.

Από τη μεριά της, τέλος, η Geely ακολουθεί… επιθετική εξωτερική πολιτική, συνάπτοντας συμμαχίες με κολοσσούς της παγκόσμιας αυτοκινητοβιομηχανίας. Είναι ιδιοκτήτρια των Volvo Cars και Lotus, αλλά και μέτοχος της Daimler, με ποσοστό 9,7%.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Nέο Renault Clio: Πληθωρικό σε γκάμα κινητήρων και κορυφαίων τεχνολογιών
Δοκιμή: Renault Clio E-Tech
Renault Clio E-Tech: Υβριδική τεχνολογία από την F1 στο δρόμο

 

 

Δείτε ΟΛΕΣ τις τελευταίες ειδήσεις τη στιγμή που συμβαίνουν στο newsauto