Live Κίνηση
Περισσότερα
ΝΕΑ

Live από Φινλανδία: ContiTechnikForum 2014

Ελλάδα 22:29
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

Live από Φινλανδία: ContiTechnikForum 2014

ΝΕΑ

Live από Φινλανδία: ContiTechnikForum 2014

ΝΕΑ

Ταξιδέψαμε έως την Στοκχόλμη και από εκεί στο Λέβι της Φινλανδίας, όπου και βρισκόμαστε για το παγκόσμιο τεχνολογικό φόρουμ της εταιρίας ελαστικών Continental.

Advertisement
Advertisement

ΑΠΟΣΤΟΛΗ ΣΤΗ ΦΙΝΛΑΝΔΙΑ: ΝΙΚΟΣ ΜΑΡΙΝΟΠΟΥΛΟΣ

Περίπου 170 χιλιόμετρα πάνω από τον αρκτικό κύκλο, τα πάντα είναι διαφορετικά σε έναν τόπο ντυμένο στα ολόλευκα που αυτή την περίοδο το φως του ήλιου (τρόπος του λέγειν, μιας και επικρατεί μια γλυκή μουντάδα) τον βλέπει μόνο για λίγες μόνο ώρες (περίπου από τις 12 το μεσημέρι έως τις 3). Το Λέβι (βρίσκεται στην περιοχή Κιτίλα) είναι το μεγαλύτερο χιονοδρομικό κέντρο στην Φινλανδία και σε μικρή απόσταση από αυτό βρισκόμαστε τώρα σε μία διαμορφωμένη πίστα στο πλαίσιο του καθιερωμένου πλέον ετήσιου τεχνολογικού φόρουμ της Continental.

Την χτεσινή μέρα, οι ειδικοί της γερμανικής εταιρίας μας εξήγησαν πολλά και διάφορα πάνω στην τεχνολογία των ελαστικών, τη σύνθεση τους και πως αυτή επηρεάζει την πρόσφυση ανάλογα με τις συνθήκες περιβάλλοντος και την μορφολογία του εδάφους. Το ενδιαφέρον εστιάστηκε στις διαφορές της γόμας των καλοκαιρινών με των χειμερινών ελαστικών (TS 850, WinterContact TS 850 P, και IceContact t1 & 2), όπου τα δυο πρώτα αφορούν και την χώρα μας, ενώ το ειδικότερο χειμερινό λάστιχο (το IceContact) με καρφιά απευθύνεται σε «ειδικές» αγορές, με πολύ βαρύ χειμώνα όπως αυτές της Ρωσίας και των χωρών της Σκανδιναβίας.

Advertisement
Advertisement

Γενικότερα, η 1η μέρα της εκδήλωσης ήταν κυρίως εκπαιδευτικού χαρακτήρα με έμφαση κυρίως στην τοποθέτηση των προϊόντων της εταιρίας και σχετική ανάλυση της τεχνολογίας τους. Μεγάλο ενδιαφέρον είχε η αναλογία της σύνθεσης μίγματος ενός ελαστικού, (π.χ. του πυριτίου, της ρητίνης κ.α.), καθώς και το κρίσιμο όριο όπου ένα χειμερινό πρέπει να είναι όσο μαλακό χρειάζεται σε σχέση με τα πιο καλοκαιρινά ελαστικά. Εξίσου, μεγάλο ενδιαφέρον είχε η νέα μέθοδος κατασκευής και συγκόλλησης των καρφιών στο πέλμα των ελαστικών για περιοχές με χιονισμένα και παγωμένα οδοστρώματα. Με την βοήθεια των ειδικών φτιάξαμε το δικό μας μίγμα με αναλογία υλικών που ακολουθούσε μία πρότυπη καμπύλη.

Σε μία ειδικά διαμορφωμένη πίστα πραγματοποιούμε διάφορες δοκιμές στο χιόνι (με BMW 1 και Audi A3 που φορούν ελαστικά Continental WinterContact TS 850 P), με ακόμη πιο εντυπωσιακή την οδήγηση στον πάγο (με το Continental IceContact 2 τοποθετημένο σε BMW X3, Audi Q5 κ.α., που θα είναι διαθέσιμο στην Ρωσία από το 2015). Οι άνθρωποι της Continental δημιούργησαν για την παρουσίαση το πρόγραμμα Matrix στο οποίο συγκρίναμε στην πίστα τα δεδομένα που σημειώσαμε σχετικά με την πρόσφυση από καλοκαιρινά ελαστικά με άλλα τροποποιημένα με πέλμα χειμερινής χάραξης, καθώς και απλών χιονολάστιχων σε σχέση με άλλα χειμερινής χάραξης με καλοκαιρινή γόμα.

Advertisement

Γενικότερα, δοκιμάσαμε μέσα από μία σειρά διαδικασιών διαφορετικούς συνδυασμούς για να διαπιστώσουμε πως συμπεριφέρεται το καθένα στο χιόνι και τον πάγο. Όλα αυτά σε περιβάλλον με θερμοκρασίες υπό του μηδενός που φτάνουν μέχρι και τους -18 βαθμούς Κελσίου (το βράδυ) διαπιστώνοντας πως συμπεριφέρονται διάφορα ελαστικά στο απότομο φρενάρισμα, στο σλάλομ, στην σβέλτη οδήγηση και διάφορα άλλα για τα οποία θα μιλήσουμε σύντομα.

Μείνετε συντονισμένοι στο Νο1 site για το αυτοκίνητο, το NewsAuto!